Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP værsåsnill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må først få avklart hvilken type modem du har. Når det er gjort finner du driveren.

Hvis du har en merkemaskin fulgte driveren sikkert med. Hvis ikke, pell ut kortet og finn ut hva slags merke det er.

Spør om å få bruke internett hos en venn eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har fått to drivere til samme kortet.

Ta ut Diamond Multimedia kortet ditt. Sjekk om PCI Communication Device forsvinner.

Ved innstallasjon av win98 (jeg bruker win98) for du lagt inn denne driveren. Da skal du oppdatere med driveren fra Diamond Multimedia. Hvis du bare legger inn driveren fra Diamond Multimedia for du to drivere for samme kortet.

Mitt forslag: Ta bort driveren for Diamond Multimedia, deretter drivern for PCI Communication Device. Start maskinen på nytt. Da for du beskjeden: New hardware found, og found PCI Communication Device. Hvis du for lov, da så peker du på drivern til Diamond Multimedia kortet. Hvis ikke oppdaterer du drivern senere.

Lenke til kommentar

Jeg har samme prob. med WinXP. Prøvde onvennevnte løsning uten annet resultat enn at jeg tror det er en RealTec Network Controller (Asus A7V) som ikke lar seg verken installere eller fjerne. 3Com-kortet legger seg pent inn, men vil ikke koble seg på nett.

Min uproffe, midlertidige løsning er nettverk over USB :sad:

Lenke til kommentar

Det som jeg har funnet som den beste løsning med slik billig hardware er for det første å ikke ha det med under innstallasjonen av OS. Koble gjerne ut ACPI i bios. Og koble ut onboard hardware om du har noe.

Og selvfølgelig stikke pcikortene ned på rett plass slik at de for de rette irq-ene med en gang.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 11:24, broodwar skrev:

Jeg mangler driver til PCI Communication Device...

Vet noen hvor jeg kan finne det???

Det gjør ihvertfall at pc'en ikke finner modemet, så jeg kommer meg ikke på internett der det gjelder.

Jeg innstallerte et SB audigy kort i går, fikk da beskjed om at XP innstallerte nettopp PCI communication device. Jeg innbiller meg at XP innstallerte driver til Firewire. Hjelper dette deg noe?

Lenke til kommentar

Et 56k modem i min pc går via en telefonledning inn i en ISDN router og deretter inn i ISDN boksen på veggen.

Jeg hadde internett før jeg formaterte pc'en.

Jeg satte modemet i en annen port men da kom PCI meldinga på starten opp igjen, så jeg tok ut modem og startet pc'en.

da kom ikke pci meldingen...

Er PCI saken com porten eller noe?

Begynner å bli ganske deprimert...=(

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 14:16, broodwar skrev:

Et 56k modem i min pc går via en telefonledning inn i en ISDN router og deretter inn i ISDN boksen på veggen.

Jeg hadde internett før jeg formaterte pc'en.

Jeg satte modemet i en annen port men da kom PCI meldinga på starten opp igjen, så jeg tok ut modem og startet pc'en.

da kom ikke pci meldingen...

Er PCI saken com porten eller noe?

Begynner å bli ganske deprimert...=(

Jeg er rimelig sikker på at det er modemet som kommer opp... Siden Windows 98 (går ut i fra at du har det) ikke kjenner igjen modemet, kaller det det for "PCI Communication Device".

Jeg regner med at i "enhetsbehandling" har denne et "gult spørsmålstegn" ved seg?

Gå inn på enheten og velg "Installer Driver på nytt", se litt igjennom driver-cd'en til modemt etter en mappe som heter driver eller.no... det ligger nok en .inf fil der... pek den dit og legg til kortet...

sørg for å ha fjernet det andre korte du har lagt til først!

lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...