JonnyHZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Da det lagres en del mp3 filer hos meg på cd'r og dvd'r plater har jeg samtidig et slitsomt problem.Når det kopieres fra cd/dvd til harddisk kommer det opp en melding om "sirkulerende overflødighetsfeil" eller noe i den duren. Mitt spørsmål er: Hva er/betyr det? og hva kommer det av og hvordan kan jeg bli kvitt dette problemet? Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet da det går en del filer tapt/ikke får kopiert p.g.a dette problemet. Lenke til kommentar
Surge Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) CRC = Circular Redundance Check Feilmeldingen betyr at filen's CRC kode ikke kunne bekreftes, m.a.o. - feil i kopiering av data Kan være at du trenger en ny CD/DVD spiller Endret 26. april 2005 av Surge Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Gammel spiller eller gammel og/eller "grisete" plater. Prøv med en annen spiller, samt sjekk platene for evt smuss og sånt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Problem: platen er uleselig. Årsak: oftest bruk av dårlige billigplater eller bruk av brenner med dårlig brennekvalitet til å brenne platen. Kan også være dårlig behndling eller dårlig leser til å lese platene - men dette er mindre sannsynlig. Løsning: Kan prøve å rense platene hvis det er dritt på dem eller prøve forskjellige lesere, enkelte har bedre feilkorrigering enn andre. Hvis ikke dette hjelper kan du se på det som en lærepenge mot å bruke billige plater av lav kvalitet Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 For det første bruker jeg ikke billig-plater,for det andre har jeg ny brenner.Flere glupe ideer? Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) HVILKE plater bruker du, HVILKEN brenner har du? OC-Freak har rett i at dette som oftest er platene. Kan også komme av at man brenner på for høy hastighet (høyere enn platene er sertifisert for). edit: Legger til at det også kan komme av bruk av tusj som etser igjennom platen (bruk tusj som er beregnet for cd/dvd) eller at platen er ripete/ligget for lenge i sterkt solskinn. Har ikke opplevd disse to sistnevte selv. Det jeg derimot HAR opplevd er at en plate som har ligget lenge (2-3 år) har blitt tilnærmet uleselig (får CRC-feil). edit 2: Sjekk om du har noe problemer med internminnet. Søk på google etter MemTest86. Wolverine Endret 26. april 2005 av Wolverine Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 HVILKE plater bruker du, HVILKEN brenner har du? Hehe.Vet det ble et kort og velrettet svar,men ble litt irritert når folk tar for gitt at en bruker dårlig materialer. Brenneren er riktig nok ikke helt ny,men det er en Nec 2500 Platene er (selvsagt nye) av type Verbatim Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) edit 2: Sjekk om du har noe problemer med internminnet. Søk på google etter MemTest86. Tror mest på at du har minnefeil. Typisk med den meldingen da. Endret 27. april 2005 av Thorvald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå