Gå til innhold

Kjøp av tyvegods

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må være utrolig kjipt å bli frastålet en laptop. Jeg bruker laptopen min svært mye til studiene, og hvis den skulle forsvinne....ja da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Oppgaver og arbeid som jeg må ha gjort/arbeider på for å kunne ta eksamen ville jo da forsvinne. Selvsagt går det an å ta backup, men det er likevel svært kjedelig å måtte gjøre en hel ukes arbeid(+/-) om igjen.

Hadde uansett ikke kjøpt den om jeg hadde visst at den var stjålet fra en privatperson.

Lenke til kommentar

hadde jeg vist at den var stjålet hadde jeg nok tenkt meg hardt om

men hvis jeg ikke hadde en fjerneste anelse om at den var stjålen hadde jeg nok gått for det...

har selv kjøpt en 60GB harddisk som var stjålen... først og fremst fikk jeg litt dårlig samvittighet og disken gikk til hel*** etter ei uke....

så det var ikke mye bra gjort..

Lenke til kommentar

Hvis folk gidder å kjøpe stjelte ting fortsetter folk å stjele, jeg ville ikke kjøpt det.

Har man blitt frastjelt ting ville man somregel ikke kjøpt tyvegods, husker da jeg ble frastjålet mobilen min og vil ikke oppleve noe slikt igjen. Hadde en venn av meg drivi med slikt vile jeg tatt en alvorsprat med han/henne..

Lenke til kommentar

Såfremt varen var i god stand, og jeg var sikker på at den fungerer 100%, hadde jeg slått til uten å nøle :) Om det er tyvgods eller om han bare trenger cash fort kan jo ikke jeg vite... Om det hadde vært mistanke, eller jeg hadde fått en bekreftelse på at det var tyvgods, hadde jeg kanskje tenkt meg om i ca. 5 sekunder før jeg fremdeles hadde slått til :p

Lenke til kommentar

Jeg ville tenkt som så at hvis maskinen var fra en privatperson er det nok ikke så vanskelig å finne ut hvem som eier den (reg. info i XP osv. må jo teste maskinen før kjøp ;) ). Hvis det var noe info om eier er det liksågreit å kjøpe maskinen og gi den tilbake til eier for finnerlønn > det man kjøpte den for + anmeldelse på karen som solgte den. Så fikk endelig lille Timmy tilbake semesteroppgaven sin...

Lenke til kommentar

Det er veldig lett for folk her til å si "nei, jeg hadde aldri kjøpt den. Heller anmeldt selgeren".

Hadde man virkelig vært i den situasjon hvor du var på jakt etter en lappis og kompisen din gir deg et jævli godt tilbud så tror jeg man ikke hadde vært så kjepphøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...