Roberto Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Nå har det seg slik at ikke alle frastjålede laptopter kommer fra privatpersoner - transporten "svikter" veldig ofte. Og meningen med det er? Skjønner du seriøst ikke? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tyver er noen drittunger. Underslag er helt ok. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg hadde kjøpt lappizen, "uviten" om den var stjålet eller slik. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sagt pent; nei din pikk. pass opp! nå kommer hw-politiet å deler ut advarsel! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg vil ikke ta sjansen på å bli bura inne for helleri hvis dette skjer er personen som selger (eller prøver å selge) dette enten narkoman eller vinningskriminell og har (forhåpentligvis) ikke oversikt over hvem som har kjøpt hva hvis vedkommende blir busta.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sagt pent; nei din pikk. pass opp! nå kommer hw-politiet å deler ut advarsel! Det hadde jo vært det jeg kom til å si. Jeg avfeier sånn drit fort og gale. Tyveri/heleri er kjipe saker, for alle parter. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Anmeld fyren og motta "finnerlønn". Lenke til kommentar
lodott Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det må være utrolig kjipt å bli frastålet en laptop. Jeg bruker laptopen min svært mye til studiene, og hvis den skulle forsvinne....ja da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Oppgaver og arbeid som jeg må ha gjort/arbeider på for å kunne ta eksamen ville jo da forsvinne. Selvsagt går det an å ta backup, men det er likevel svært kjedelig å måtte gjøre en hel ukes arbeid(+/-) om igjen. Hadde uansett ikke kjøpt den om jeg hadde visst at den var stjålet fra en privatperson. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hadde jeg vist at den var stjålet hadde jeg nok tenkt meg hardt om men hvis jeg ikke hadde en fjerneste anelse om at den var stjålen hadde jeg nok gått for det... har selv kjøpt en 60GB harddisk som var stjålen... først og fremst fikk jeg litt dårlig samvittighet og disken gikk til hel*** etter ei uke.... så det var ikke mye bra gjort.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hadde det vært en brukt stjålet lappis.. altså stjålet fra en privatperson hadde jeg nok ikke giddet. Men hvis den hadde vært ny og innpakket kunne jeg i det minste vurdert det.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nope, hadde jeg visst at den var stjålet så hadde jeg aldri kjøpt den. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hvis folk gidder å kjøpe stjelte ting fortsetter folk å stjele, jeg ville ikke kjøpt det. Har man blitt frastjelt ting ville man somregel ikke kjøpt tyvegods, husker da jeg ble frastjålet mobilen min og vil ikke oppleve noe slikt igjen. Hadde en venn av meg drivi med slikt vile jeg tatt en alvorsprat med han/henne.. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Såfremt varen var i god stand, og jeg var sikker på at den fungerer 100%, hadde jeg slått til uten å nøle Om det er tyvgods eller om han bare trenger cash fort kan jo ikke jeg vite... Om det hadde vært mistanke, eller jeg hadde fått en bekreftelse på at det var tyvgods, hadde jeg kanskje tenkt meg om i ca. 5 sekunder før jeg fremdeles hadde slått til Lenke til kommentar
Vial Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg ville tenkt som så at hvis maskinen var fra en privatperson er det nok ikke så vanskelig å finne ut hvem som eier den (reg. info i XP osv. må jo teste maskinen før kjøp ). Hvis det var noe info om eier er det liksågreit å kjøpe maskinen og gi den tilbake til eier for finnerlønn > det man kjøpte den for + anmeldelse på karen som solgte den. Så fikk endelig lille Timmy tilbake semesteroppgaven sin... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Problemet ligger vel litt i at om ikka man kjøper det selv, så kan noen andre kjøpe det. Selv ville jeg ikke ha kjøpt det, bare anmeldt fyren - "I don't need your sh*t" Endret 27. april 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det er veldig lett for folk her til å si "nei, jeg hadde aldri kjøpt den. Heller anmeldt selgeren". Hadde man virkelig vært i den situasjon hvor du var på jakt etter en lappis og kompisen din gir deg et jævli godt tilbud så tror jeg man ikke hadde vært så kjepphøy! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg er generelt sett skeptisk til tyvgods fordi man aldri vet hva man får, og ikke har noe som helst garanti på tingene. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Jeg hadde vurdert det sterkt. Selv om det er galt på alle måter. "Har du lyst har du "lov", har du vett lar du vær", eller noe. Endret 27. april 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå