Gå til innhold

P4 775 [email protected] ghz / temp

Myx

Anbefalte innlegg

Som et eksperiment kjører jeg nå min P4 775 3.4 ghz overklokket til 4.0 ghz, og lurer på om noen som har greie på det gidder å ta en titt på temperaturer og spenninger for å se om det er noen potensielle farer ute og går i mitt system.

Jeg kjører den nevnte prosessoren med en Bitspower silent storm 120mm prosessorvifte og Arctic silver 5 XL kjølepasta. I tillegg har jeg 2x120mm kjølevifter i kabinettet

Skjermbildet ble tatt da maskinen akkurat hadde tatt en varm-boot, og uten belastning ligger den jevnt på disse temperaturene.

Takk til dere som evt gidder å ta dere tid til å se på dette =)

post-222-1114537426_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Prime 95. Kjør en torture test og sjekk temperaturen etter et 15-30 min. Holder temperaturen seg godt under 60 grader, hadde ikke jeg vært stressa hvis jeg hadde hatt en Prescott.

Hvis du er usikker på om det er helt stabilt å kjøre 4GHz 24/7, kan du la denne Torture-testen stå på over natta, gjerne et døgn. Om det er noe ustabilitet ute og går, vil du sannsynligvis få en feilmelding i programmet, og hardtestingen vil stoppe. Da har du enten klokket for langt, ikke satt opp spenningene tilstrekkelig, eller presset minne mer enn det klarer (frekvens eller timings)

Lenke til kommentar

Hva temperaturen er uten load er jo mildt sagt uinterssant da. Om du er i tvil bør du gjøre som Playmofetish anbefaler, eller evnt kjøre i gang noen cpu-krevende oppgaver, spill eller lignende. Det er vel Probe du har tatt bilde av der, og der har du mulighet til og bruke "record" så du kan se hva temperaturen var på det meste etterpå.

V-core er jo under defoult ut fra hva det står, så antar at du har den på auto i bios?

Så lenge du ikke går noe særlig over 65 grader er det bare å kjøre på, bruk gjerne også alarminnstillingene i Probe, så får du varsel om det blir hett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...