TeppeTor Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hei, Jeg er på leting etter et nytt skjermkort, men, et lite men. Har lagt merke til at jeg har en litt stusselig strømforsyner, ligger på 200 watt. Hvis jeg kjøper et skjermkort som krever en bedre strømforsyner, altså mer watt, vil dette kortet fortsatt funke? Funke dårligere? Eller ikke funke i det hele tatt? Hvis det ikke skulle funke, er det noen som har et tips om det beste skjermkortet til 200 watt? Skal fungere bra på wow, helst. Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men tror uansett du burde skifte ut strømforsyningen. Det er også litt vanskelig å gi råd når jeg ikke vet resten av oppsettet ditt. Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvis du har tenkt på et kraftig skjermkort i 2500-3000kr, må du nok skifte PSU Kjøp i såfall en PSU som støtter den nye ATX-standarden. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Hei, ikke noe kort til 2500 her altså, tenker meg noe rundt 1500,- (ca en 6600gt altså) Pc'en min er noe ala: 512 mb kingston ram 1,3 gh AMD athlon 50 gig harddisc Vet ikke så mye om hovedkortet. Men hovedkortet/pc'en tar ikke mer en 200 watt, kan ikke få understreket dette nok:P Beste skjermkort tilpasset 200 watt? Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Tuuusen takk for hjelpen dere Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Tviler sterkt på at du får noe mer hjelp med den holdingen Også må du tenke på at folk gjør andre ting enn å sitte her hele dagen, så kanskje dem ikke får svart før imorgen Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 kan anbefale powercolor 9800 pro/xt...(www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=SER)..koster 1400 kr. Men Gainward GeForce 6600GT er vel kansje bedre ..ligger på rundt 1700 kr. Du får begge kortene på komplett Selv har eg et powercolor 9800 pro...skal snart oppgradere til X800 Xt pe Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Men altså, vil disse kortene funke på en pc som ikke tar mer en 200 watt? Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prøv deg fram med denne. Her kan du sette opp maskina di og teste med forskjellige skjermkort. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ville uansett anbefale deg å oppgradere strømmforsyninga i samme slengen. Slikt som det er nevnt tidligere her. For det kan godt være at det går med den du har, men du har ingen garanti at det blir stabilt. Dessuten koster ikke en moderat strømmforsyning så alt for mye. hva med denne: forton source 300w. FS yter minst det oppgitte og ofte mer enn det også. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP30060THN kr 275 eller denne på 350w http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP35060THN kr 475 (nesten dobling i pris. For all del ikke gå for qtec strømmforsyningene. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Det er hva jeg kaller hjelp Må få lov til å takke dere Dopus og kristteo. Tusen takk Men et lite spørsmål til kristteo bare, har aldri skiftet strømforsyneren min før (har faktisk aldri skiftet noen som helst strømforsyner). Noen tips om hvordan jeg skal gå fram? Noen guider på nettet kanskje? Ellers, flott jobba gutta, og igjen tusen takk. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Siden du har bare 200w. er dette da en shuttle/barebone pc eller et tower? vet at mange barebones blir levert med 200w Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Siden du har bare 200w. er dette da en shuttle/barebone pc eller et tower? vet at mange barebones blir levert med 200w Tviler på at han har barebone/shuttle med en 1.3ghz athon, men hvem vet. Om strømforsyningen ryker så får du jo ikke brukt pc'en i det hele tatt, så jeg vil jeg anbefale deg å kjøpe en ny på 300-400W for å være på den sikre siden. Som sagt tidligere så burde du holde deg unna lavkvalitet som Q-tec. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Slutter meg til Dopus, og anbefaler deg å kjøpe 6600GT til 1500,-. Og en PSU på 350W, så har du nok kraft til den dagen du skal bytte HK/CPU også. Alternativt kan du kjøpe kabinett med PSU, det koster ikke så mye mer. Aopen-kabinett fra PS Data kr 744,- Chenbro-kabinett fra Komplett kr. 695,- Begge disse kabinettene leveres med stillegående, høykvalitets strømforsyning på 350W. En liten forskjell er at Aopen-kabinettet leveres med 24-pins ATX-kontakt. Det betyr at strømforsyningen støtter hovedkort med PCI-express, som er en fordel på lang sikt. En ulempe er at du sannsynligvis må kjøpe en overgang til 20-pins kontakt for å få den til å passe med hovedkortet ditt. (Det kommer an på om det er ledig plass rundt strømkontakten på hovedkortet ditt.) Lykke til! EDIT: Siden du kjøper nytt skjermkort nå, så bør du kjøpe et AGP-basert hovedkort neste gang! Tenkte ikke! Endret 29. april 2005 av hilram Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Nok engang takk, Men, har bestemt meg. kjøper ny strømforsyner + 6600gt. PSU'en blir vel den på 300 watt som jeg ble anbefalt. Da skal alt funke ikkesant? Og det er ikke vanskelig å installere en slik en strømforsyner? takk for all hjelp nok en gang Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hvis det gamle kabinettet ditt er ATX standard er det bare å skru ut og skru inn. Hvis ikke må du kanskje lage litt provisoriske løsninger Du kommer langt med Dremel, teip og fiskesnøre Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Nok engang takk,Men, har bestemt meg. kjøper ny strømforsyner + 6600gt. PSU'en blir vel den på 300 watt som jeg ble anbefalt. Da skal alt funke ikkesant? Og det er ikke vanskelig å installere en slik en strømforsyner? takk for all hjelp nok en gang Ikke vanskelig å installere den, nei. Men jeg ser for meg at du kan komme til å trenge en 24-pins til 20-pins ATX overgang til kr. 49,-. Lurt å bestille den samtidig, så slipper du 2x frakt. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hehe, hva dere gutta veit altså, men for å svare på et par spørsmål. Vet faktisk ikke om jeg har shuttle/barebone pc eller et tower...men kan jeg finne ut dette på noen måte? Også når det gjelder denne overgangsadapteren, hvordan vet jeg om jeg trenger en slik eller ikke? Noen måte jeg kan sjekke det på? Altså om jeg har 20 eller 24 fra før? (kan det sjekkes med everest eller cpu-z e.l?) Selv om jeg også vil tippe at jeg trenger en slik en Noen her som forresten vet hva en 6600gt og 9800 radeon pro krever av strøm? ps: til deg hilram(eller andre : :!: ): Etter å ha kjøpt denne strømforsynere og adapteren/24-pinneren, da skal dette kortet her funke fint på maskinen min ikkesant? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...%20A6600GT128TD (se nødvendige detaljer om maskinen min ovenfor) Endret 30. april 2005 av TeppeTor Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Typisk tower: Typisk barebone: Ang. overgangs-adapteren: Du har garantert 20-pins ATX-kontakt på hovedkortet ditt. Men du kan godt plugge en 24-pins kontakt rett på med de 4 siste "stikkende utenfor" dersom det er ledig plass rundt ATX-kontakten på hovedkortet ditt. Men ofte så står det noen kondensatorer i veien el.l. Og så hadde det vært fint hvis du fortalte oss hva slags hovedkort du har. Endret 30. april 2005 av hilram Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Siden du har bare 200w. er dette da en shuttle/barebone pc eller et tower? Dette er litt for å pirke, men det heter SFF (Small Form Factor). SFF = Liten pc, ala den på nederste bildet ovenfor. Selges som regel som barebone. Barebone = PC som selges ufullstendig, gjerne med kabinett, psu, hovedkort og av og til skjermkort, der du må kjøpe resten av delene selv. Størrelsen har ingenting å si for hvorvidt det kan kalles barebone. Shuttle = Anerkjent produsent av SFF-pcer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå