theDurkan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg holder på med et casemoddingsprosjekt, hvor jeg har en PSU som ligger litt inneklemt. Jeg er litt urolig for varme, ettersom det er liten plass for vifter i kabinettet. Jeg kom over denne hardiskkjøleren på icd.se, og lurer på det er mulig å bruke en slik en på toppen av en psu. Eventuelt kappe den så den passer. Den vil da stikke opp uten for kabinettet. Men vil det være noe effektivt? Vil det være noe vits å ha den på toppen av en psu, eller vil varmen eventuelt ligge i bunn av psuen http://icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=481 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Du kan godt bruke en kjøleribbe under PSUen ja! Smart idè faktisk.. Er nok effektivt til at jeg tror du vil merke noe forskjell iallfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ja, du vil nok sikkert vrke litt, men det hadde kanskje vert lurt å lime på en vifte på ribba! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 han kan jo få senket tempen inne i PSUen da? men han kan seff ikke bruke denne som eneste kjøling nei! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 (endret) han kan jo få senket tempen inne i PSUen da? men han kan seff ikke bruke denne som eneste kjøling nei! Poenget er at PSUen vil ligge tett ved andre varmeskapende komponenter, og luftgjennomstrømningen er dårlig. Er selvfølgelig utgang for viften bak Men tenkte at den sikkert ikke vil være nok når det blir så tett, så hvorfor ikke fjerne noe varme ut i toppen? edit: Glisevask: Hva slags forskjell snakker du om? Varmen generelt i kabinettet, eller stabiliteten på PSUen? Endret 26. april 2005 av Mixel Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 varme stiger, så det spørs om det ikke lønner seg å ha ribba på toppen.,.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 varme stiger, så det spørs om det ikke lønner seg å ha ribba på toppen.,.. Men, komponentene ligger vel i hovedsak i bunn, slik at det blir varmt under? Jeg kan vel eventuelt snu PSUen, slik at bunnen komme ropp, og da blir de varme komponentene og varmluften ligger oppe. Men, ser ut som et steg i riktig retning for en stille pc. Kan man styre PSU-vifta i speedfan eller et annet program? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Komponentene ligger vel i toppen, og så er det luftehull under? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå