Gå til innhold

Hvordan slippe førstegangstjenesten ?

Eclipsed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk med psykologen/legen. Jeg snakket bare med legen. Sa jeg hadde depresjoner, angst for at det skulle skje noe med meg, angst for at det skulle skje noe med muttern/familien, kneskade, ryggskade, hjertefeil. Var kanskje ikke alt som stemte, men jeg vil si 4/6 var riktige. Så spurte han meg om jeg godtok siviltjeneste, det gjorde jeg da ikke fordi jeg ikke kom til å få nok penger til husleie osv.

Så stemplet han på et ark, jeg måtte inn til sjefslegen eller noe sånt, han snakket med meg en stund, og jeg var fri. (måtte fortsatt vente sinnsykt lenge før jeg fikk dra da.)

Så dro noen av de som ble sendt hjem til flyplassen og tok et par øl. :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

spør du meg, er det bare pingler som bailer fra militæret. Tenk om det blir en konflikt en dag,- noen må jo forsvare landet!

Lenke til kommentar

For å si det sånn, så er det veldig lite du kan gjøre for å slippe unna førstegangstjenesten. Leser her at flere mener du bør si du har vondt i ryggen, og at du dermed slipper unna forsvaret. Vel, har du ikke legeerklæring på at du har problemer med ryggen, så gir de deg en frist på 2 uker til å skaffe en, og da sitter du fint i det om du har løyet. Leser også at folk her mener du bør røyke hasj etc. og at du dermed blir sendt hjem. Dette stemmer faktisk, men du slipper ikke unna fordeom. De ber deg vokse opp og bli moden, så får du en ny innkallelse noen år senere når de mener du er blitt moden for det. Gjør du noe kriminelt og havner i buret, vel, da får du innkallelse med det første du kommer ut av cella. ;) I det hele tatt, det er en dum ide å lyge på seg et friår som flere kaller det.

Det du heller kan gjøre, det er å si at du er uinterresert i å tjenestegjøre for landet. At du er motstander av våpen og krig, og at det hele er imot din politiske mening. Dette kan gjøre underverkeren, om du ikke dreit deg ut på sesjon og sa at du ville tjenestegjøre for forsvaret da :roll:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...