Gå til innhold

redigering av star wars film

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du vil altså erstatte gress med sand? hvorfor filmer dere bare ikke en plass der det er sand? Ja det er kanskje mulig å gjøre det du spør om, men det krever en del arbeid. Da dere må lage en 3dversjon av bakken, kordinere det med kamera bevegelsene, og sette den over gresset som er på filmen. Resultatet vil nok bli ganske labert, om da ikke noen av dere har rimelig bra 3d-skills. programmer dere kan bruke er vel 3dstudio, cinema4d, maya osv.... lykke tiil med filmingen :thumbup:

Lenke til kommentar

Det virker som et ganske håpløst prosjekt hvis dere skal bruke gress som bakgrunn. Som lubb sa, er det beste å filme på en plass med sand. Et alternativ til å finde et ørkenlignende landskap er jo å bruke grønnskjermer. Du må bruke klare, jevnt belyste bakgrunner dersom du har planer om å klippe ut å redigere elementer i video.

Lenke til kommentar

Det er også mulig.. kjenner noen som har gjort det selv, men du skal ha 3d skills for å gjøre det. Det du må gjøre er å lage en glødende 3dmodell plassere det over pinnen/filmen. Det høres kanskje litt enkelt ut, men det kan ta sin tid vist du skal få det til å se bra ut... For å være helt ærlig synest jeg dere burde begynne med noe enklere, som ikke krever så mye 3d-effekter, vist da som sagt ikke noen av dere har noe særlig 3dkunskaper... Gjør dere kjent med de 3dprogramene som jeg nevnte ovenfor, og søk på tutorials og forskjellige ting på nettet.

Lenke til kommentar
ok, men det jeg lurer også på er om det er mulig å ligge inn star wars effekter med et program? som f.eks at du bytter ut en pinne med et lightsaber

Det er fullt mulig å lage slike effekter uten noen som helst «3D-skills». Programmet «AlamDV» er et program som gjør dette lett. Du kan også eksportere stillbilder fra filmen og redigere de i f.eks. Photoshop. Et lite søk på Google skal gi deg mange treff på «lightsaber tutorial».

Lenke til kommentar

Uhm, jo.. AfterEffects er faktisk utrolig bra, så lege du vet hvordan du skal bruke det.. Vi har brukt det sammen med Pinnacle Liquid Ed. 6 på noen av filmene vi har laget tidligere. Redigeringskunnskapene til en av vennene mine, i samarbeid med mine halvveis kreative kunnskaper, ble et utrlig bra resultat!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

det finnes programmer som kan gjøre dette men de billigste koster 500.000 NOK så det er bare å begynne å spare :p

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...