bluesmaster Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg så på tekst-Tv i sted, nå hadde svenskekronen gått ned over en krone igjen, og du fikk 100 svenske for under 79 norske :smile: Samme med dollaren, euroen danske kronen osv, er det masse å spare på å kjøpe deler i utlandet nå? _________________ Mvh. Bluesmaster Jimi Hendrix RIP Steve Ray Vaughan Idiotiske helikopterpilot [ Denne Melding var redigert av: bluesmaster på 2002-07-09 10:59 ] Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei bluesmaster! Vel,ikkje om du tenker på heile turen totalt sett. Men,om du likevel skal til dei nemte landa så kanksje litt (om ein ikkje bur rett ved grensa).Men,ikkje så alt for mykje. Personlig liker eg ikkje så godt at folk handler i Sverige.Dei støtter Svenskane og ikkje Norsk BNP (brutto nasjonal produkt).Dette kan i verste fall føre til oppseiinga i Noreg (seier ikkje at det blir det men,i ytterse konsikvens kan det bli det). Men,da er vi meir inn på politikk.Sjølv om alt kan definerast som politikk. Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg tok turen innom upgradesource.com og der fant eg masse billig hardware, men det blir vel ikke så billig hvis jeg skal betale moms + frakt+++ :sad: Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 12:26, Mr.Hassan skrev:Personlig liker eg ikkje så godt at folk handler i Sverige.Dei støtter Svenskane og ikkje Norsk BNP (brutto nasjonal produkt).Dette kan i verste fall føre til oppseiinga i Noreg (seier ikkje at det blir det men,i ytterse konsikvens kan det bli det).Men,da er vi meir inn på politikk.Sjølv om alt kan definerast som politikk. Da burde kanskje norge få ut finger'n og gjøre noe med avgiftene. Det er ikke bare fordi krona er høy at ting er billigere i utlandet! Sier en ting: Støtt svenskene og danskene og alle de andre så mye dere kan. Kanskje de på toppen ser konsekvensene snart? Lenke til kommentar
osandlan Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Altså... i mange tilfeller så er det enten rein skjære profitt eller dårlig logistikk som gjør at norske forhandlere tar høye priser. Jeg har akkurat bestilt og fått komponenter til et X-10 hjemme-automatiseringssystem fra belgia. Det foregikk slik: Fredag kl 11.00 Sendte inn ordre på online webshop kl 14.30 UPS har mottatt pakken til forsendelse Mandag kl 08.00 UPS Norge har mottatt pakken kl 12.00 Skulle hatt pakken (om UPS ikke hadde rotet) Forsinkelsen ble bare en dag. Ellers, ville denne ordren kostet meg nesten 3 ganger så mye i Norge som i Belgia. Og da har jeg tilogmed beregnet MVA på innførselen. Norske distributører tjener fett med penger på mange produkter. Det er ikke alltid riktig å skylde på avgiftene, og jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er fair at jeg skal betale dobbelt for at Norges BNP skal øke... Moralen er, finner du et sted å handle på nettet som leverer billig og raskt - handle ivei. mvh, Ørjan Sandland [ Denne Melding var redigert av: osandlan på 2002-07-09 16:26 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 osandlan Er helt enig med deg, Eneste minuset eg ser er om du for problemer med produktet du kjøper, Eg tenker på garantier og rettigheter som vi har her i norge, De gjelder vel ikke om du kjøper en vare fra en webb butikk i utlandet. Kjetil Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg synes at alle skal handle alt av meg, og betale med blancosjekker :razz: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 10:48, bluesmaster skrev:Jeg så på tekst-Tv i sted, nå hadde svenskekronen gått ned over en krone igjen, og du fikk 100 svenske for under 79 norske :smile:Samme med dollaren, euroen danske kronen osv, er det masse å spare på å kjøpe deler i utlandet nå? eh, det heter "den norske kronen er sterk nå" .. ganske enkelt. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg har en økonomisk behaglig historie å fortelle. Jeg skulle investere i en profesjonell maskin til den nette sum av ca kr. 450.000,- + den gang 20% m.v.a. Dette var prisen fra en ikke ukjent leverandør i Norge. Jeg lurka rundt på nettet etter samme maskin, og fikk et treff i Frankrike. Prisen var kr. 350.000,- + frakt, toll (omtrent ingenting) og m.v.a. Jeg syntes denne prisen var så utrolig, at jeg måtte ta et par telefoner for å sjekke om dette virkelig var tilfelle, og det var det. Jeg sjekket til og med økonomien til firmaet igjennom Price Waterhouse Coopers (sjefsøkonomer), der stod de med glans. Tidlig fredag morgen overførte jeg pengene fra min bank til deres. Fire timer senere fikk jeg bekreftelse om at pengene stod på kontoen deres. To timer senere fikk jeg beskjed om at DHL hadde hentet pakken. Dagen etter, altså lørdag, kl 13.00 ringte det på døra. Der stod DHL med en ferdig fortollet og momset pakke til meg. Jeg sparte i overkant av kr. 90.000,- på å handle fra Frankrike, kontra Norge. Og hvis noen nevner garantiproblemer og slike ting, så kan man jo farte noen ganger frem og tilbake til Lyon for 90.000,-. Jeg tror faktisk at man kan spandere på seg en flaske vin også jeg. Noen bedre? Noen bedre? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Nei, du topper nok det meste, Vesle Moey... :razz: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 ... tenk deg alle pengene du kunne spart hvis du lot vært da Veslemøy Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei Instigator! Det er også ein måte å sjå "tingene" på.. :wink: Hei Veslemøy! På store innkjøpe av den verdien du snakker om kan ein tene ein del. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Det er ikke bare p.g.a. avgifter og høy avanse at prisene er høyere i Norge enn i mange andre land. Prisen på arbeidskraft er også en årsak. Lønn til ansatte må også dekkes inn. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Må man betale mva og toll på alt man kjøper fra USA Jeg har planer om å kjøpe meg 2stk PS2 to PC controller adapter for USB! Dette koster 100$ uten moms.. varer: 32$ * 2 sum: 64$ mva: 64$ * 1,24 sum+mva: 80$ porto: 31$ ____________ totalt: 111$ kurs: 7,267 å betale: 111 * 7,267 = 806,64 nok ? som blir trukket fra mitt visa? når blir det trukket? når jeg får varene? stemmer dette? _________________ Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1350, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k [ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-07-10 10:50 ] Lenke til kommentar
sete Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 14:27, Instigator skrev: Quote: Den 2002-07-09 12:26, Mr.Hassan skrev: Personlig liker eg ikkje så godt at folk handler i Sverige.Dei støtter Svenskane og ikkje Norsk BNP (brutto nasjonal produkt).Dette kan i verste fall føre til oppseiinga i Noreg (seier ikkje at det blir det men,i ytterse konsikvens kan det bli det). Men,da er vi meir inn på politikk.Sjølv om alt kan definerast som politikk. Da burde kanskje norge få ut finger'n og gjøre noe med avgiftene. Det er ikke bare fordi krona er høy at ting er billigere i utlandet! Sier en ting: Støtt svenskene og danskene og alle de andre så mye dere kan. Kanskje de på toppen ser konsekvensene snart? Me agree, støtt ditt og datt jeg kjøper der det er lønnsomt og billig jeg Det er norges egen feil at mange handler i Sverige og i utlandet. tollen og momsen gjør at vi for alt seinere enn resten av verden Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 BeachDumb Har du bestilt det, Da kan du se det på bankkontoen din med en gang du har fått bekreftelse på at konto belastet. Kjetil [ endret av Kjetil Lura den 2002-07-10 11:10 ] Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 den usb ps2 adapter tingen. de selger på clas ohlson for 200 kr adapter for å bruke psx kontroller på pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå