Gå til innhold

Gjør et kupp i utlandet!

Anbefalte innlegg

Jeg så på tekst-Tv i sted, nå hadde svenskekronen gått ned over en krone igjen, og du fikk 100 svenske for under 79 norske :smile:

Samme med dollaren, euroen danske kronen osv, er det masse å spare på å kjøpe deler i utlandet nå?

Mvh. Bluesmaster

Jimi Hendrix RIP Steve Ray Vaughan Idiotiske helikopterpilot :cry:

[ Denne Melding var redigert av: bluesmaster på 2002-07-09 10:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei bluesmaster!

Vel,ikkje om du tenker på heile turen totalt sett.

Men,om du likevel skal til dei nemte landa så kanksje litt (om ein ikkje bur rett ved grensa).Men,ikkje så alt for mykje.

Personlig liker eg ikkje så godt at folk handler i Sverige.Dei støtter Svenskane og ikkje Norsk BNP (brutto nasjonal produkt).Dette kan i verste fall føre til oppseiinga i Noreg (seier ikkje at det blir det men,i ytterse konsikvens kan det bli det).

Men,da er vi meir inn på politikk.Sjølv om alt kan definerast som politikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 12:26, Mr.Hassan skrev:

Personlig liker eg ikkje så godt at folk handler i Sverige.Dei støtter Svenskane og ikkje Norsk BNP (brutto nasjonal produkt).Dette kan i verste fall føre til oppseiinga i Noreg (seier ikkje at det blir det men,i ytterse konsikvens kan det bli det).

Da burde kanskje norge få ut finger'n og gjøre noe med avgiftene. Det er ikke bare fordi krona er høy at ting er billigere i utlandet!

Sier en ting: Støtt svenskene og danskene og alle de andre så mye dere kan. Kanskje de på toppen ser konsekvensene snart?

Lenke til kommentar

Altså... i mange tilfeller så er det enten rein skjære profitt eller dårlig logistikk som gjør at norske forhandlere tar høye priser.

Jeg har akkurat bestilt og fått komponenter til et X-10 hjemme-automatiseringssystem fra belgia. Det foregikk slik:

Fredag

kl 11.00 Sendte inn ordre på online webshop

kl 14.30 UPS har mottatt pakken til forsendelse

Mandag

kl 08.00 UPS Norge har mottatt pakken

kl 12.00 Skulle hatt pakken (om UPS ikke hadde rotet)

Forsinkelsen ble bare en dag.

Ellers, ville denne ordren kostet meg nesten 3 ganger så mye i Norge som i Belgia. Og da har jeg tilogmed beregnet MVA på innførselen.

Norske distributører tjener fett med penger på mange produkter. Det er ikke alltid riktig å skylde på avgiftene, og jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er fair at jeg skal betale dobbelt for at Norges BNP skal øke...

Moralen er, finner du et sted å handle på nettet som leverer billig og raskt - handle ivei.

mvh,

Ørjan Sandland

[ Denne Melding var redigert av: osandlan på 2002-07-09 16:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 10:48, bluesmaster skrev:

Jeg så på tekst-Tv i sted, nå hadde svenskekronen gått ned over en krone igjen, og du fikk 100 svenske for under 79 norske :smile:

Samme med dollaren, euroen danske kronen osv, er det masse å spare på å kjøpe deler i utlandet nå?

eh, det heter "den norske kronen er sterk nå" .. ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg har en økonomisk behaglig historie å fortelle.

Jeg skulle investere i en profesjonell maskin til den nette sum av ca kr. 450.000,- + den gang 20% m.v.a. Dette var prisen fra en ikke ukjent leverandør i Norge.

Jeg lurka rundt på nettet etter samme maskin, og fikk et treff i Frankrike. Prisen var kr. 350.000,- + frakt, toll (omtrent ingenting) og m.v.a. Jeg syntes denne prisen var så utrolig, at jeg måtte ta et par telefoner for å sjekke om dette virkelig var tilfelle, og det var det. Jeg sjekket til og med økonomien til firmaet igjennom Price Waterhouse Coopers (sjefsøkonomer), der stod de med glans.

Tidlig fredag morgen overførte jeg pengene fra min bank til deres. Fire timer senere fikk jeg bekreftelse om at pengene stod på kontoen deres. To timer senere fikk jeg beskjed om at DHL hadde hentet pakken. Dagen etter, altså lørdag, kl 13.00 ringte det på døra. Der stod DHL med en ferdig fortollet og momset pakke til meg.

Jeg sparte i overkant av kr. 90.000,- på å handle fra Frankrike, kontra Norge. Og hvis noen nevner garantiproblemer og slike ting, så kan man jo farte noen ganger frem og tilbake til Lyon for 90.000,-. Jeg tror faktisk at man kan spandere på seg en flaske vin også jeg.

Noen bedre?

Noen bedre?

Lenke til kommentar

Må man betale mva og toll på alt man kjøper fra USA

Jeg har planer om å kjøpe meg 2stk PS2 to PC controller adapter for USB!

Dette koster 100$ uten moms..

varer: 32$ * 2

sum: 64$

mva: 64$ * 1,24

sum+mva: 80$

porto: 31$

totalt: 111$

kurs: 7,267

å betale: 111 * 7,267 = 806,64 nok ?

som blir trukket fra mitt visa?

når blir det trukket? når jeg får varene?

stemmer dette?

81730-guin.gif Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1350, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-07-10 10:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 14:27, Instigator skrev:

Quote:

Den 2002-07-09 12:26, Mr.Hassan skrev:

Da burde kanskje norge få ut finger'n og gjøre noe med avgiftene. Det er ikke bare fordi krona er høy at ting er billigere i utlandet!

Sier en ting: Støtt svenskene og danskene og alle de andre så mye dere kan. Kanskje de på toppen ser konsekvensene snart?

Me agree, støtt ditt og datt :grin: jeg kjøper der det er lønnsomt og billig jeg :grin:

Det er norges egen feil at mange handler i Sverige og i utlandet. tollen og momsen gjør at vi for alt seinere enn resten av verden :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...