kakemonster7 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Noen som vet hvordan jeg får dratt over filer fra windows 95 til xp? Har satt inn nettverkskort i 95-pcn, men kommer ikke lenger enn det.... Noen som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tror du må beskrive problemet litt bedre enn som så. Hvordan har du koblet sammen pcene? Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Har som sagt satt inn nettverkskortet, og koblet sammen pc'ene med kryssa kabel. Men så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, siden jeg ikke er helt inne i win 95... Da jeg hadde satt inn kortet og starta pc'n, kom det opp sånn "Ny marskinvare funnet" osv... Jeg prøvde å installere, men tror enkli ikke at det funka.. Aner heller ikke åssen drivere som må installeres... Har prøvd å ta ut hard-disken på pc'n, men den har fabrikken festa ganske godt, helt nederst (under cd-rom osv....), så det ga jeg opp... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) EDIT: Du har altså _IKKE_ fått installert nettverkskortet riktig med driver osv. Det må du få skikk på før du tar fatt på det som står under. Let opp driveren på internett hvis du ikke har cd. Du må aktivere fildeling i Win95. Det gjør du under kontrollpanel-nettverk, hvis jeg ikke husker feil. Når du har gjort det deler du mappene hvor filene du skal flytte ligger. Deretter må du koble PC`ene sammen. Du kan bruke en router og koble begge til, og da er det greit å la begge nettverkstilkoblingene motta ip automatisk. Ellers er det en mulighet å bruke en krysset kabel direkte mellom pc`ene, sett da gjerne ip manuelt på begge. F.eks. 192.168.0.2 og 192.168.0.3. Sett begge i samme arbeidsgruppe og restart. Da skal du finne de delte mappene under mine nettverkssteder-vis datamaskiner i arbeidsgruppen-datamaskinnavn. Så er det bare å kopiere over. Endret 26. april 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå