funkyfung Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) hei oghå håper noen kan hjelpe meg fort, har overtatt en GAMMEL bærbarpc som jeg skal bruke til kartplotter...men jeg må formatere den først å legge inn win95, men så har jeg kun en cd-rom som koples i skriverporten, jeg hvet at man kan bruke en opstartsdisket til win 98, men må legge inn noe i autoexec og command filene, fortelle pc hvor han finner cd rom og så videre...er det noe som vet hva man skal skrive?? håper noen kan hjelpe meg fort...skal snart ut på båttur og da hadde det vært gjeft med kartblotteren min! Endret 26. april 2005 av funkyfung Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hva heter CDROM-spilleren? Du finner jo vanlige win98-bootdisker på www.bootdisk.com men er noe usikekr på om disse passer til LPT-CDROMstasjoner. Hadde en WAITECH engang. Men husker ikke innstillingene for denne. du kan jo prøve google med navnet på den eksterne CDROM-driven. Lenke til kommentar
funkyfung Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 den heter backpack bantam modek 181100 Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Du finner driver til den her: http://www.micro-solutions.com/downloads/index.asp Også for DOS Lenke til kommentar
funkyfung Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 oki...fant det der jeg og...skal se hva jeg får til...holder på med å formatere nå...så får vi se!!!håper jeg får det til eller så blir jeg nødt til å mase mer... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 kartblotter oj! Tøft ord! Kul typo! Lenke til kommentar
funkyfung Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 hmmfrrr....det går ikke....har instalert drivere for cd-romen nå...han finner cd-romen også men klarer ikke å lese fra cden....får bare feilmelding....cd has no label? Lenke til kommentar
ols Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hva med å ta ut hd, koble den sammen med en normal PC og overføre win95 installasjonsfilene. Sette den tilbake, bruke oppstartdisketten og peke til partisjonen der installasjonsfilene er lagt. (kanskje en partisjonering med fdisk er nødvendig først). Jeg har ikke installert på denne måten selv, men jeg tror det er det vanligste i slike tilfeller. Det er flere måter å koble disken til en annen PC. Selv kobler jeg ved behov løse disker for bærbare til USB via konnektoren til en ekstern USB hd boks for 2,5" disker. (når disken er gammel og tykk og ikke vil inn i boksen, eller om det bare er snakk om å hente en fil eller noe, så trenger man bare bruke selve konnektoren, når elektronikken sitter fastmontert på denne). Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 jepp.... best å instalere direkte fra HDD... enklere når det blir "tull" eller CD-en trengs. Lenke til kommentar
funkyfung Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 heisann tror jeg får det til nå...har fått cd-romen til å fungere nå...men mangler win95 plata, får den i ettermiddag så da får vi se...måtte i bios å forandre noe på skriverporten...vi får se hva som skjer!! Lenke til kommentar
funkyfung Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 heisann trenger en overgang slik at jeg kan koble hardisken til den bærbare på en vanlig pc..hvor får jeg tak i en slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå