Gå til innhold

Hvilken prosessor bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på hvilken prosessor jeg bør velge for min neste pc, om det bør vere Intel eller AMD...har ca. 2600,- til rådighet og skal bygge helt nytt så ikke tenk på Socket og lignende.

Lurer på hvilke av disse jeg burde velge?:

AMD Athlon 64 3700+ 2.4GHz, Socket 754

Intel Pentium 4 550 3.4GHz, Socket 775

Hvis det er noen som mener det finnes bedre prosessorer som jeg kan få innenfor samme prisklasse, vær så snill å si i fra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å kjøpe enten en AMD (754) eller en Intel platform med en prosessor til mellom 1500 og 2000 kroner. Videre ville jeg kjøpt et fornuftig skjermkort (1500-2500) og heller oppgradert dette senere om du vil ha mer ytelse.

Lenke til kommentar
Ok, tror heller da jeg satser på en litt mindre dyr prosessor, men hvis noen har noe annet de vil anbefale så si gjerne ifra?!

Jeg bruker selv Intel 2.8Ghz socket 775 CPU på hovedkort med Intel chipset.

Har lagt endel kroner i skjermkort da, siden jeg kjører et club3d x800xl kort. Dette fungerer utmerket til gaming.

Siden du skal bruke det til gaming og ikke har lyst til å ha de store oppgraderingene med det første vil jeg anbefale deg å legge endel penger i skjermkort, hvis du kjøper et billig skjermkort, i prisklassen 1.000 til 2.000 vil belastningen på CPU og bruken av RAM øke. Hvis du derimot legger litt mer penger i skjermkort, si da rundt 3000 til 4500 ca, vil det medføre at du ikke trenger like mye RAM og det vil kreve mindre av CPU, siden skjermkortet "gjør jobben sin". Disse kortene vil du heller ikke trenge å oppgradere med det første.

Kommer sikkert til å være argumenter mot dette, men dette er da ut fra egne erfaringer.

Vil uansett anbefale deg å gå inn på www.tomshardware.com og kikke litt rundt på den siden.

Lykke til=)

Endret av scherzo
Lenke til kommentar

Socket 754 3400+ er jo helt klart den prosessoren som gir best ytelse for pengene, så ville jeg ha kjøpt det med et x800 xt skjermkort, pluss en gig ram så har du nice "gaming" maskin. Husk at du kan få PCI-E til s754 og, men da ville jeg ha gådd for et x800 XL kort.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Key, takker for mange svar alle sammen! Tror jeg har bestemt meg for å da gå for en Socket 939 3500+ satse på et PCI-Ex hovedkort og et kraftig skjermkort. Høres dette rimelig ut?

Jepp :) Men om du planlegger å oppgradere holder en 3200+, men har du IKKE planer om å oppgradere gå for 3500+ :)

Lenke til kommentar

Skal bygge helt fra start, og den skal vare litt så satser 3500+ jeg;)...regner med at det vil holde et par år? og ved 939 er det vel lettere for oppgradering også?...virker vertfall sånn i følge hva folk sier over!

Lenke til kommentar
Skal bygge helt fra start, og den skal vare litt så satser 3500+ jeg;)...regner med at det vil holde et par år? og ved 939 er det vel lettere for oppgradering også?...virker vertfall sånn i følge hva folk sier over!

Den skal holde to til tre år ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...