Paddington Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Jeg holder på å lage en applikasjon (ikke applet). Har laget et vindu av typen Frame. I dette vinduet har jeg flere Components..Knapper osv. Problemet mitt er at jeg ikke greier å vise bilder..... Har prøvd følgende: Laget en MyComponent class extends Component... I denne klassen gjør jeg følgende: Image i = java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().getImage("bilde.gif"); og en metode paint() (som blir kalt!) Her: g.drawImage(i, 30, 90, this); I frame-classen forsøker jeg så å add()'e denne komponenten som andre komponenter f.eks knapper...., men det vises ikkenoe bilde i vinduet!! Noen tips? Frustrert! Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Du kan jo prøve dette: add(new JLabel(new ImageIcon("bilde.gif"))); Lenke til kommentar
zulo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 prøv dette Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(getClass().getResource("bilde.gif")); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå