Katalysator Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hei. Jeg har nettopp fått et rimelig irriterende problem med nettverket hjemme. Saken er den at jeg nettopp har kjøpt en ny PC og ønsker å koble den til mitt Canal Digital Midi-internett. Jeg tenkte at det skulle være så lett som å nappe kabelen ut av den gamle PC'en (alt fungerte perfekt fra før) og putte den inn i den nye PC'en. Men den gang ei. Feilmeldingen jeg får er: "Begrenset eller ingen forbindelse". Det viser seg at den nye PC'en er rett og slett ikke i stand til å hente en ny IP. Jeg har nå prøvd de aller fleste triksene med å hente ip-adresse manuelt, avinstallere ip-protokollen og reinstallere Windows (!). Resultatet er det samme, nemlig at ny PC'en ikke klarer å ta i mot ny ip mens den gamle PC'en tar i mot ip-adresser på rekke og rad. Jeg har kommet til en konklusjon (som selvfølgelig kan være riv ruskende gal), nemlig at internettleverandøren tror at jeg kobler til enda en PC, når jeg egentlig bare prøver å bytte mottager at internettet. Hva bør jeg gjøre? Alle svar mottas med stort takk. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hva med noe så enkelt som å skru av modemet, vente 20 sek og skru på igjen? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Syntes dette hørtes merkelig ut. Du tror ikke det kan være noe feil med nettverkskortet i den nye? Prøvd å synkronisere innstillingene ifra den gamle maskinen viss du ikke har skrota den? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Temaet har vært tatt opp mange ganger, og det har blitt gitt link til flere mulige løsninger hver gang. Bruk søkfunksjonen. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Dette er vanligvis mest normalt for trådløse nettverk som du ikke har? Sjekk om alt er stillt inn og installert riktig. EDIT: dårlig formulering Endret 26. april 2005 av improvize Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hva med noe så enkelt som å skru av modemet, vente 20 sek og skru på igjen? Takk, du er en knupp. Problem løst. Og ja, jeg brukte søkefunksjonen før jeg lagde denne topicen. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hva med noe så enkelt som å skru av modemet, vente 20 sek og skru på igjen? Takk, du er en knupp. Problem løst. Og ja, jeg brukte søkefunksjonen før jeg lagde denne topicen. Ingen årsak, hyggelig å kunne gi litt hjelp også Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Katalysator: Husk det til neste gang det skjer, så slipper du å knote/slette filer på en maskin som funker Det må eg gjøre vær gang eg kommer hjem fra jobb etter 14dagers online, maskinene funker. Så eg bare resetter modem og switsh. PS: Har nå bestilt en 8 ports router Jobb er melkøya 14/21. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå