parob Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg er på utkikk etter et kompakt digitalkamera. Ingen utstikkende linser eller brytere er viktig, og batterikapasitet er viktig. Har tilslutt falt ned på at Casio Exilim EX-Z50, EX-Z55 eller EX-Z57 må være et bra kjøp for meg. Sammenlignet så disse og leste mange tester her og der, og det var nå jeg begynte å bli litt forvirret. Et sted så jeg at 57 _har_ AV-utgang på kameraet mens de andre to ikke har det, et annet sted jeg har lest så ser det ut som om ingen av disse har AV-utgang. Hva er riktig, er det noen som vet helt sikkert? Har EX-Z57 AV-utgang eller ikke? Hvis den har, følger det med kabel for å koble kameraet til TV eller må det kjøpes separat? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tidligere Casio kamera (som EX-Z50) har av en eller annen merkelig grunn ikke hatt tv-utgang på kameraet. Skulle tro de hadde kommet på bedre tanker nå, men man vet jo aldri. Ellers har Casio tradisjonelt vært noe plaget med støy, og mange forumbrukere har returnert sitt kamera til kjøpsstedet. Vet ikke hvordan Z57 er. Lenke til kommentar
parob Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hmmm.. sier du det? Dette skal ikke være lett, synes å huske at testene på dette kameraet stort sett gikk på at støyen var akseptabel til god. Hadde egentlig først bestemt meg for Panasonic DMC7 eller hva det heter, skulle være et av de bedre på bildekvaliteten med bildestabilisator og det hele - helt til jeg fant en test som sammenlignet batterikapasitet, og fant ut at det har omtrent halvparten av kapasiteten av omtrent alle andre kamera på markedet. ok, får lete videre :-) Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Flere Casio-kameraer leveres med en dock for ladning af batteriet og overførsel af billeder. Mener også at denne har AV-udgang og dermed kan sluttes til TV'et. Men tjek før evt. køb... I øvrigt er jeg meget enig med Afseth i at et Casio vælger man primært fordi det ser godt ud, ikke fordi det tager de bedste billeder. Her overgås det klart af kendte objetiv-producenter som Nikon, Canon, Olympus, Panasonic (produceret på Leica-licens), etc. Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har z-55, og det er ikke av inngang på hverkan dockingstasjonen eller kameraet... Jeg har ikke problemer med støy... i den grad jeg har studert bildene... kameraet er overlegent alt annet jeg har vært borti når det gjelder batterikapasitet, lett og lite. kan ha det med overalt, og det tar bildet med en gang du trykker på knappen. Funker utmerket for meg som vil ta masse bilder overalt, og så nyte dem uten å studere i minste detalj.. -eneste irriterende tingen er at blitsen er litt treig til å lade opp, og det kunne godt vært hjelpelys til autofokusen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå