Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trafikkalt grunnkurs? nødvendighet?

Anbefalte innlegg

jeg trenger verken billappen, trafikalt grunnkurs, moped lappen eller noe annet for å kjøre moped :)

hihi

Hvorfor det? Selvfølgelig trenger du ikke lappen for å kjøre moped, men det ulovelig....

nei, jeg kan kjøre uten lappen helt lovelig :)

Du er altså over 20år?

stemmer :) hehe

Jeg trodde den reglen forsvant sammen med de gamle mopedreglene jeg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg trenger verken billappen, trafikalt grunnkurs, moped lappen eller noe annet for å kjøre moped :)

hihi

Hvorfor det? Selvfølgelig trenger du ikke lappen for å kjøre moped, men det ulovelig....

Fordi? Det var vel en regel om at du kunne kjøre moped uten lappen når du var over 21 år, men den er gyldig lenger....

20 år mener du, å den gjelder kanskje ikke for de som de som ikke enda er fylt 20. Men for de som er kan ikke en lov virka bakover i tid..

Det er det samme med folk som er 70++ år som kan kjøre lastebil på vanelig Billapp

Lenke til kommentar

hihi

Fordi? Det var vel en regel om at du kunne kjøre moped uten lappen når du var over 21 år, men den er gyldig lenger....

20 år mener du, å den gjelder kanskje ikke for de som de som ikke enda er fylt 20. Men for de som er kan ikke en lov virka bakover i tid..

Det er det samme med folk som er 70++ år som kan kjøre lastebil på vanelig Billapp

Skjønner :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*kremt*

sitat statens vegvesen: "Tidligere kunne alle over 20 år sette seg på mopeden uten verken opplæring eller noe bevis, bare kjøringen var forsvarlig. Nå må disse henvende seg til en av Statens vegvesens trafikkstasjoner for å få utstedet førerkort for moped dersom de ikke har førerkort for annen førerkortklasse."

Lenke til kommentar
*kremt*

sitat statens vegvesen: "Tidligere kunne alle over 20 år sette seg på mopeden uten verken opplæring eller noe bevis, bare kjøringen var forsvarlig. Nå må disse henvende seg til en av Statens vegvesens trafikkstasjoner for å få utstedet førerkort for moped dersom de ikke har førerkort for annen førerkortklasse."

Har lest det i avisen og flere steder, så nei du kjører ulovelig! :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...