Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali World Online suger max


Anbefalte innlegg

Nå er det vel ca 2,5 år siden jeg tegnet fastpris200 eller hva det nå og enn heter.Det var forsåvidt greit nok da det var billigste løsning for meg på daværende tidspunkt.

Men det kom aldri no faktura så i jeg mailet og sendte brev,men ingen respons.Da jeg ringte fikke jg beskjed om at de skulle se på det.Men ingenting skjedde.Har prøvd og si opp avtalen i over et år nå men ingenting skjer,bortsett fra at det har begynt og regne inn med inkassokrav det siste halve året.

De har heller ikke stengt abonnentet.

Inkasso selskapet er ikke intressert i og prøve og hjelpe for de skal tjene mest mulig penger selv.

Nå skal jeg prøve å kjøre dem for forbrukerrådet,men alt virker håpløst nå når det er ferietid.

De opfører seg værre enn de sakene som var oppe i TV2 hjelper deg med telia og tele2.Der fikk man ihvertfall respons når du kontakta dem.

 

[edit av moderator KiloGram]Prøv å begrense store bokstaver i overskrift. Det vert regna som skriking.[/edit]

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-08-14 01:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vanskelig tenke meg at dette kan stemme, hvis du har skrevet både brev og ringt og snakket med dem.

 

Vet de har sagt at de har problemer med å svare mail, fordi de drukner i mail. Men jeg fikk mail med en gang da jeg sendte dem en for noen dager siden.

 

Men hvis det virkelig ER slik som du sier, så er det bare til å ta vare på kopier av brevene du har sendt og ikke betale noenting fra der du har sagt opp, og bare legge det som kommer tilside.

Da har du ingenting å frykte, og kan bare la dem eventuelt drive på og sende inkassoer osv til det må komme en sak til slutt.

Og da har jo du ditt å vise til så da har de ingenting de skulle sagt likevel.

Lenke til kommentar

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg...

 

Det jeg ville ha gjort er å finne ut hvem som er din saksbehandler, og sende et brev/mail og forklare situasjonen og tilby deg å betale inn det du skulle ha gjort. Mest sannsynlig vil de godta det uten at du må betale noe ekstra til inkassoselskapet.

 

Om du ikke gjør det, betal inn allikavel og nekt som f... i eventuelt forliksråd osv. Da unngår du ihvertfall betalingsanmerkning.

 

Det jeg mente var betal inn, det du allikavel skulle ha betalt, men ikke noe mer. Evt salær til inkassoselskapet får de selv avgjøre om de vil gå videre med.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: 311-5 på 2002-07-09 10:22 ]

Lenke til kommentar

Stemmer vel det

Conecto A/S

det står på faktuarene at de skal kontaktes ved eventuelle spørsmål.

 

Husker jeg gjorde det engang ang. et spørsmålom noe stemte, men da sa de at dette var noe som Tiscali hadde feilinformert om, så jeg måtte kontakte dem.

 

Gjorde det, og fikk det ordnet.

Lenke til kommentar

Tiscali/WO sitt fakturasystem stinker :smile: Det virker som om de har null kontrol.

 

Hadde enormt pes med dem jeg og tidligere. Hadde, som du, kontaktet dem pr mail (i den tiden hadde de ikke noe telefon nr) uten å få svar. Etter 4-5 mailer uten svar gav jeg opp, og glemte det med tid og stunder. Etter ca 6 måneder kom inkassokravet :razz:

 

Tok kontakt med inkassobyrået, forklarte dem, betalte det som jeg oprinnelig skulle ha betalt, og slapp klar. Needless to say bruker jeg ikke tiscali lenger, og skal heller sende snail mail enn å måtte være avhengig av dem igjen.

 

Når det er sagt var dette litt min feil, jeg hadde bytta om to siffer på faktuaren og betalt litt for lite. Inkasso var selvfølgelig på hele beløpet :razz:

 

Men å få svar fra dem er IKKE lett...

Lenke til kommentar

det er et faktum at Tiscali ikke er helt patent på fakuraer, jeg venter fortsatt mine regninger fra april,mai,juni og har ikke sett noe til dem.. har ringt dem og spurt, de sa at d kunne ta tid fordi de drev å skiftet faktura oppsett.. men jeg vet ikke..

Lenke til kommentar

Samme her.

Har ikke fått regning siden februar.

Mailte sist uke og nevnte det, og fikk svar med beklagelse og at fakturaene ville bli sendt ut en gang i forrige uke.

Men det har ikke dukket opp noe enda :roll:

 

Men nå tjener vi jo bare selv på denne forsinkelsen da.

Men det er jo så fantastisk rart, at de vil dette selv og ikke klarer å få dette i orden?

Folk flykter jo derfra i strie strømmer(du kan lese om det alle steder).

Bare for de ikke klarer å få orden på fakturagreiene på et halvt år. Hva kan de leve av??

Synd, for ellers virker Tiscali bra.

Men jeg har aldri hatt noe trøbbel med dem med inkasso og slikt som mange har

Lenke til kommentar

Det er så forbanna irrierende når du etter vel et år får en inkasso på 15k dumpende i postkassa fordi de ikke klarer og sende ut regningene men registrerer at det ikke er kommet inn innbetaling.

Vet ikke om en så useriøs bedrift som dette,det er mye enklere og få svar på ting i komunen enn hos tiscali.Det er bare det at jeg ikke har tenkt på og ta kopi av brevene jeg har sendt og mailene er jo borte pga formattering,oppgradering osv.

Hadde de bare kunnet stengt abonnentet skulle jeg vært fornøyd.

Om tiscali ble den eneste som kunne levere bredband så hadde jeg heller tatt til takke med isdn fra telenor som fremdeles ikke har tenkt og bygge ut sentralen min.

De er fulstendig svartelista av meg.

Lenke til kommentar

Tiscali er og blir de beste på internett aksess i Norge, de skal ikke straffes for at de satser på å drive tjenestene sine skikkelig fremfor å bare kreve inn penger slik som Telenor o.a.

 

Årsaken til at mange får purringer og inkassokrav kan også være forårsaket av en stor stygg ulv som heter posten.

 

Bruk telefonen, noter deg navnet på den personen du snakket med å ring på et par dager senere og spør om det hele har blitt fikset, gjør dette til saken er ute av verden.

 

Det at mange av dere får inkasso kan skyldes at posten faktisk har rotet bort fakturaene, har skjedd flere ganger hos meg fra både Tiscali og Telenor.

 

Tiscali er best, selv om de sliter litt med fakturarutinene sine.

 

Terje

Lenke til kommentar

Tiscali er og blir de beste på internett aksess i Norge, de skal ikke straffes for at de satser på å drive tjenestene sine skikkelig fremfor å bare kreve inn penger slik som Telenor o.a.

 

Årsaken til at mange får purringer og inkassokrav kan også være forårsaket av en stor stygg ulv som heter posten.

 

Bruk telefonen, noter deg navnet på den personen du snakket med å ring på et par dager senere og spør om det hele har blitt fikset, gjør dette til saken er ute av verden.

 

Det at mange av dere får inkasso kan skyldes at posten faktisk har rotet bort fakturaene, har skjedd flere ganger hos meg fra både Tiscali og Telenor.

 

Tiscali er best, selv om de sliter litt med fakturarutinene sine.

 

Terje

Lenke til kommentar

Tiscali er og blir de beste på internett aksess i Norge, de skal ikke straffes for at de satser på å drive tjenestene sine skikkelig fremfor å bare kreve inn penger slik som Telenor o.a.

 

Årsaken til at mange får purringer og inkassokrav kan også være forårsaket av en stor stygg ulv som heter posten.

 

Bruk telefonen, noter deg navnet på den personen du snakket med å ring på et par dager senere og spør om det hele har blitt fikset, gjør dette til saken er ute av verden.

 

Det at mange av dere får inkasso kan skyldes at posten faktisk har rotet bort fakturaene, har skjedd flere ganger hos meg fra både Tiscali og Telenor.

 

Tiscali er best, selv om de sliter litt med fakturarutinene sine.

 

Terje

Lenke til kommentar

Ta å send meg en epost, jeg hadde samme problem som deg og kjørte veldig agressivt mot connecto på dette. Send meg en epost så jeg har epost adressen din så skal du få historien min pluss hva jeg gjorde for å løse opp i dette:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-09 17:51, tesaete skrev:

Tiscali er og blir de beste på internett aksess i Norge, de skal ikke straffes for at de satser på å drive tjenestene sine skikkelig fremfor å bare kreve inn penger slik som Telenor o.a.


 

dumbass #1

de sender selvsagt regning,men når du først får den er den på flere tusen kr.

 

Quote:


Årsaken til at mange får purringer og inkassokrav kan også være forårsaket av en stor stygg ulv som heter posten.


 

dumbass #2

latterlig utsagn.posten har ikke en forsinkelse på flere måneder på vanlige brev.toppen 1-2 dager i enkelte tilfeller.

 

 

Quote:


Tiscali er best, selv om de sliter litt med fakturarutinene sine.


 

nei,de er elendige.at de ikke har fått orden på fakturasystemet sitt etter nesten et år er en skandale.

disse problemene startet etter at World Online NO som de het før ble kjøpt opp av TISCALI(et europeisk røver-selskap) som prompte satte opp prisene for surfingen kraftig.

 

konklusjonen er at TISCALI gir **** i sine norske kunder som utgjør en promille av deres totale kundemasse.

 

Heldigvis har jeg skiftet ISP nå iallfall:)

puh!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...