Gå til innhold

World Of Warcraft fryser

keepeR-

Anbefalte innlegg

Når jeg løper/sloss, i det hele tatt gjør ting som får FPS til og synke fryser skjermbildet helt! Og temptraturen på skjermkortet som vaneligvis ligger på rundt 50-55 grader ' stiger kolosalt, ofte opp mot 70 grader ' før WoW alltså fryser helt, kan fremdeles høre musikk og lyder, men skjermbildet står alltså helt stille. Eneste løsningen var og reboote, men jeg kjøpte ikke WoW for og spille i 10 minutter for så og måtte reboote :thumbdown:, så vis noen av dere veit hva jeg kan gjøre for og løse problemet, så post! :thumbup:

Hardware: ASUS A8N-SLI Deluxe

ASUS EXTREME N6800GT 256MB (PCIE)

Corsair VALUE Select, 512 x 2

AMD Athlon64, 3200+ (2.0Ghz)

350W Powersupply

Motherboard, Skjermkort & Prosessor er bare noen dager gammelt, bruker standard CPU cooler, ellers har jeg oppdatert til nyeste skjerm, chipset(nforce4?) & BIOS drivere.

Takker for alle svar.

EDIT: Ingame kjører jeg 1280*1024, Vsync off og resten på fullt!

Endret av keepeR-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig PSU ikke leverer nok kraft under load..350 skal være bra nok så lenge kvaliteten er god. Hvilken PSU er det?

Og tror 70 grader på GPU-en er normalt for slike highendkort, mitt x800xt ligger normalt på 70-75 konstant (1280x1024@85 med 6x/16x) i WoW og ser ikke ut til å ta skade av det.

Lenke til kommentar

Prøv først og fremst å sette ned alt av grafikkinstillinger til minimum og spill litt da, fungerer det bra så har du enten en konflikt en eller annen plass eller et varmeproblem.

For å fikse varmeproblemet så bør du ordne ber luftsirkulasjon i kabinettet på en eller annen måte.

Kanskje kan det være at du har en litt for svak PSU, sjekk om spenningene faller mye under spilling, gjør den det så er det på tide å bytte.

Lenke til kommentar

har faktisk bestillt et nytt kabinett og 500watts powersupply fra databutikken.com, for en stund siden, men er det noen spessiele instillinger på hvor mye volt/strøm jeg feks skal gi skjermkorte som jeg kan stille på i BIOS? har ikke så mye peiling på det der, men hva blir så mye bedere vis skjermkorte får mer strømtilførsel? :hmm:

Lenke til kommentar

hei. har samme problem...

Har 9800pro kort. resten står vel i profilen.

Kortet blir utrulig varmt tiltider, og etter jeg ha måtta restarta kjem det opp en beskjed som seier at det var noko med skjermkortet som skapte problemet. (windowspopup beskjed ved startup).

Det har skjedd lenge, før og etter patchen. Har 3 vifter som står på fullt.. Instillingene er på 1280x1024. Resten på low. I går når det låste seg 2 ganger på rad da eg reid på mounten min i et vinterområde. Låste seg, restarta, gjekk inn i wow igjen,, låste seg shortly after. Kan informere at kortet har låst seg då eg har underklokka kortet mitt, hatt viftene på MAKS speed.

Vurderer å sende inn kortet til komplett for at dei skal sjå på det. Kva sei dokke? Nokon som veit om eit stress-pogramm som stresser kortet mitt, slik jeg kan forsikre meg at det er varmeproblem?

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med at WoW fryser på 1280x1024 oppløsning. Jeg kan løpe rundt alt jeg orker, alt går hakkefritt helt til jeg prøver å caste en spell, da fryser hele greia. Så fort jeg setter ned oppløsninga ett hakk så går alt helt fint..

Skjermis: Gainward FX5900XT Golden Sample med siste driverene fra Omega Drivers :)

Lenke til kommentar

hm.. noen som vet om et program hvor jeg kan justere vifte hastigheten på skjermkortet til 100 % ? har lett igjennom bios men finner ikke noe for skjermkortet, hadde noe liggende til gammle ATI kortet mitt, men har ikke funnet noe for nvidia enda, noe tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...