Gå til innhold

Socket 754 eller 939?

iCodden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DU kan ikke bestemme det? kanskje han føler mer for 754?

Ja, det er mange grunner til at jeg vil anbefale han det. De viktigste:

• Utvalget av hovedkort er mye større for s-939 og vil alltid være det.
  • S-939 har også dualkjerneversjoner for en evnt. oppgradering.
  • Doble minnekanaler.
  • Høyere overklokkingspotensiale.
  • PCI-Express.
  • Produsentene vil nok bruke mest ressurser på å gi ut oppdateringer for socket 939 fremfor 754 på software siden.

Har faktisk en S-754 a64 3200+ selv. Selvfølgelig er jeg fornøyd hva ytelse og stabilitet angår, men jeg angrer på at jeg ikke tenkte på punktene over før jeg kjøpte. Var vel sikkert prisen som var det avgjørende. Prisforskjellen er langt mindre idag.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Jeg skal liksom oppgrader fra en cleron 2.6ghz og jeg skal ikke kjøpe det beste heller, for jeg kommer til og kjøpe en ny pc seinere i tiden.

Tror du vil bli meget godt fornøyd med s754 oppsett :) en a64 3400+ kicker rimelig bra i spill :) Vet du vil bli fornøyed.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Men er ikke chipsete bra på det hovedkorte?

Hvor mye har chipsete å si. Hva blir bedre om man har et bra chipset?

Viss jeg ikke kjøper detmå jeg kjøpe et med socket 754 men jeg vil mer ha socket 939!

Så jo helt greit ut det hovedkortet du linket til. Forskjellene på chipsettene er ikke nevneverdige og alle yter ca. likt med like god stabilitet.

Lenke til kommentar

En amd 64 på socket 754 yter faktisk bedre en en på 939. Det er mer realistisk å sammenligne klokke frekvens(MHz) istedet for ratingen på cpu.

Dobbel minne kanal er noe du finner på socket 939 og ikke 754, det gir i praksis ikke mer en 3-5% bedre ytelse. Dette pga amd64 cpuer har ikke like stor nytte av stor minne båndbredde(antal gb minnet kan flytte pr sec) men av bedre tilgangstider(timings, feks; 2-2-2-5-1)

Socket 939 klokker jevnt over bedre en 754, den nye venice cpuen er til socket 939 og klokker veldig bra med lite varmeutvikkling.

Edit:

Dobbel minne kanal er altså noe som gir dobbel så stor overførings hastighet på minnet, i praksis betyr det lite.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...