Gå til innhold

AMD med offisiell DDR500-støtte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neppe enn så lenge du må pumpe spenningen så mye opp, det vil trekke alt for mye effekt.

Tror ikke det krever noe mer spenning. Om en kjører på 250x8 eller 200x10 så klarer en sikkert det på default spenning!

Jeg tenkte på spenningen på RAM-brikkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når Anandtech testa OCZ VX 4000 brikkene på 265 Mhz 2-2-2-7 hvis jeg husker riktig, så er det raskere enn TCCD brikker på 315 Mhz 2.5-3-3-7....

Raskere? Til hva da?

Bedre latency? Bedre båndbredde? 0.345% høyere score i 3DMark01?

Mange spørsmål .. ingen svar... :)

Får vel lete opp den testen tenker jeg..

Det jeg selv har testet mht. timings viser relativt små forskjeller.. selv 2-2-2-5 kontra 3-3-3-8 i forholt til HT200 kontra HT250..

Edit:

Var det denne testen du siktet til?

Den viser vel som vanlig hvor viktig *speed* er i en del tester... og at disse OCZ-brikkene klarer høy HT *og* stramme timings.. Klarer ikke i farta å lese ut tall som bekrefter utsagnet ditt om at ???@315 2.5-3-3-7 er *mye* dårligere enn OSZ@267 2-2-2-6.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg tror DDR500 kan være med på å tette hullet mellom DDR-minne og neste generasjons minnestandard i form av DDR3- eller XDR-minne.

Jeg synes det ser stadig mørkere ut for DDR2-minne på Athlon 64-plattformen.

Jeg synes det ser stadig lysere ut for DDR2 kombinert med Athlon64. Nye DDR2-brikker klokker stadig bedre, får stadig bedre timinger, og blir stadig billigere sammenlignet med DDR.

OCZ lanserer DDR2-800-minne

DDR2-priser på synkende grunn

Micron leverer 4 GB DDR2-minnemodul

Corsair lanserer DDR2-800-minne

DDR2-750 fra Kingston

Kingston demonstrerer DDR2-866

Ps. DDR2-800 CL4 har "bare" like rask timing som DDR2-400 CL2, 10ns, men har derimod dobbelt så høy båndbredde (6,4GB/s per minnekanal i stedet for 3,2GB/s per minnekanal)

Jeg tviler sterkt på at AMD kommer til å droppe støtte for DDR2 og gå rett over på DDR3 eller XDR i den nye Socket M2.

Lenke til kommentar
Hvilken spenning bruker SO-DIMM egentlig ?

SODIMM EDO: 5,0V

SODIMM SDram: 3,3V

SODIMM DDR: 2,5V (opp til 2,8V i skjeldne tilfeller)

SODIMM DDR2: 1,8V

Men jeg tror DDR500 kan bli mulig for bærbare PC'er også. DDR500 CL3-3-3-6 eller noe sånnt kan sikkert presses ned i 2,5V på utvalge brikker så det ikke forbruker for mye batteri og blir for varme. (blir sikkert dyre brikker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...