osandlan Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg har et MSI hovedkort (Pro266TD Master) med onboard raidkontroller. Det virker ikke som hovedkortet ser diskene (2stk WD 120GB 8MBcache). Disse diskene sto før i et annet MSI hovedkort, hvor jeg ikke hadde raid, men også der en ekstra Promise kontroller. Når jeg kom til promise bios, viste det gamle kortet hvilke devicer den fant. Nå, i den nye maskinen, får jeg bare "array not found" eller noe lignende, og så må jeg trykke escape for å gå videre (alternativt enter for å gå i raid config). Jeg har prøvd å fjerne promise kontrolleren in Windows 2000 og legge den tilbake med siste driver. No lucky. Jeg husker ikke hvilken firmware jeg har på kontrolleren, men kan sjekke hvis det er viktig. Dette er oppsettet mitt: Adaptec 29160 - SCSI U160 kontroller IBM 9.1GB U160 disk Onboard ATA-100 IDE kontroller 0 Master: Compaq DVD-rom Onboard ATA-100 IDE kontroller 1 Master: WD 120GB IDE Onboard Promise 20265R kontroller 2 Master: WD 120GB IDE Onboard Promise 20265R kontroller 3 Master: WD 60GB IDE I bios har jeg boot RAID first, then SCSI (for å få CD-boot, men har prøvd å bytte disse to - uten resultat) Jeg har bootrekkefølge; CD, SCSI, HDD-0, NET Jeg fant et valg i BIOS for å disable raid, men jeg er usikker på om dette disabler raid kontrolleren helt, eller om den bare disabler selve raid mekanismen. På forhånd takk. mvh, Ørjan Sandland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå