Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi i Posten Norge AS ønsker å komme i dialog med noen av Norges mest

avanserte netthandlere og har etter å ha rådført oss med Hardware.no

fått lov til å stille dere noen spørsmål i forumet.

 

Vi ønsker innspill på hvordan vi kan forbedre de ulike produktene vi har

i vårt sortiment. Per i dag omfatter dette:

  • å levere varen til din postkasse, postkontor eller post-i-butikk
  • å gi deg e-post eller SMS-varsling om at pakken din har kommet der hvor du kan hente den
  • å frakte varen hjem på døren til deg
  • å frakte varen fort, dvs. du får varen dagen etter bestilling

Videre om det er andre tjenester dere ønsker som Posten ikke tilbyr i dag.

 

Vi håper å få til en dialog med dere og vil besvare eventuelle spørsmål etter beste evne.

 

Hilsen Posten Norge AS

Vel,for meg og mange andre som jobber selvstendig eller har et firma så er det svært viktig at dere har såkalt "over natten pakke" , det er imidlertid to ting som er frustrerende her. 1. prisen er unødvendig høy. 2. Postkontoret får IKKE lov å levere ut slike pakker på Lørdag, dette er jo mildt sagt helt bak mål for hva er vitsen da, om jeg bestiller en del som det haster med på fredags morgen, annkommer denne posten på kvelden eller på lørdags morgen,men de kan ikke gi meg den før på mandag :cry:

En annen ting som bør forbedres kraftig er å få pakkene hurtigst mulig vidresendt og ikke som nå at de blir liggende opptil flere dager på div terminaler, det samme gjelder i helgene, posten kommer til en terminal og skal bare fysisk flyttes noen meter for at den skal kunne fortsette med tog/trailer som alikevel går i helgene, men dette er umulig fordi posten skal spare penger.

Hvor mange milliarder skal dere ha i overskudd pr år før dere er fornøyd, og har dere tenkt å fortsette med denne praksisen også i 2007 når det blir fritt frem for andre aktører også :hmm:

Lenke til kommentar
Eksempel:

21.03.05  16.31 Innlevert postterminal  3169 STOKKE 

23.03.05  09.07 Registrert omlastingsterminal  4606 KRISTIANSAND S 

 

Noen spørsmål:

1. Er dette en for posten akseptabel forsendelsestid ?

2. Hvor lang tid tar det fra nettbutikken (i dette tilfellet Komplett) fysisk leverer varene på Stokke postterminal til de registreres som innlevert?

3. Vil innlevering tidligere på dagen fra nettbutikkene gi raskere forsendelse?

4. Må det være en viss mengde pakker før de videresendes til neste terminal?

5. Transporterer Posten pakker i helgene? (har vært spørsmål om det her tidligere)

 

 

:)

1. Dette er ikke akseptablet. Her må det ha skjedd en glipp. Dette skal kun ta én dag.

 

2. Dette vil variere, men alle varene vil innleveringsregistreres samme dag de er innlevert. Komplett leverer som regel inn flere ganger i løpet av dagen.

 

3. Nei, det vil ikke påvirke fremsendingstid, da må du heller velge et raskere produkt (bedriftspakke, bedriftpakke ekspress, hjem-på-døren).

 

4. Nei

 

5. Lørdag transporterer vi pakker, ikke søndag.

Spørsmål/kommentarer på svarene fra posten.

 

1. Vel da skjer den glippen temmelig ofte .

 

3. Det er greit at dere da har alternativer,men da bør du også si at disse koster skjorta og en god del av buksebaken .

 

5, Merkelig, da jeg får mange pakker året rundt og mange av disse blir innlevert på fredag så viser pakkesporingen at de er reg på fredag,men vidresendingen skjer aldri før på mandag

 

:hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Overnatt skal IKKE under noen omstendigheter ta 3 dager!

Får mer og mer lyst til å flytte til USA :love: FedEx & UPS, norges privatiserte latmanns-system burde virkelig lære litt av dem.

Viss bare bedrifter begynner å bruke andre alternativere enn Posten, så skal vi nok se at de blir pent nødt til å skjerpe seg!

Slik som det er nå er uutholdelig!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
FedEx & UPS

Jeg håper du er klar over hvor dyrt det er å få UPS/FedEx til grisgrendte strøk? Dette er turbokapitalister som ikke lar folk i byene subsidiere de på bygda.

 

Det blir nok billigere og bedre for pakker mellom storbyene, men stakkar deg om du bor på vidda i Finnmark og skal sende en pakke til din onkel i Østerdalen.

Lenke til kommentar

Vel alternativene kommer vel i fleng i 2007, det er vel allerede flere utenlandske aktører som står klare, desverre vil nok disse konsentrere seg om byene i Norge og så får posten ha de små distriktene.

Dette vil nok gi en forbedring i byene og en betydelig forverring i distriktene .

Lenke til kommentar

Viss man bestiller overnatt fredag morgen, skal man kunne få den lørdag da? (dette garanterte selgeren, men det skjedde ikke:mad: )

 

Posten må ansette mer folk og slutte å være så grådige og late!

Skal ikke ta 4-6 dager å sende en pakke litt nedover landet.

 

Jeg er gjerne villig til å betale ekstra for en tjeneste som er bedre enn postens!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Jeg har i allefall fått utlevert bedriftspakke over natten på lørdag da, men om det er regelen eller unntaket er vel uvisst...

Dette varierer litt,men spes vanskelig er dette i distriktet fordi at igjen skal posten spare penger, dette har jeg fått bekreftet av annsatte på posten :thumbdown:

Dette viser nok en gang at hennsynet til små bedrifter som befinner seg i distriktene og har nok problemer fra før igjen blir satt bakerst :nei:

Lenke til kommentar

Eneste jeg har å kommentere er at jeg er veldig lei , kanskje jeg burde si ekstremt lei "late" sjåfører . jeg bor i lavblokk . men bor i fjerde etg uten heis i bygget .

Opplevde det seinest i går . "Hei! Ringer fra Posten her , har en pakke til deg og om du kan komme ned å hente den . er så dårlig med parkering her." Klager ikke pga jeg måtte gå ned å hente den med at jeg har bestilt "hjem på døren" og da forventer jeg å få den på døren selv om jeg bodd i 7 etg eller 1 etg , er prinsippet som gjelder . Hvis dette er tatt for før å tråden beklager jeg dette , har ikke lest hele . men hva er Posten sin mening om dette ?

 

 

Mvh

 

Andrew

Lenke til kommentar

Ang glipp,her er en til :cry:

 

pakke på 500 gram, sendt fra stokke:

 

Stokke - Oslo 2,5 døgn

Oslo - Fauske 3 døgn og den er fortsatt ikke kommet frem til Fauske :thumbdown::nei::nei:

 

Ringte posten i dag (pakkesøk) og etterlyste denne og da var svaret, "du får ringe tilbake i morgen så kan vi vurdere et nytt søk etter denne"

Holdt på å falle av stolen,her er det en pakke som skulle vært fremme i går og så får jeg beskjed om å vente ytterligere et døgn før de gidder å etterlyse den.

At dette var en viktig del som skal i en leveranse som jeg skal levere på Fredag var dem totalt uinntresangt :nei::nei:

Snakket med en kompis av meg som har en bror som jobber i postenssorteringssentral, han sier at selv om en pakke er reg vidresendt en dato fra en terminal så er det slettes ikke noen garanti for at den er det. For om der ikke er et tilstrekkelig anntall pakker så blir de kun reg som vidresendt, men blir liggende til anntallet er stort nok.

Dette skal vistnok være en "intern" ordre i posten som ikke skal ut til kundene og er dette tilfelle ja da er jeg rystet .

Vel en får nesten bare glede seg til det kommer andre aktører inn i bilde

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Dette er mine betraktninger rundt Posten Norge og pakker (og jeg har mottatt maaange pakker)

 

Så lenge man ikke bor i Nord-Troms eller Finnmark så kommer Posten med en aseptabel fremføringstid.

Jeg har bodd i Kirkenes i flere år og har mottatt utallige pakker, brev osv.

 

A Post til og fra Finnmark så som regel frem når den skal mellom de større plassene, ellers er det bob bob ikke sant..

 

B Post er en komisk kapittel hvis man bor i Finnmark, da dette tar evigheter...

 

En vanlig service pakke tar gjerne 4-5 dager eller mer kommer litt ann på...

 

Selv bedriftspakker har en tendens til å ta lang tid...

 

En gang jeg bestilte fra komplett.no og pakken ble sendt fra Komplett på onsdag (som bedriftspakke express over natten) og skulle komme frem på torsdag, men jeg måtte hente pakken selv på postkontoret på lørdag.

 

Fordi pakken lå i Tromsø fra onsdag og til fredag fordi Widerøe som vanlig hadde problemer med kanselerte avganger osv. Pakken kom til Kirkenes på fredag og forsøkt utlevert med postutdelingen da, selv om jeg ikke hørte en dritt i fra posten på fredag..

 

Spurte på postkontoret den samme fredagen, men de viste ikke hvor pakken var, men antok at den var i en eller annen postbil på Hesseng. Men jeg fikk heldigvis hentelapp på lørdagen da... God valuta for pengene er vel bob bob ikke sant...

 

Og da er mitt spørsmål til Posten?

 

Hvorfor sendes expresspakker (over natten) fra østlandet via Tromsø og ikke via direkteflyet fra Oslo. Da Widerøe langt fra alltid er å stole på fra Tromsø og til Kirkenes. (særlig ikke i vinterhalvåret).

 

Litt ironisk så bestilte jeg faktisk ett lydkort fra Seoul i Sør Korea og det kom til Kirkenes på faktisk kun 5 dager ink tollklarering i oslo, vel og merke gikk dette med UPS (fra Seoul til Oslo) og Posten fra Oslo til Kirkenes.

 

Jaja etter at jeg flyttet sørover til Trondheim så ble situasjonen en helt annen da, her kommer allfall brev og pakker frem når de skal...

Årsaken er terminalstrukturen vår og at Tromsø er spredningsterminal for alle ekspresspakker til Tromsø, Finnsnes- og Bardufoss-områdene samt Finnmark fylke i sin helhet. Det vil alltid være slik at noen mener vi burde organisere dette på en litt annen måte, men det er nå dette valget som er gjort i forhold til Troms og Finnmark.

Lenke til kommentar
Vel først kjempetiltak av POsten..

 

1. dere skulle hatt en egen emailaddresse lett tilgjengelig på hjemmesiden deres som evt klager og forespørsler kan sendes til, sikter da til flere episoder hvor jeg har bestilt hjem på døren på kvelden og oppdaget at budet har vært for lat til å gå opp trappen og ringe på døren..

 

Lever en lapp i postkasse at varen er forsøkt levert..

 

2. sms tjenesten om framkommen pakke fungere i allefall bra.

 

3. Butikk ansatte i butikken bør læres opp og her på 6480 er det ikke akkurat kunnskap å spore + at det kan ta opp til 15 min før noen betjener en.. Selv om smilet er på plass hos ansatte så er det for dårlig..

 

4. pakker er avogtil behanldet dårlig av posten, men det er vel slikt som forekommer engang iblant...

 

5. Postfortollingen er for tungvint og det er altfor treigt.. er vel eneste landet i verden hvor en må vente 3 uker fra pakken blir stoppet i tollen til en får pakken, synest også at 1 uke er for mye.. Særlig når pakker fra china bruker kun 2-3 dager å komme til oslo..

 

6. ellers er jeg svært godt fornøyd med post, klart at det kunne vært billigere og det skulle kanskje vært konkuranse for å presse prisen.. men uansett må jeg vel si meg fornøyd med tjenestene Posten tilbyr.

 

RScue

Til kommentar nr. 4: Prosentandelen på skadde pakker i fjor, dvs. andelen pakker som ble erstattet, var 0,017 promille. Posten sender over 26 millioner pakker i året.

Lenke til kommentar
jeg skulle ønske at posten her(honningsvåg) kjørte ut brevpost ol. på lørdager,  det er for dårlig

Posten leverer ut brev 6 dager i uken over hele landet. Dersom du mener å ikke motta noe på lørdager bør du ta dette med ditt lokale postkontor. Ring kundeservice på 815 007 10.

Jeg har bodd i Bodø i 20 av mine 22 år, og har så lenge jeg kan huske fra idag og tilbake i tid aldri mottatt noe annet i postkassen enn pakkelapper... :hmm:

 

Edit: På lørdager...

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
Til kommentar nr. 4: Prosentandelen på skadde pakker i fjor, dvs. andelen pakker som ble erstattet, var 0,017 promille. Posten sender over 26 millioner pakker i året.

Nesten alle pakkene jeg får, er skikkelig bulket og stygge. Noen sågar åpnet (ikke noe fra utlandet eller toll-tull, bare teipen som er revet av), men heldigvis har ikke noe manglet.

 

Heldigvis vet de fleste hvordan pakkene blir behandlet, og pakker dem veldig, veldig godt inn. Ikke mye som har blitt ødelagt, men dette er mer flaks enn noe annet. Klager derfor ikke ofte.

 

Et tips: hvis en pakke er på vei til meg (6020), og den er 1/2 kubikkmeter og veier 10 gram: IKKE stable 15 kg oppå den! Er det meningen at alle skal legge inn et stålbur i pappkassen for at den skal holde seg kube-formet?

Lenke til kommentar

Er du gal, bare et stålbur. Må vel minst ha blyplater utenpå stålburet. :)

 

Vel, husker jeg sendte en pakke til meg selv når jeg var i nordNorge. Pakka så ikke ut når jeg hentet den ut i Bardufoss. De hadde lagt tykt lag med teip på utsiden fordi de hadde klart å ødlegge norgespakken. Heldigvis var dette bare klær..

 

Dessuten må dere stramme opp PIB ansatte, mange er jo helt udugelig. Dessuten er det mange som betjener kunder alene som ikke har bestått\ tatt den obligatoriske on-line eksamen. Så litt kvalitets sjekk og kontroll hadde ikke skadet tror jeg..

 

Servicen til kundeservice er vel også nesten helt fraværende. Moren min ventet på noen utrolig viktige dokumenter som ble sendt til henne rekommandert. Siden hun måtte ha det innen tre uker fra det ble sendt ba hun avsender om å forsikre seg om at det ville komme til tiden. Fire dager gikk (altfor lang tid bare der) og hun fikk en hentelapp i posten, Når hun skulle hente den så var jo ikke brevet der (ikke noe bombe) og hun måtte bare vente. :D Tenk det, vente på en sending som allerede var forsinket he he. Ca. 1 uke hadde den ikke kommet. Jeg ringte kundeservice til posten, fikk lest opp den samme regla om at jeg måtte vente enda lenger etc, sa jeg hvor viktig denne pakken var. Fikk da et fint tilsvar om at dette var ikke posten sitt problem. He he kundeservice deluxe. Men det rare var at de fikk fart på seg når jeg sa at vi ville komme til å kreve erstatning hvis ikke brevet kom fram i tide, da hadde det bare vært feilplassert på et helt annet sted på andre siden av byen.. Håpløst. Det var riktig adresse og postnummer samt navn.

 

en annen ting som må forbedres er sikkerheten til postoppkravene. Det er mange som svindler ved å sende mursteiner etc i posten. Med sin høye moral vifter posten vekk alle anklager (til og med her i forumet) ved å si det er ikke vårt problem. Vi bare sender pakken\ brevet. Det burde settes opp en sikkerhetsbuffer slik at den som betaler får tilbake pengene sine hvis det er svindel. Mot f.eks å fremvise politianmeldelse. Forumbrukerene har fine forslag som å sette pengene på egen konto i x antall timer etc.

 

Med den prisen dere tar for tjenestene burde både kundeservice og produktbehandling vært mye høyere. Tror de fleste her på forumet har opplevd å få en mishandlet pakke. Værste jeg opplevde var den postansatte som sparket til pcdelene jeg hadde bestilt. Ja regelrett sparket til pakken rett foran meg fordi personen ikke gadd å løfte den opp.. Da fikk jeg fnatt siden det var dyre pc deler..

Lenke til kommentar
Dessuten må dere stramme opp PIB ansatte, mange er jo helt udugelig. Dessuten er det mange som betjener kunder alene som ikke har bestått\ tatt den obligatoriske on-line eksamen. Så litt kvalitets sjekk og kontroll hadde ikke skadet tror jeg..

 

en annen ting som må forbedres er sikkerheten til postoppkravene. Det er mange som svindler ved å sende mursteiner etc i posten. Med sin høye moral vifter posten vekk alle anklager (til og med her i forumet) ved å si det er ikke vårt problem. Vi bare sender pakken\ brevet. Det burde settes opp en sikkerhetsbuffer slik at den som betaler får tilbake pengene sine hvis det er svindel. Mot f.eks å fremvise politianmeldelse. Forumbrukerene har fine forslag som å sette pengene på egen konto i x antall timer etc.

 

Med den prisen dere tar for tjenestene burde både kundeservice og produktbehandling vært mye høyere. Tror de fleste her på forumet har opplevd å få en mishandlet pakke. Værste jeg opplevde var den postansatte som sparket til pcdelene jeg hadde bestilt. Ja regelrett sparket til pakken rett foran meg fordi personen ikke gadd å løfte den opp.. Da fikk jeg fnatt siden det var dyre pc deler..

PIB er greie her, de vet hva de gjør for det meste (med unntak av noen få priser, men det prdner seg "hver" gang)

Det med svindel er kjipt, har ikke opplevd det selv, og vil det ikke heller, så jeg stemmer for en ordning der posten/en selv sjekker hva som er inni, du får jo ikkje sjekke pakken før du har kvitert for den, og da er det for seint! :cry:

Han som sparka pakken din burde blitt sparka selv! Men det fornuftige å gjøre er å sende inn erstattningskrav, enten mot posten, eller mot postmannen som privatperson. Det finnes vel en lov mot sånn? Hvis ikke burde det være det!

Lenke til kommentar

Joda, man kan sende klage. Men hvis man skulle sendt inn en klage hver gang er jeg sikker på at klagesenteret til posten hadde blitt overarbeidet :p

 

Heldigvis gikk ingenting i stykker så jeg hadde ikke lidd noe økonomisk tap. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...