Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Det som hadde vært kjekt var om Posten ikke leverte så myre reklame, posten hadde jo vært mye kjappere om det ikke var 10 tonn med reklame i tillegg til posten!

 

 

;)

Endret av JMW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg må egentlig si at jeg noen ganger ikke så imponert over tiden dere bruker på å sende pakker fra oslo og nordover. At pakken bruker 2 dager fra oslo til fauske er i det lengste laget, men det er enda værre hvis pakken kommer til oslo på en lørdag for da blir den liggende fram til mandag før den sendes. Og da kan det lett ta opp til 6-7dager fra pakken ankommer posten og jeg får hentet den ut. Dette liker jeg meget dårlig, da faktisk Harstad/Narvik Lufthavn (også kjent som Evenes flyplass) er nærmere enn fauske. Hadde posten heller brukt fly så tror jeg tidsforbruket på transport av pakkene kunne ha blitt betraktelig redusert.

 

Eksempel på treg transport av pakke fra Stokke(komplett.no) til Harstad:

20.08.04 15.11 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

23.08.04 10.36 Videresendt 0024 OSLO

25.08.04 10.45 Videresendt 8200 FAUSKE

26.08.04 09.21 Ankommet postkontor 9496 HARSTAD BERGSENG BILISTSERVICE

26.08.04 13.28 Utlevert 9496 HARSTAD BERGSENG BILISTSERVICE

Hadde nok blitt litt dyrere visst Posten skulle bruke fly på Norgespakker..

Lenke til kommentar

Hadde nok blitt litt dyrere visst Posten skulle bruke fly på Norgespakker..

Som om NSB er bedre :!:

 

Gøyalt det med pakker. bruker 1 dag fra sandefjord til Ålesund. Og så en dag fra omlastingssentralen her i byen til postkontoret 10 km unna.

Lenke til kommentar

Tror heller ikke at det hjelper på posten sitt logistikk system at vi her på forumet syns det går for tregt med ting og tang.

Tror de heller er mer interessert i tips til hvordan vi som forbrukere opplever deres tjenester og hvordan disse kan forbedres.

Men for all del...gi hver postmann ett lite helikopter for min del =)

(må kanskje skrive om postmanpat-sangen litt da)

Lenke til kommentar

Ofte, hvis man får tilsendt en bestilling fra webshop i mer enn ett kolli, skilles disse. Ett kolli blir liggende i Oslo noen dager, ett kolli blir liggende på en omlastingssentral (Bergen i mitt tilfelle) mens det siste ligger og venter på postkontoret. Slikt er litt irriterende.

I tillegg er det altfor dyrt å sende tyngre kolli...

 

Ellers er dere veldig flinke ;)

Lenke til kommentar
Det som hadde vært kjekt var om Posten ikke leverte så myre reklame, posten hadde jo vært mye kjappere om det ikke var 10 tonn med reklame i tillegg til posten!

 

 

;)

reklame påvirker ikke hvor fort en pakke blir sendt fra a til b. det eneste reklamen kan påvirke må evt være selve postbuda som kjører ut brevposten. kanskje de blir forsinka noen minutter grunnet reklame.. ser ikke helt det store problemet der.

 

Jeg er personlig veldig fornøyd med posten. skulle selvsagt ønske at det var billigere og gikk raskere oppi nordnorge (dere der i sør har ingenting og klage over), utenom det har jeg ikke noe og klage over.

 

Men så er jo kanskje jeg innhabil da siden jeg har jobbet med og sortere pakker så jeg vet hvordan det står til. Ikke greit og jobbe på posten i disse dager.. bare nedskjæringer og elendighet. Og verre skal det bli når disse tyskerne kommer inn i bildet..

 

Men en ting, når det gjelder PiB, jeg synes dette har mange fordeler som f.eks gode åpningstider og kort vei til nærmeste postkontor, men kunnskapen på de ansatte varierer noe grusomt. Synes det burde vært litt bedre kursing på de ansatte der før de i det hele tatt fikk lov og ha ansvar for post avdelingen. Men dette er vel ikke bare posten sitt ansvar, men også butikken.

 

Og til dere som klager på at pakker blir dårlig behandla og kommer skadet frem så er ikke det så vanlig som dere skal ha det til. Det er faktisk sjelden det forekommer og ofte er det grunnet uforsvarlig pakking det skjer.. Tingen er bare at alle de pakkene som har uheldigvis fått seg en trøkk blir dratt frem mens ingen hører noe om de hundre tusener av andre pakkene som kommer trygt frem hver eneste dag. Og det er vel i ytterst få tilfeller at pakker har blitt skadet i posten og personen ikke har fått erstatning?

 

så alt i alt, posten er ganske grei den. utrolig godt arbeidsmiljø har de hvertfall. :yes:

Lenke til kommentar

;)[/color]

 

Ikke greit og jobbe på posten i disse dager.. bare nedskjæringer og elendighet. Og verre skal det bli når disse tyskerne kommer inn i bildet..

 

- - -

 

så alt i alt, posten er ganske grei den. utrolig godt arbeidsmiljø har de hvertfall. :yes:

Det er jo ganske godt gjort i grunn, ingenting som er så destruktivt på arbeidsmiljøet som evigvarende nedskjæringer.

Men det viser jo at det er dere som ansatte som gjør en god jobb :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg er stort sett fornøyd med posten som levering av pakker sms saken der er ny for min del hadde vært praktisk siden der jeg bor er det en del surr med posten det kan ta optil uker før ting blir levert ut i form av brev eller lignende kjempe morsomt med en purring som oftest går bra å ringe til leverandør og si at beklager har ikke fått ett brev før dette brevet men pakker har en tendens å bli returnert igjen har løst dette med pakke sporings tjenesten deres og er fornøyd med dette men en sms hadde vært utrolig praktisk. :D

Lenke til kommentar

SIKKERHET!

 

Post i butikk ansatte leverer ut hva som helst til hvem som helst.. så lenge du har et sporenummer , og skriver unner med "hva nå navnet på pakken er" så får du den ut.

 

Jeg har f.eks. sendt og hentet en del pakker med bussen, og da må jeg altid fremvise legimitasjon når jeg skal hente ut varen , for å vise at det faktisk er meg.

 

Hva om du betaler for en vare på nettbutikk , betaler med visa , og får sendt i servicepakke.. en eller anna luring titter i postkassa di , og henter lappen på lokale pib der "alle stoler på alle".

 

Har selv sendt dama til å hente pakker for meg flere ganger, da jeg ikke har tid. Uten underskrift eller noe.. er bare å gå å hente den.

 

Ingen vet jo at hun overhodet har noe med meg å gjøre .. gjør de egentlig ? :)

 

Dette er noe posten bør få rutiner på! både på kontorene sine (de få som er igjen..) og PiB!..

 

Synes det er gøy å snappe opp sporenummer jeg på lokale irc kanaler, og vurdere muligheten om jeg skal ta en frekk en og hente ut pakken dems :)

 

Noe til ettertanke ja..

 

Og ja , den Pakkesporingsdriten er ALT for treg! Ser ofte at pakker kommer inn halv fire, og dama slutter fire , og butikken ligger vegg i vegg med postkontor.. akkurat så hu hadde fått med seg pakken, men neida, det ser en ikke før ni på kvelden på websia, så en må hente dagen etterpå!

 

Og en annen ting , nesten hver helg så har jeg problemer med å få opp sporingsnumre, får ofte sån "finner ingen data på dette nummer" så tester jeg i uka igjen , så funker det. MEGET irriterende!

 

Ellers fungerer posten stort sett bra :)

Endret av xB^
Lenke til kommentar
Post i butikk ansatte leverer ut hva som helst til hvem som helst.. så lenge du har et sporenummer , og skriver unner med "hva nå navnet på pakken er" så får du den ut.
Den eneste tjenesten hos posten som faktisk krever framvisning av legitimasjon er rekommandert-sendinger. Tror det hadde blitt enda flere sure kunder om de i tillegg måte vise legitimasjon på vanlige servicepakker.

 

Pakkesporinga må bli bedre. Bedre servere, tilgang til "dyploggen" for Ola Normann, og en strekkode til utlevering hadde vært perfekt.

 

:thumbup:

 

edit: og ja, hvorfor får jeg "hjem på kvelden" pakker forsøkt levert på døra i 11-13 tida?

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Synes posttjenesten fungerer rimelig bra, men skulle gjerne likt å kunne bytte postkontor permanent. Studerer for tiden i Trondheim og må sykle evt. gå et ganske godt stykke til postkontoret jeg soner til, noe som kan bli et utrolig slit med større/tunge pakker. En kamerat på andre siden av veien for meg henter sine pakker på Bunnpris-butikken rett nedi gata. Skjønner ikke helt logikken, men regner med at endring på dette vil kreve en god del ressurser fra postens side...

Lenke til kommentar
Jeg bor i Oslo og er stort sett fornøyd, men det er en ting som irriterer:

 

Når jeg venter en pakke til meg, bruker den minimum 24 timer fra omlastingsterminalen i Oslo til mitt postkontor (ifølge pakkesporing på nettet). Den ligger da og støver ned til morgenen etter, før den blir kjørt ut til mitt postkontor.

Jeg mener det er for lang tid.

Tiltredes :(

Lenke til kommentar

Må si meg fornøyd med Posten slik den fungerer idag - jeg bor i Kongsvinger, og opplever Posten som både raske og pålitelige.

 

Det eneste er at jeg synes porto på pakker er litt vel høy - 110/120 kr for å sende en pakke i oppkrav mener jeg er for drøyt.

Man burde i tilfelle ha flere vektsoner, slik at man ikke trenger å betale like mye for en pakke på 200 gram som en på 1,5 kg.......

Lenke til kommentar

nå har det vært en stund siden jeg fikk en pakke med posten så jeg husker ikke åssen det gikk forrige gang, men idag fikk jeg en, og jeg må si meg meget godt fornøyd:

15kgs pakke

 

28.04.05 13.44 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

28.04.05 19.55 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

29.04.05 07.57 Ankommet postkontor 1450 NESODDTANGEN NESODDTANGEN

29.04.05 09.55 Utlevert 1450 NESODDTANGEN NESODDTANGEN

 

 

edit: la til 'så jeg husker ikke åssen det gikk forrige gang'

Endret av PeGG.oslo
Lenke til kommentar

Jeg synes dere gjør en god jobb.

I løpet av de omkring 18 månedene siden jeg begynnte å handle på nettet for alvor har jeg mottatt rundt 100 pakker, flesteparten fra utlandet.

For meg har kun 1 pakke forsvunnet, og det er kun noen ytterst få av pakkene som har hatt noen merker etter røff behandling. I disse tilfellene kan like gjerne den utenlandske posttjenesten være synderen, og det er uansett en risiko jeg tar når jeg velger å få dem tilsendt uten forsikring.

 

Allikevel er det potensiale for forbedring, og jeg er enig i de tingene som blir nevnt tidigere i tråden.

Det er fryktelig irriterende at pakker fra utlandet noen ganger blir liggende så lenge hos fortollingsavdelingen. Normalt sett bruker disse en uke på å komme frem til meg (uansett om avsenderlandet er England, USA eller andre), men enkelte ganger har jeg opplevd at pakker har blitt liggende i flere uker uten at noe skjer...

Dersom dere kunne få oppdatert pakkesporingen på nettet også ville dette forbedret tjenesten betraktelig.

Lenke til kommentar

Jeg er selv en aktiv bruker av Postens tjenester, og stort sett godt fornøyd. DHL fungerer bra på ekspressfrakt, men bruk dem for all del ikke på gods! Det posten må være flinkere til er faktisk å levere ut hentelappen til pakken, har erfaring med at det glemmes ofte. Ellers skal jeg vel være enig at pakkeforsendelser, og spesielt ekspressløsningene til Posten er dyre. Jeg får tilsendt ekpresspakker fra Taiwan billigere enn jeg kan sende bedriftspakker innen Norge.....

Lenke til kommentar

Det er jo ganske godt gjort i grunn, ingenting som er så destruktivt på arbeidsmiljøet som evigvarende nedskjæringer.

Men det viser jo at det er dere som ansatte som gjør en god jobb :thumbup:

hehe, ja litt dårlig ordvalg der ja, men med godt arbeidsmiljø så mener jeg at det er folk som virkelig tar i et tak for å få jobben unna, så man kan ta lange gode pauser før neste trailer kommer. :wee:

 

var vel egentlig god arbeidsmoral jeg mente.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...