Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

.. trodde denn posten var død øg begravet; men det passer å syte litt på postgangen i dette ringe land.

 

- bestillte en dupeditt fra Tyskland, som kostet €23 eks mva, og totalt €35 inkl mva og porto. Ringer både posten og tollvesenet for å dobbeltsjekke at dette går rett gjennom da varens verdi eks tysk mva er under 200kr. Får ja fra begge to og mottar en hentelappe pålydene 160kr for norsk mva og gebyr...

Får beskjed om å sende kvitering og følgebrev til Tollvesenet i Stavanger for å få refundert feilen. Mottar etter noen få dager et brev fra Tollvesenet som har sendt saken videre til posten "i hennhold til gjeldende avtale" ... en mnd senere og intet oppgjør fra posten...

 

- bestillte vareprøver fra Microchip, som blir stoppet i tollen og eg sender en mail med det eg har av dokumentasjon på at eg ikkje har betalt noe for delene. To uker senere må eg ringe Posten og spørre hvor pakken er blitt av. Får til svar at den ligger på ei hylle og venter på dokumentasjon fra meg. Prøver å forklare at eg har sendt dei det eg har av dokumentasjon, og blir så fortalt at privatpersoner i Norge ikkje kan motta gratis vareprøver, og at eg må oppgi den faktiske verdien på delene for tollberegning!

Så refererer eg igjenn til mailen eg sendte for to uker siden som avslutter med at viss dei på død og liv skal vite hva delene koster så må dei se på nettsiden til Microchip og en link til hver enkelt komponemt, samt at det stod i mailen at totalsummen var ca USD 18. Etter å ha klart å overbevise vedkommende om at verdien var under 200kr (dvs, han ble lei av å høre på meg) kunne pakken omsider stemples "ikkje tollpliktig".

 

- toppen av arroganse fra postens side: Eg fikk tilsendt en pakke til min gamle adresse, og har enda videresending av posten min. Da det gikk 7 virkedager uten at eg fikk noe hentelapp spora eg pakken på nett og fant ut at den var på feil postkontor. Når eg henta pakken på det gamle postkontoret klarer betjeningen å kommentere at eg var "heldig" som henta pakken, da det hadde kostet 100 kr om dei hadde videresendt den. Eg klarte ikkje å holde meg og måtte kommenterte at eg kanskje hadde vært heldig om dei hadde gjort jobben sin og eg hadde fått pakken for 3 dager siden? (Men det var vist uhøfflig,,)

 

- det berømte 24timers salget til NetShop, eg fant en mengre rack kabinetter som det frista å bestille. Men med 5 kabinetter og noen småting i handlevognen var frakten passert 800kr. La til ett kabinett til, og endte opp med frakt på litt over 400kr med Tollpost Hjem på døren. Istedenfor dobbelt så dyr Servicepakke fra posten ... og med 6 rack kabinetter på vei over fjellet så var det helt greit med "Hjem på døren"

 

Gjennstår bare å se om det er samme hjem på døren service som Posten har, dvs vi leverer lappen om at vi ikkje gadd å levere pakken allikevel, vi har jo allerede fått betalt.. Det er utrulig provoserende at dei ligger lappen i postkassa, men ikkje gidder å hverken ringe telefon nummeret på pakken eller på ringeklokka på døra. Har opplevd å finne lappen i postkassa ca 30 minutter etter den var "levert" - alstå før den vanlige posten kom. Hadde bestillt pakken som bedriftspakke for å få den før helga, og tok fri fra jobb for å pakke tli en tur og å få tatt i mot pakken som skulle være med på tur. Men måtte vente til pakken ble levert inn på postkontoret før eg kunne dra...! Men var posten interessert i inrømme at dei hadde gjort en tabbe, eller å refundere den noe kostbare frakten? ..Nei!

 

Kjekt å syte ang posten! Men eg digger mitt nye post i butikk postkontor dog! Greie folk, og enda bedre åpningstider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er naturligvis mulig. Men det skal jo noe til å treffe på et elleve(?)sifret pakkenummer når du søker på nettet, som attpå til er til en pakke som ligger på et postkontor i nærheten av der du er.

Nei, det er særdeles enkelt faktisk. Jeg setter 100kr på at jeg på under en halv time kan sitte med hentelapp til en pakke som ligger å venter på et postkontor i en av de store byene i Norge. Fremgangsmåten har jeg beskrevet i forumet før... Faktisk er det jeg som er årsaken til at Posten innførte denne kontrollen av ID :blush:

 

 

Ja, og jeg skjønner hvordan du gjør det. Men er det verdt det? Det var det som var poenget mitt. Tross alt vet du ikke hva som er i pakken. Alle postkontor jeg har sett (vel, sikkert ikke i utkant-Norge..) har videoovervåkning, og mange postbutikker har det. Du vet ikke om du stjeler en vare til 500 kr eller 50.000. Jeg ser også mange muligheter til å stjele. Men det betyr ikke at jeg gjør det..

Lenke til kommentar
.. trodde denn posten var død øg begravet; men det passer å syte litt på postgangen i dette ringe land.

 

....Gjennstår bare å se om det er samme hjem på døren service som Posten har, dvs vi leverer lappen om at vi ikkje gadd å levere pakken allikevel, vi har jo allerede fått betalt.. Det er utrulig provoserende at dei ligger lappen i postkassa, men ikkje gidder å hverken ringe telefon nummeret på pakken eller på ringeklokka på døra. .

 

Det er nok ingen i Posten som leser denne, nei. Men kanskje de burde det. Da ville de sett at det minst er hundre som klager på det samme som du gjør: "Hjem på døren", der bare en lapp havner i kassa, uten at sjåføren bryr seg med å ringe på, selv det åpenbart er folk hjemme. Jeg har opplevd det samme to ganger.

 

Det er jo synd, for tjenesten er god og billig. Men det hjelper ikke når den ikke alltid fungerer....

Lenke til kommentar
Ja, og jeg skjønner hvordan du gjør det. Men er det verdt det? Det var det som var poenget mitt. Tross alt vet du ikke hva som er i pakken.
Når det står at pakken fra en av landets databutikker veier 10kg er det vel naturlig å tro at den har en høy verdi. Dessuten, hva hjelper egentlig videoovervåking? Er jo bare å ta på seg en caps eller lignende - postkontoret er jo tilfeldig så det er ingen som kjenner deg igjen - og politiet kommer jo garantert til å gi blaffen i det når det eneste sporet de har er en uidentifiserbart ansikt.
Lenke til kommentar
Forøvrig så er det innført krav om å legitimere seg dersom man ikke har den originale hentelappen (utskrift fra pakkesporing er ikke som original å regne), og dette burde du både visst og håndhevet om du jobber i PiB -dårlig intern opplæring? :hmm:

 

Du har rett. Jeg hørte først med alle på jobben, da også sjefen og hun som hae vært ansatt som postansvarlig i et par år, og ingen hadde hørt noe om det...

Men det var ikke særlig vanskelig å finne ut av at man faktisk må legitimere seg og notere legitimasjon, men det står ingenting om at man ikke kan utlevere pakke til andre enn addresat :p

 

*Rognmo: du har hjulpet PiB'en vår å bli en bedre PiB, takk :)

Endret av Dozer_
Lenke til kommentar

Eneste jeg har å si om Posten er bare positive ting. Jeg har aldri opplevd noe dårlig ved Posten. Jeg alltid fått varen som forventet og alltid sendt pakker uten problem.

 

Synd å høre derimot at andre her på forumet har hatt dårlige erfaringer med Posten. Jeg håper virkelig Posten leser hva folk skriver her på forumet. Det kan de lære mye av.

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Noen ganger føles det tryggere å betale først etter at du har fått varen, og da må jeg si at jeg synes 60 kr for postoppkrav er litt dyrt når jeg kunne fått varen rett i postkassen om jeg hadde betalt med kort. (bor rett ved et postkontor så er egentlig det samme om den kommer i postkassen eller på postkontoret.

Lenke til kommentar

Til info sendte jeg denne henvendelsen til Posten Norge v/Markedsavdelingen. (Gjennom posten.no sine nettsider)

 

"I 2005 opprettet en ansatt hos dere en tråd i et diskusjonsforum som heter diskusjon.no.

 

I denne tråden ble det etterspurt forslag til forbedringer og brukerne ble lovet oppfølging.

 

I etterkant har denne tråden blitt glemt. Kan dere ta en titt på tråden og se om dere kan få gitt en kommentar, evt om dere kan få sagt fra at tråden kan avsluttes (må si ifra til eierne av siden)

 

Diskusjon.no er en av Norges største diskusjonsfora og brukerbasen er mangefasettert. En liten oppfølging her vil komme både oss forbrukere og Posten Norge til gode!

 

Tråden kan leses her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=410212"

Lenke til kommentar

Jeg slutter aldri å forundres over posten makeløse pakkesporingstjeneste.

post-140621-1196079912_thumb.jpg

 

Jeg får altså vite at pakken er videresendt den 23 november og thats it.

 

Det er bare til å le av. MEN HVOR BEFINNER DEN JÆVLA PAKKEN SEG??

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Jeg vet at dette skal være tilbakemelding til Posten men siden det er så mange her på forumet vet så mye Posten og sending av pakker så har jeg et spørsmål

 

Pakken min ble videresendt fra Stavanger i dag kl 06.22. Jeg bor i Haugesund og lurer på om pakken har kommet eller vil komme i dag? (Ja, jeg har sjekka sporingsnr)

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Spørs på hvordan Posten sender slike pakker det. Hvis den ble sendt med fly, kan det hende du får den i dag. Hvis den ble sendt med veitransport, må du nok vente til i imorgen.

 

 

Stavanger - Haugesund med fly....? Det er jo bare ni mil. Jeg antar det er en god del mindre enn de fleste postbilene kjører hver dag.

Lenke til kommentar

Hvordan var konsesjonen til Posten når det gjelder leveringstid?

 

Jeg blir stadig frustrert over leveringstidene fra østlandet (Osloområdet) til Bergen. Det tar alltid tre til fire dager, og hele systemet virker veldig tregt.

 

På en annen side, så blir jeg gang på gang overrasket over rask levering mellom områdene utenfor Oslo og indre Østlandet. Det samme gjelder Bergen til Tromsø og Oslo Tromsø. Pakkene kommer ofte fram dagen etter, og jeg har til og med opplevd å levere en pakke på kvelden rundt fire-fem-tiden og personen har mottatt pakken i Tromsø tidlig på morningen dagen etter.

 

Nå nærmer deg seg juletider, har jeg havnet i rushet denne gangen?

 

Uansett, god service på alle postkontorer jeg har vært på, så jeg er egentlig kjempefornøyd med posten. :)

Lenke til kommentar

Her er min erfaring på 'kjapp' postgang.

På tirsdags kveld ble servicepakken min registrert på stokke (levert inn av netshop)

På onsdag før kl 10:00 var den registrert som videresendt fra Oslo. Så langt var det bra og kjapp forsendelse :)

Resten av onsdag skjeddet det ikke noe mer.

På torsdag skjedde det ikke noe mer.

På fredag skjedde det ikke noe mer. (jeg ringte posten men de viste ikke mer enn meg)

På lørdag formiddag hadde pakken fremdeles ikke kommet noe lengre. Det vil si den har brukt 3 døgn den ble sendt ut av terminalen i Oslo og den har fremdeles ikke blitt registrert inn på terminalen i trondheim. På forespørsel til posten får jeg beskjed om at den er litt forsinket da den skulle ha vært i trondheim i går kveld. (Noe som tilsier at det er normalt at en pakke bruker 2 1/2 døgn fra den sendes fra terminal i oslo til den ankommer terminalen i trondheim. ) De regnet med at jeg ville ha den i hommelvik i løpet av tirsdag. Noe som tilsier 6 virkedager. I følge reklamen tar en service pakke fra 3 til 5 dager på de lange avstandene i Norge. De så derfor ingen grunn til at jeg klaget. (Innlevert på en tirsdag og utlevering tirsdgen etter er vel ikke akkurat innenfor 5 dager. Og skulle anta at trondheim ikke ligger i ytterpunkt av Norge)

 

Med slik god service er jeg glad for at enkelte bedrifter nå starter med å tilby alternative forsendelses leverandører.

Lenke til kommentar
.....Innlevert på en tirsdag og utlevering tirsdgen etter er vel ikke akkurat innenfor 5 dager. ....Med slik god service er jeg glad for at enkelte bedrifter nå starter med å tilby alternative forsendelses leverandører.

 

Innlevering tirsdag kveld, etter 1730, skal tilsi at du kan hente den på postkontoret i Hommelvik lørdag i følge http://ppf.posten.no/ppf/. Så hvorfor er du fornøyd med fem dager? De lover jo utlevering den fjerde dagen (innleveringsdagen regnes ikke).

 

Ellers er vel ikke de alternative leverandørene bedre. De bruker Posten på de strekningene de ikke har infrastruktur selv, mens de skummer fløten i byene.

Lenke til kommentar

:realmad: Har ventet i flere uker på pc-en min nå. Den ble sendt tidlig denne uken. Fikk hentet delene i dag, utenom skjermkortet som kommmer fra en annen nettbutikk.

 

01.12.07 08.36 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM

28.11.07 20.48 VIDERESENDT 0024 OSLO

28.11.07 15.18 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

 

Skjermkortet mitt vil jeg ikke få før tirsdag. Det er irriterende det når det ligger 300m nedenfor her.

Lenke til kommentar
:realmad: Har ventet i flere uker på pc-en min nå. Den ble sendt tidlig denne uken. Fikk hentet delene i dag, utenom skjermkortet som kommmer fra en annen nettbutikk.

 

01.12.07 08.36 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM

28.11.07 20.48 VIDERESENDT 0024 OSLO

28.11.07 15.18 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

 

Skjermkortet mitt vil jeg ikke få før tirsdag. Det er irriterende det når det ligger 300m nedenfor her.

 

Jeg har litt problemer med å forstå hva du klager på i denne Posten-tråden? At du har ventet i flere uker, er vel neppe Postens feil, siden pakken ble innlevert i Stokke onsdag denne uka?

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Denne tråden har nok desverre utspilt sin rolle. Posten har ikke skrevet innlegg her på over to år og de har ikke svart når vi har tatt kontakt. De som har kritikk eller ros å komme med angående Posten får ta det i egne tråder, for det ser ikke ut som om det har noe poeng å poste det i en tråd hvor trådstarter (Posten) ikke lenger er aktiv. Om Posten ønsker å starte opp igjen med å yte service gjennom denne tråden så får de ta kontakt på [email protected], så vil tråden bli åpnet igjen.

 

Denne tråden stenges inntil det eventuelt skjer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...