andylove Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg skulle få pakke på døren fra Nextgentel i går. På pakken sto full adresse, etasje og tilogmed telefonnr mitt. Pakken ble forsøkt kl 19:40, jeg var da hjemme. Fikk senere melding på pakkesporing at pakken ble forsøkt levert men med ufullstendig adresse. Skjønne den som kan det. Ikke gadd de å ringe. Mistenker vedkommende for å synes at 4 etasje var langt å gå. Det er siste gang jeg benytter meg av Posten sin "ekstra" service, som tydeligvis ikke eksisterer. Kan tenkes flere her har gode erfaringer med denne formen for levering, men synes at dette var svært uproft. Wibla: De har svært strenge rutiner for postsortering. Blir det tatt noe der, så vet Posten til enhver tid hvor pakken er. De små scanne alt de tar i, så vidt jeg vet. Kanskje Posten har lyst til å kommentere dette selv? Hvordan vet du at NGT ikke har skrevet ufullstendig adresse på pakka di? Kanskje bare skrevet husnummer, men ikke leilighetsnummer f.eks. Det er en av hovedårsakene, og vil i mange tilfeller ikke bli oppdaget før budet står der fordi kveldsbudet ikke kjenner adressene og navnene like godt som dagbudet. Sjekk pakka di når du får den, og opplys oss om adressen var korrekt. Hvis ikke bør du ta kontakt med posten for refusjon av mellomlegg, evt bare for å legge inn klage. Posten kommer ikke til å kommentere innlegget ditt, ettersom de har vært inaktive på forumet i flere år. Jeg hentet pakka på postkontoret istad. Der sto alt som jeg sa i forrige post. Adresse, etasje og telefonnr. Når det er sagt, så ble pakken sendt gratis fra NGT, så jeg skal kun betale for å sende min gamle router tilbake. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg hentet pakka på postkontoret istad. Der sto alt som jeg sa i forrige post. Adresse, etasje og telefonnr. Når det er sagt, så ble pakken sendt gratis fra NGT, så jeg skal kun betale for å sende min gamle router tilbake. Ring Posten og si ifra. Da får budet en smekk. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg var å hentet en rekommandert sending på posten. Spurte ikke etter legitimasjon... Fikk pakken levert uten å vise leg. Kjempebra! Sånn skal det gjøres Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jaja hva kan man forvente av posten. Forvent heller the uventede Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har mistet tre av fire pakker denne uken, en fra bergen, to fra sandefjord.. alle fire pakkene gikk via stokke postterminal. Kan ikke annet enn å mistenke at det er noen utro tjenere på gang, da pakkene ikke ble funnet ved søk på terminalen, og de ikke har blitt sendt videre. Hvis du har mistet tre av fire pakker, synes jeg det er på sin plass å melde saken til Posten. Med alle opplysninger: Dato, pakkenummer.. Send en mail eller ring, du finner sikkert kontaktopplysninger på posten.no. Det hjelper ikke å skrive det her. Jeg er helt sikker på at dette ikke er det normale, så det er nok en som stjeler av lasset et sted. Posten vil naturligvis bli glad for å få en slik beskjed. Så kan du gjerne rapportere tilbake hit, slik at vi får høre hvordan det går. Hvis du ikke rapporterer tilbake, regner jeg med du bare bløffer, og ikke har mistet noen pakker. Det er nemlig ganske sensasjonelt å miste tre av fire pakker på en uke.... Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jaja,så har sløve posten "mistet" min pakke. Skulle hente en pakke fra CDON idag. Fikk hentelapp i postkassa idag og gledet meg til å hente assassins creed ,som CDON hadde "glemt" å sende meg. Men da jeg var på posten (Prix) , så fikk jeg beskjed om at en postsekk manglet/var mistet og måtte komme tilbake på Mandag. Utrolig at dette kan skje når jeg får hentelapp men pakken ikke ligger på utleveringsstedet. Ødela litt av helgen dette ,først måtte jeg klage til CDON for å få spillet mitt sendt ,og når det endelig blir sendt så roter posten bort pakken. God helg Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hentet selv en pakke fra DVD-ink på fredag. Hadde ikke tid til å vente til lørdag så jeg tok med en utskrift av pakkesporinga som viste at pakken hadde ankommet postkontoret. Ikke noe problem å få ut pakken, men da jeg spurte om hun skulle se legitimasjon svarte hun bare "det trenger jeg ikke". Kanskje jeg skal begynne å spille "pakkesporingslotto"? Lage et program som går gjennom pakkesporingen til posten og finner de pakkene som skal til mitt postkontor og skriver de ut. Kanskje jeg er heldig og vinner noe fint? Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg var å hentet en rekommandert sending på posten. Spurte ikke etter legitimasjon... Fikk pakken levert uten å vise leg. Kjempebra! Sånn skal det gjøres Hentet selv en pakke fra DVD-ink på fredag. Hadde ikke tid til å vente til lørdag så jeg tok med en utskrift av pakkesporinga som viste at pakken hadde ankommet postkontoret. Ikke noe problem å få ut pakken, men da jeg spurte om hun skulle se legitimasjon svarte hun bare "det trenger jeg ikke". Kanskje jeg skal begynne å spille "pakkesporingslotto"? Lage et program som går gjennom pakkesporingen til posten og finner de pakkene som skal til mitt postkontor og skriver de ut. Kanskje jeg er heldig og vinner noe fint? Har også hentet pakker med bare sporingsnummeret. Aldri spurt etter leg. Jeg sendte mail til posten om dette. Her er svaret jeg fikk: Normalt vil det bli krevd gyldig legitimasjon ved henting av en rekommandert sending på Posten. Unntaksvis kan dette fravikes dersom kunden er godt kjent for kundebehandler. Posten har ingen krav om å be om legitimasjon for utlevering av pakker på Posten, dersom kunden har med original hentemelding. Hvis kunden kun har kollinummer/sporingsnummer, skal det kreves gyldig legitimasjon før utleveringen. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvorfor blir pakker som blir sendt fra Netshop/Komplett (terminal stokke) sendt til Oslo -->> Drammen --->>> 3410 Sylling isteden for Stokke --->>> Drammen -->> Sylling som det ble gjort før. tar en dag mindre. kanskje jeg kan slipppe å vente over helger så mange ganger før jeg får pakka. trenger ikke å frakte mer enn nødvendig, kanskje noe billigere frakt ? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dere er flinke med brevpakker, men jeg synes det somles litt med pakker. Skal ikke anklage dere for at pakker blir dårlig behandlet eller mistet for det har jeg ikke opplevd ennå. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) På vanlige pakker trenger man som regel ikke å identifisere seg som mottaker da dette hadde vært ressurskrevende og folk hadde irritert seg grundig over det. Jobber selv i post i butikk, og jeg synes det er altfor enkelt å hente andre sine pakker som gjerne kan inneholde pakker av stor verdi uten å legitimere seg. Men dette kan egentlig ingen skylde på posten for, det er de som sender og bestiller som utsetter seg selv for risiko. I det øyeblikket en bestiller en vare på nettet og betaler online, sendes tingene som oftest som vanlige pakker der man ikke må legitimere seg som mottaker. Da er det ganske enkelt å gå inn i en post i butikk og få øye på en pakke som ser moro og dyr ut, og si at du ikke har fått hentelappen i posten enda. Men dersom du velger å betale oppkrav, blir det jo en liten sikkerhet. Har ikke noe meget godt forslag til forbedring her selv, men kanskje Posten skulle ta det litt til ettertanke. Og selv om det kanskje ikke det var dette tråden var ment for har jeg en liten klage til Posten. Det gjelder PUM (PersonligUtleveringMottakingsbevis) sendinger. Dette er noe Posten tilbyr kunder som vil forsikre seg 100% om at rett person får sendingen. Når jeg utleverer en slik sending i Post i butikk er det mye som skal fylles ut, kopi av legitimasjon og alt det der. Det som irriterer meg virkelig er at når folk skriver under på at de har motatt sendingen stemmer ikke alltid underskriften overens med underskriften de har på legitimasjonen sin. (Og det er da vel naturlig at folk av og til forandrer på signaturen sin?) Det er da tydeligvis folk som sitter på et kontor og sjekker alt dette. Om de finner et slikt tilfelle der den ikke stemmer overens, men likevell er utlevert til rett person, blir dette registrert som en feil hos oss og da tikker det inn en tullete fax som utnevner kundebehandler (meg) som skyldig. Jeg har snakket med konsulenter fra Posten om dette og alt de har å si er at det bare er sånn, og at jeg må bare be kunden signere med lik underskrift som på ID. Er det bare meg, eller er ikke det helt tilbakestående? Mvh. Yngve Endret 22. november 2007 av Dozer_ Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jobber selv i post i butikk, og jeg synes det er altfor enkelt å hente andre sine pakker som gjerne kan inneholde pakker av stor verdi uten å legitimere seg.Men dette kan egentlig ingen skylde på posten for, det er de som sender og bestiller som utsetter seg selv for risiko. I det øyeblikket en bestiller en vare på nettet og betaler online, sendes tingene som oftest som vanlige pakker der man ikke må legitimere seg som mottaker. Da er det ganske enkelt å gå inn i en post i butikk og få øye på en pakke som ser moro og dyr ut, og si at du ikke har fått hentelappen i posten enda. Men dersom du velger å betale oppkrav, blir det jo en liten sikkerhet. Har ikke noe meget godt forslag til forbedring her selv, men kanskje Posten skulle ta det litt til ettertanke. Leverer Posten ut pakker til feil person, eller de blir borte på veien, så er de erstatningsansvarlige, så det blir Postens problem, ikke sender og mottaker sitt -ikke annet enn at det blir en god del ekstra bryderi og bortkastet tid med å få erstattet pakken, da.. Forøvrig så er det innført krav om å legitimere seg dersom man ikke har den originale hentelappen (utskrift fra pakkesporing er ikke som original å regne), og dette burde du både visst og håndhevet om du jobber i PiB -dårlig intern opplæring? Jeg har snakket med konsulenter fra Posten om dette og alt de har å si er at det bare er sånn, og at jeg må bare be kunden signere med lik underskrift som på ID. Er det bare meg, eller er ikke det helt tilbakestående? Om kunden har endret signaturen vesentlig, som f.eks. å bruke et annet av sine to etternavn enn det som står på legitimasjonen, burde kunden absolutt få beskjed (av deg, eller andre i samme posisjon) om å enten skaffe seg ny korrekt legitimasjon eller signere på samme måte som på ID-kortet. Men ingen håndskrevne signaturer er jo noensinne 100% like, selv om samme person har skrevet under med samme navn, og det må jo selvsagt aksepteres... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Benytter sjangsen til å fortelle om hva jeg fant i postkassa i dag... 5 pakker most inn i postkassa på en måte jeg ikke trodde var fysisk mulig med DVD filmer. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg bruker som oftest å skrive ut hentelapp fra pakkesporingen på internett. For så å hente pakken på postkontoret vis a vis jobben.. Kan nesten ikke huske sist jeg viste legitimasjon på postkontoret... Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg bruker som oftest å skrive ut hentelapp fra pakkesporingen på internett. For så å hente pakken på postkontoret vis a vis jobben.. Kan nesten ikke huske sist jeg viste legitimasjon på postkontoret... Kanskje de kjenner deg igjen, siden det er der du bruker å gå? Jeg antar de ikke behøver å spørre folk de vet hvem er om legitimasjon. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hehe Perjohan... Man skal ikke se bort i fra det nei. Det bruker jo å være de samme personene som jobber der, stortsett hele tiden.. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Forøvrig så er det innført krav om å legitimere seg dersom man ikke har den originale hentelappen (utskrift fra pakkesporing er ikke som original å regne), og dette burde du både visst og håndhevet om du jobber i PiB -dårlig intern opplæring? Jeg har ikke fått noe informasjon om dette og heller ingen andre på hverken min jobb eller min lokale post i buttikk, men skal sjekke opp i dette i morgen... At pakkene erstattes er en ting, men som du sier, posten stilles ansvarlig og må erstatte pakken/pakkens verdi. Det fører jo selvsagt til økte kostnader for dem, så om de hadde funnet en lur måte å løse dette "problemet" på hadde de sluppet det. Uansett, pakkelappen kan man ta ut av postkassen til naboen for den slags skyld. Og hva med SMS varsling? Er det tilsvarende hentelappen? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Og den "lure" løsningen har de jo allerede innført med å kreve ID ved utlevering, men det hjelper jo ikke når medarbeiderne deres ikke gjennomfører dette... Men det sier seg jo litt selv. Så lenge man har en original hentelapp så betyr det jo at postmannen har vært fysisk og lagt den i postkassa. Det er kun de som har tilgang til postkassa som kan ha denne lappen, derfor anses det som fullgod bekreftelse. Når man derimot har en utskrift av sporing så bekrefter ikke dette på noen måte at det er korrekt person som mottar pakken, iogmed at alle kan "gjette" seg frem til et sporingsnummer. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 ....., iogmed at alle kan "gjette" seg frem til et sporingsnummer. Det er naturligvis mulig. Men det skal jo noe til å treffe på et elleve(?)sifret pakkenummer når du søker på nettet, som attpå til er til en pakke som ligger på et postkontor i nærheten av der du er. Dessuten, siden de krever legitimasjon (hvis de ansatte får det med seg...) er det vel litt stor risiko å ta for å hente en pakke som kanskje er lite verdt.... Men bevares: Det er en risiko. På samme måte som det ikke er noe særlig at vi har glassvinduer i husene våre. De er jo lett og knuse, slik at hvem som helst kan stjele alt (men de fleste gjor jo ikke det). Det er vel bare hackere som synes det er greit å gjøre innbrudd bare fordi det er mulig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Det er naturligvis mulig. Men det skal jo noe til å treffe på et elleve(?)sifret pakkenummer når du søker på nettet, som attpå til er til en pakke som ligger på et postkontor i nærheten av der du er. Nei, det er særdeles enkelt faktisk. Jeg setter 100kr på at jeg på under en halv time kan sitte med hentelapp til en pakke som ligger å venter på et postkontor i en av de store byene i Norge. Fremgangsmåten har jeg beskrevet i forumet før... Faktisk er det jeg som er årsaken til at Posten innførte denne kontrollen av ID Endret 24. november 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg