Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit, virkedager finnes det flere definisjoner av, Ferieloven inkluderer lørdager. Min tolkning gjør ikke det, ref

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...gi?OPP=virkedag

 

Anyway, det viktige her vel selve pakken, ikke lappen egentlig. Onsdag kl 0748 teller ikke som en dag.

9631218[/snapback]

Det er nok lappen som teller. Hadde jeg ikke hatt internett så ville jeg fått lappen på torsdag etter kl. 14.00. En dag til så ville det vært en uke siden jeg bestillte. Men vi lar det ligge! Mitt poeng er at Posten ikke lenger yter service. Før i livet da Posten ikke hadde logo på bilene sine brukte de rutegående transport som jernbane, fly, rutebåt, etc. Denne transporten går ennå hele året, 24 timer i døgnet. I dag benytter Posten ikke lenger rutegående transport såvidt jeg har forstått. Det blir for dyrt, selv om porto og postens fraktsatser stiger over det dobbelte av den generelle prisstigningen hvert år.

Lenke til kommentar

Har ikke rukket å lest i gjennom denne posten, da den var veldig lang.

Men et forslag:

En "min side" som man kan logge seg på hos posten, der man får en liste med alle pakkeporingene som er registrert på ditt navn. Spesiellt kjekt har det vært å kunne se at en pakke fra utlandet har kommet til Oslo. Hvis f.eks. det kreves kvitteringer for tollbehandlingen, kan man da umidlerbart sende dokumentene inn... (Dette hadde absolutt fått fortgang i privatfortollinga som taes hånd av posten)

 

I tillegg kunne man ha utviklet et Adobe AIR program (http://labs.adobe.com/technologies/air/), som kunne ha ligget i systemtrayen som et lite ikon.

når en pakke endrer lokalisjon, eller en ny pakke er registrert i systemet, vil man kunne ha fått et lite varsel om endring. dette hadde bare vært lækkert, altså!

 

En annen, mindre viktig sak. Jeg hater å skrive med penn på pakkelapper. når jeg sender pakker som brev, kan jeg enkelt bare skrive ut en lappe på labelwriteren min. Så det jeg kunne ha tenkt meg er et system som gjør at man kan printe ut pakkeseddelopplysningene hjemme før man kommer på postkontoret. det kunne ha vært en enkel blanket som man kan fylle ut på data hjemme, og en OCR (optical char reconition) system som bare scanner inn opplysningene raskt på postkontoret. eller eventuelt et system som genererer en bar-kode på hjemmepcen, og vi som pakkesendere kan bare gå på postkontoret der det henger en ledig barkodescanner, og vips kan man på sekundet ha et ferdigutfylt adressekort. dette kunne ha vært spesielt interessant, hvis jeg kunne ha gjort via labelwriter, og bare klistra på lappen på pakken, og scanna adressen rett fra pakken når jeg er på postkontoret. som sagt dette er ikke en viktig sak. jeg klarer utmerket å skrive med en penn, men jeg vet man kunne ha fått litt fortgang når man står på postkontoret.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva som skjer med pakken min? :tease:

Dette kan ikke være normalt (det at statusen er 'Unntak' vekte også mistanke :p)!

 

Status: Unntak

Se beskrivelsene nedenfor

Endret levering: 08.10.2007

Sendt til: ?LESUND, NO

Sendt eller fakturert på: 28.09.2007

Tjeneste: STANDARD

Vekt: ,40 Kg

 

Pakkestatus

Sted  Dato  Lokaltid  Beskrivelse

OSLO,

NO  05.10.2007  13:35  MOTTAKER VAR IKKE TIL STEDE FOR Å SIGNERE PÅ                                DET ANDRE LEVERINGSFORSØKET. PAKKEN BLIR FORSØKT LEVERT FOR TREDJE GANG / PAKKEN BLIR LEVERT NESTE VIRKEDAG INGEN LØRDAGSGARANTI

 

OSLO,

NO  04.10.2007  08:52  LEVERINGSTIDSPUNKT ENDRET

 

 

OSLO,

NO  03.10.2007  13:41  MOTTAKER VAR IKKE TILGJENGELIG FOR SIGNERING PÅ DET FØRSTE LEVERINGSFORSØKET. PAKKEN BLIR FORSØKT LEVERT FOR ANDRE GANG / PAKKEN BLIR LEVERT NESTE VIRKEDAG INGEN LØRDAGSGARANTI

 

OSLO,

NO  02.10.2007  10:40  VIDERESENDT TIL KONTORET I DESTINASJONSBYEN

  02.10.2007  07:35  DESTINASJONSSKANNING

  02.10.2007  07:34  IMPORTSKANNING

  02.10.2007  06:00  DESTINASJONSSKANNING

  02.10.2007  05:00  ANKOMSTSKANNING

 

GLOSTRUP, COPENHAGEN,

DK      01.10.2007  19:30  AVREISESKANNING

  01.10.2007  16:00  ANKOMSTSKANNING

 

LANGENHAGEN,

DE  01.10.2007  09:25  AVREISESKANNING

 

LANGENHAGEN,

DE  29.09.2007  02:07  ANKOMSTSKANNING

 

DUSSELDORF,

DE  28.09.2007  21:29  AVREISESKANNING

  28.09.2007  19:37  OPPRINNELSESSKANNING

DE  28.09.2007  09:45  FAKTURAINFORMASJON MOTTATT

 

Muligens vanskelig å forstå... men les de øverste, der det står i beskrivelsen at mottaker ikke var tilgjenglig for å signere.

 

Jeg bor på vestlandet, i Møre og Romsdal (se destinasjon:ålesund), vil de jeg skal signere der nede? I oslo? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg venter en rekommandert brevpostsending fra utlandet.

 

Når jeg søker på kollinummeret får jeg opp dette:

Dato Kl Hendelse Poststed

11.10.07 19.02 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Hva betyr det?

Vanligvis står det "ankommet mottakerland" så får jeg pakken dagen etter.

Er noe galt?

Lenke til kommentar
Jeg venter en rekommandert brevpostsending fra utlandet.

 

Når jeg søker på kollinummeret får jeg opp dette:

Dato Kl Hendelse Poststed

11.10.07 19.02 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Hva betyr det?

Vanligvis står det "ankommet mottakerland" så får jeg pakken dagen etter.

Er noe galt?

Den har nok ikke kommet til Norge enda. ;)

Lenke til kommentar

Har ventet over tre uker på ei pakke som ble sendt som brevpost fra Molde til Koppang (Østerdalen), selvfølgelig uten sporing og den slags fordi vi ville spare penger.. >.<

 

Så nå har jeg tenkt å sende inn en "etterspørsel blankett", noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Uten sporing er pakken så og si tapt.

 

Huff.. Får vel prøve likevel. Hvis pakken er borte, har jeg da rett til å be posten om å dekke tapet? Eller kan det gå på forsikringen min?

 

Uten sporing (eller kvittering) er jeg redd du er sjakk matt og uten noen rettigheter hos posten, hvis ikke funksjonæren spesielt husker din forsendelse.

 

Edit: Med hensyn til forsikring så vil jeg tro at uten kvittering så har du lite å hente der også, hvis ikke selskapet har spesielt god erfaring med deg.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om Posten AS fortsatt leser tråden Men det er behov for tilnærmet kubiske Smartpakker for folk i varebuisniess... Det er ingen måte man kan reklamere på en bærbar harddisk, cpu kjøler ol uten å kjøpe en alt for stor pakke eller betale dyrt for egenembalert pakke. Store pakker fører til større sjanse for dårlig sikring/muligens skade, og skaper større misnøye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har mistet tre av fire pakker denne uken, en fra bergen, to fra sandefjord.. alle fire pakkene gikk via stokke postterminal.

 

Kan ikke annet enn å mistenke at det er noen utro tjenere på gang, da pakkene ikke ble funnet ved søk på terminalen, og de ikke har blitt sendt videre.

Lenke til kommentar

Jeg skulle få pakke på døren fra Nextgentel i går. På pakken sto full adresse, etasje og tilogmed telefonnr mitt. Pakken ble forsøkt kl 19:40, jeg var da hjemme.

 

Fikk senere melding på pakkesporing at pakken ble forsøkt levert men med ufullstendig adresse. Skjønne den som kan det. Ikke gadd de å ringe. Mistenker vedkommende for å synes at 4 etasje var langt å gå.

 

Det er siste gang jeg benytter meg av Posten sin "ekstra" service, som tydeligvis ikke eksisterer. Kan tenkes flere her har gode erfaringer med denne formen for levering, men synes at dette var svært uproft.

 

Wibla:

De har svært strenge rutiner for postsortering. Blir det tatt noe der, så vet Posten til enhver tid hvor pakken er. De små scanne alt de tar i, så vidt jeg vet.

 

Kanskje Posten har lyst til å kommentere dette selv?

Lenke til kommentar
Jeg skulle få pakke på døren fra Nextgentel i går. På pakken sto full adresse, etasje og tilogmed telefonnr mitt. Pakken ble forsøkt kl 19:40, jeg var da hjemme.

 

Fikk senere melding på pakkesporing at pakken ble forsøkt levert men med ufullstendig adresse. Skjønne den som kan det. Ikke gadd de å ringe. Mistenker vedkommende for å synes at 4 etasje var langt å gå.

 

Det er siste gang jeg benytter meg av Posten sin "ekstra" service, som tydeligvis ikke eksisterer. Kan tenkes flere her har gode erfaringer med denne formen for levering, men synes at dette var svært uproft.

 

Wibla:

De har svært strenge rutiner for postsortering. Blir det tatt noe der, så vet Posten til enhver tid hvor pakken er. De små scanne alt de tar i, så vidt jeg vet.

 

Kanskje Posten har lyst til å kommentere dette selv?

 

Hvordan vet du at NGT ikke har skrevet ufullstendig adresse på pakka di? Kanskje bare skrevet husnummer, men ikke leilighetsnummer f.eks. Det er en av hovedårsakene, og vil i mange tilfeller ikke bli oppdaget før budet står der fordi kveldsbudet ikke kjenner adressene og navnene like godt som dagbudet. Sjekk pakka di når du får den, og opplys oss om adressen var korrekt. Hvis ikke bør du ta kontakt med posten for refusjon av mellomlegg, evt bare for å legge inn klage.

 

Posten kommer ikke til å kommentere innlegget ditt, ettersom de har vært inaktive på forumet i flere år.

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...