tintin77 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg og tidligere nabo bestilte akkurat samme vare fra ett firma i Moskva.. Begge pakkene gikk som rekommandert sending. Jeg slapp å betale både moms og forenklet tollbehandling. Min tidligere nabo måtte betale begge.. Hehe jaja dette er vel Postens rutiner i ett nøtteskall... 9392073[/snapback] Ikke klag på at du har sluppet å betale, da :!: Man klager da ikke på feil som går i "riktig" favør. Men hvorfor bestilte dere ikke sammen og sparte porto? 9402768[/snapback] Rekommandert sending (pakke) fra Moskva og til hvilken som helst norsk destinasjon koster ikke mer enn 100 spenn likevel.. Jeg har ikke klaget på at jeg slapp å betale da dummen.. Men på at rutinene til Tollen/Posten er alt for tilfeldig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er det virkelig tillatt at posten feilinformerer sine kunder. Jeg ser på pakkesporingen at det står at pakken er vidresendt fra oslo fredag formiddag,da skulle den dukke opp på omlasting på Fauske på mandag og være her på tirsdag. Når jeg så sjekker i dag er den ikke annkommet Fauske,altså kommer den dit i morgen samtidig med pakken som var sendt fra Oslo på mandags morgen Dette har skjedd flere ganger,altså skriver posten at pakken er vidresendt fredag til tross for at den ligger i en kontainer i oslo helt frem til mandag før den vidresendes. Jeg mener dette er klar feilinfo fra Posten og at de her fører kundene bak lyset. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 De skriver vel det så lenge de har kjørt den igjennom sorteringa og putta den i riktig container. Flere ganger jeg har opplevd at det har gått et par dager før den ankommer neste sted på ruta. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Bestilte hovedkort og skjermkort fra Multicom på onsdag,.. Produkt SERVICEPAKKE Vekt 2,4 kg Volum 20,0 dm3 (42x34x14 cm) Prisgrunnlag 4 kg Signatur Dato Kl Hendelse Poststed 17.09.07 11.06 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3007 DRAMMEN 14.09.07 08.07 VIDERESENDT 0024 OSLO 13.09.07 19.35 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S Jeg har bare lyst til å gråte Lever pakker på lørdager og la oss hente den ut på sentralen så ville jeg hatt pakken tre dager før i dette tilfelle og ikke tatt fem dager som nå. og ikke hatt semi onde tanker om dere;p edit: Jeg syntes det er rimelig brutalt, bruke fem dager på å levere eb pakke fra Kristiansand til Drammen Endret 17. september 2007 av hamsterbom Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Raskere leveringstid og billigere servicepakke!!!! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Raskere leveringstid og billigere servicepakke!! 9514288[/snapback] Og for ikke å glemme: Slutt å rote bort brev! og Det burde ta kortere tid for et brev fra Tønsberg til Langesund enn 14 dager! [/rant] Endret 17. september 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kanskje posten også kan slutte å bruke oss som søppelkorg ? Vi er sist på ruta og får Alltid post som ikkje skulle ha vore i vår postkasse ! Dyrt å måtte brev ol. til postkasser rundt om i bygda ! Erlend Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Til dere som tror dere får pakker tregt: 03.09.07 12.19 UTLEVERT 8510 NARVIK 03.09.07 10.57 ANKOMMET POSTKONTOR 8510 NARVIK (NARVIK) 31.08.07 12.39 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE 29.08.07 08.41 VIDERESENDT 0024 OSLO 28.08.07 17.40 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE Ellers har jeg registrert Stokke - Narvik 6-7 dager Stokke - Tromsø 3-4 dager og en gang skrev jeg feil postnr... pakken dro da i korte trekk: Oslo - Tromsø - Alta (feil oppdaget) - Tromsø - FAUSKE - Narvik For de som ikke har norgeskart har pakken passert Narvik 2 gang før den 3. gang ankommer.. Men dette var delvis min feil. Endret 17. september 2007 av xibriz Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 og en gang skrev jeg feil postnr... pakken dro da i korte trekk: Oslo - Tromsø - Alta (feil oppdaget) - Tromsø - FAUSKE - Narvik For de som ikke har norgeskart har pakken passert Narvik 2 gang før den 3. gang ankommer.. Men dette var delvis min feil. 9514499[/snapback] Det er ikke så rart. Posten leser adressene "nedenfra og opp". Altså ser de først land. Skal det til norge ser de postnummer og sender det til det postnummeret. Først når det er på riktig postnummer ser de på adressen for å sende det med riktig postbud. Hvis de ser at postnummeret er feil endrer de postnummeret til det riktige og sender det dit det faktisk skal. Du har flaks om du skriver feil postnummer og pakken kommer rett til deg! Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 og en gang skrev jeg feil postnr... pakken dro da i korte trekk: Oslo - Tromsø - Alta (feil oppdaget) - Tromsø - FAUSKE - Narvik For de som ikke har norgeskart har pakken passert Narvik 2 gang før den 3. gang ankommer.. Men dette var delvis min feil. 9514499[/snapback] Det er ikke så rart. Posten leser adressene "nedenfra og opp". Altså ser de først land. Skal det til norge ser de postnummer og sender det til det postnummeret. Først når det er på riktig postnummer ser de på adressen for å sende det med riktig postbud. Hvis de ser at postnummeret er feil endrer de postnummeret til det riktige og sender det dit det faktisk skal. Du har flaks om du skriver feil postnummer og pakken kommer rett til deg! 9514632[/snapback] Som oftest kommer pakken/brevet til deg om du skriver feil postnummer.. men det tar lengre tid og mer arbeid for postbudene.. Alltid lurt å skrive riktig postnunmmer.. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg tar fullt ansvar for at jeg skrev 9514 istedet for 8514, saken var jo at pakken dro fra Alta - Tromsø - Fauske - Narvik selv om den logiske ruten ville vært Alta - Tromsø - Narvik. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Vil først bare si at posten har konkurranse, og etter å ha prøvd konkurrenten Tollpost, prøver jeg å bruke posten fra nå av. Bestilte tv med Tollpost's hjem på døren tilbud. Den ble sendt fra Sandefjord en mandag og ankom stavanger onsdag. Noe som forsåvidt er greit. Men de hadde ikke noe automatikk i at varene faktisk ble kjørt ut. De sendte et brev torsdag, som ankom meg (med posten riktignok) på tirsdag. 3 km, ett brev, 5 dager... I brevet stod det at jeg skulle ringe og avtale levering en av de nærmeste dagene. Utålmodig som man jo ofte er når man har bestillt nye leker ringte jeg selvfølgelig fredag morgen siden pakken ikke var kommet hjem på døra i løpet av torsdagen. Da fikk jeg vite at de kunne kjøre den ut på mandag. Og hadde jeg ventet på brevet kunne de ha kjørt den ut på onsdag. Dvs 1 uke fra pakken ankommer byen, til jeg får den på døra. Det er uholdbart. Med posten går det som regel kjappere. Så til det jeg har å si til posten: - På komplett.no går det an å velge hvilket postkontor du vil hente pakken på. Hvorfor går ikke det på alle nettbutikker? - hvorfor har ingen av smartposteskene vanlig pappeskeform? - SMS-varslingen er genial. Og jeg har alltid fått hentet pakken så lenge jeg har hatt pakkenummeret, enten på mobilen eller på en gul post-it. - Brev kommer jo stort sett frem dagen etter at man har sendt dem. (fordi de går med fly antakeligvis?). Det går vel an å få pakker like fort hvis man betaler litt ekstra? (Stryk dette hvis det er mulig). - Pakkene mine ankommer ALLTID postkontoret mellom 1630 og 1730. Pakkesporingen blir alltid oppdatert med dette rundt 1915. Postkontoret stenger 1900. Hvorfor?!? Forresten, respekt til posten for å lage denne tråden. Særlig hvis dere leser den! Endret 17. september 2007 av streeter Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Til dere som tror dere får pakker tregt: 03.09.07 12.19 UTLEVERT 8510 NARVIK 03.09.07 10.57 ANKOMMET POSTKONTOR 8510 NARVIK (NARVIK) 31.08.07 12.39 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE 29.08.07 08.41 VIDERESENDT 0024 OSLO 28.08.07 17.40 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE Ellers har jeg registrert Stokke - Narvik 6-7 dager Stokke - Tromsø 3-4 dager og en gang skrev jeg feil postnr... pakken dro da i korte trekk: Oslo - Tromsø - Alta (feil oppdaget) - Tromsø - FAUSKE - Narvik For de som ikke har norgeskart har pakken passert Narvik 2 gang før den 3. gang ankommer.. Men dette var delvis min feil. 9514499[/snapback] Jepp,hadde en pakke som var blitt sotert feil og kommet til harstad,vel jeg ringte dem siden det jo går både buss og godstransport fra Harstad og hit,det ville tatt ca 4 timer. Men nei det var umulig for de hadde ikke slike rutiner så pakken måtte retuneres til Oslo og så sendes derfra til Fauske og så til meg, tok ca 9 døgn Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tror nok at posten har sluttet å lese denne tråden for leeeeeeeeeenge siden. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 - Brev kommer jo stort sett frem dagen etter at man har sendt dem. (fordi de går med fly antakeligvis?). Det går vel an å få pakker like fort hvis man betaler litt ekstra? (Stryk dette hvis det er mulig). Brev som er A-post går med fly, det stemmer. Du kan også sende pakker like fort, også kjent som 1'er-pakke/ekspress, men det koster flesk. Ikke helt sikker på hva det koster , men av og til så ruller jeg stemplet over sånne pakker som er betalt med frimerker og det er slettes ikke uvanlig at det er frimerker for 4-500kr der. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tror nok at posten har sluttet å lese denne tråden for leeeeeeeeeenge siden. 9515227[/snapback] selvsagt,de skulle jo i utgangspunktet ta notis av denne tråden og lære av det, hadde de gjordt det hadde vel posten vært nedlagt nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Posten leser ikke denne tråden lengre. Dette var et forsøk på å kommunisere ut i forskjellige kanaler, et forsøk på å snakke direkte med "kundene" sine på forskjellige plattformer. Prosjektet er gravlagt. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hvis du bestiller en ting på nettet (PC) som postoppkrav, hvor lang tid kan den stå på postkontoret før jeg får purring? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du får påminnelse etter 1 uke, så sendes den tilbake etter 2 uker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 -Hva med å sparke postansatte som stjeler pakker på sorteringssentralen? Det hadde vært en god idé. -Det hadde også vært kjekt om hentelapp ikke kom et par dager før pakken faktisk var kommet til postkontoret. -Serivce! Jeg snakket med en fantastisk saksbehandler da pakken var borte, som undersøkte saken min grundig (sporet opp pakkens gang lokalt i systemet på sorteringssentralen) før hun tilbød seg å etterlyse pakken dersom den ikke var kommet dagen etter. Dagen etter snakket jeg med en sur og tverr dame som aldri skulle hatt jobb i et service-yrke. Og det var ikke snakk om at hun kunne etterlyse pakken dersom ikke sender ba om det. Jeg burde egentlig ha fått navnet hennes og sendt inn en klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg