Aetius Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1583591.ece Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1583591.ece 7597971[/snapback] Tydelig at posten nyter monopol situasjonen litt for godt, kanskje begynne å tenke på å trimme litt av administrasjonen og sette inn de pengene i flere og bedre transportmiddel. Konsesjonen posten har stiller krav til at 85% av Brev(A post) skal være fremme dagen etter at den er sendt, om de ikke tilfredstiller de kravene så ender det med at de mister konsesjonen. Jeg er ikke sikker på om andre leverandører hadde klart det noe bedre når det gjelder brevpost, men jeg vet at andre klarer det bedre når det gjelder pakker. Når det gjelder postens levering på dør så har jeg ikke giddet å teste dette enda. Mest siden jeg bor på studenthjem og jeg ikke tror posten ringer på forhånd. Så jeg tipper det hadde endt opp med at jeg måtte hentet pakken på postkontoret uansett. Mulig jeg tar feil, men jeg har fremdeles tilgodt å bli positivt overrasket over posten. Mest positive erfaringene mine er når de "glemmer" å tollbehandle pakker som jeg får fra utlandet med varer for mer enn 200NOK. Men det tilhører skjeldenheten. Jeg tror rett og slett de har fått litt samme problemene som alle andre leverandører og produsenter som blir for store får. De får stor administrasjon, skal dekke kostnadene til dette ved å spare andre steder. Og til slutt så lider kunden fordi tilbudet ikke møter forventningene. De klarer heller ikke helt å omstille seg til de forrandringene vi ser i markedet. Jeg tror vi kommer til å se en trend mot at brevpost ikke er en like viktig faktor lengere. Folk som MÅ ha svar på noe i dag sender ikke brev, de sender e-post eller spør personen på IM. De dokumentene som sendes som brevpost er vel muligens mer de som kan vente et par dager. Og kundene syns pakkepost blir viktigere, og forventer helst å få de så fort som mulig. Muligheten til å spore de på nett er også en faktor som gjør at folk blir mer opptatt av tiden det tar fra et sted til et annet. Når folk irriterer seg over ting, så er det ikke at brevet fra tanter og onkler kom på fredag og ikke torsdag. Det de irriterer seg over er at den nye 20" skjermen har stått på postterminalen i oslo siden torsdag formiddag, og fremdeles ikke har kommet til krsand. Dette eksempelet tipper jeg gjelder for stort sett alle som er her på hardware forumet. Vi ser ikke på et par dagers sendingstid for brev som noe problem, vi ser på treg pakkepost som postens største problem. Ja, og hva er tingen med at når postens kontor får inn pakker kl 15 og stenger 17, så tar de ankomstregistrering på pakker først dagen etter? Jeg var innom mitt lokale postkontor en dag, fordi jeg viste at pakken var på vei.. og at den mest sannsynligvis lå på postkontoret på det tidspunktet. Jeg kom inn på postens kontorer, gikk bort til skranken og så at der stod pakken ikke langt bak disken. Det var ingen tvil siden dette var en rimelig stor pakke, med produsentens logo på utsiden, og produktnavnet med STOR skrift. Så jeg spurte om jeg kunne få pakken utlevert, men det var da ikke mulig siden de ikke tok ankomstregistrering før dagen etter. Så det endte opp med at jeg måtte gå fra posten uten pakken, som stod et par meter unna meg, og vente en hel helg på å få den pakken. Toppen av flaks var at mandagen regnet det, og jeg bor et par kilometer fra postkontoret. Så jeg gikk i regnet med pakken som veide ca 12kilo. Akkurat da hatet jeg posten ganske mye. Du kan mene at det var min feil at jeg gikk innom postkontoret og så at pakken lå der, men jeg tror ikke akkurat ankomstregistrering er noe som tar mer enn 2 min. Og jeg var eneste personen i lokalet. Så dårlig tid og mye kunder var ikke en faktor. Endret 13. januar 2007 av NoWiSee Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Bestilte en pakke fra psdata fra en stund siden, som omsider kom inn, og ble registrert med: 22.06.07 21.00 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S Ikke skjedd noe siden. Burde den ikke vært kommet til en eller annen ny postsentral i går? (Oslo?) Hvor lang tid skal det ta med servicepakke fra sørlandet til Bergen? Lenke til kommentar
streetmekanik Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vi i Posten Norge AS ønsker å komme i dialog med noen av Norges mest avanserte netthandlere og har etter å ha rådført oss med Hardware.no fått lov til å stille dere noen spørsmål i forumet. Hvem i posten er egentlig dette og har det skjedd noe med som er listet. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Slutte å behandle pakkene som det var søppel! Og ikke la det gå opp mot 6 uker før dere erstatter pakker som er knust, og hvor feilen helt opplagt er deres. Blidere og bedre service på postkontorene. Raskere oppdatering av pakkesporing. Er ofte på postkontoret og henter pakker ca 16:00. Pakkesporingen får jeg som regel akkurat når det er for sent å hente pakken den dagen, men da har jeg jo alt hentet den :-) Slutte å øke prisene i samme takt som dere senker servicen. Og sist men ikke minst, la det være mulig for de som driver nettbutikk å betale pr kg slik som de gjør i mange andre land. Har man avtale med posten slik som de fleste nettbutikker har, må man alltid betale det dyreste av volumvekt og vekt. På den måten blir det nesten umulig å bergegne nøyaktig porto. Endret 26. juni 2007 av Tropetor Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg skulle få en PC hjem på døren her en dag, og døren til oppgangen vår ser dessverre ut som en ytterdør (men det er flere leiligheter INNENFOR den døren). Uansett, regnet med at postmannen ringte meg på mobillnummeret som jeg oppga ved bestilling, og som stod på pakka. Neida..så måtte bestille taxi og hente PCen dagen etter Er det for mye å forlange at de ringer før de drar igjen? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Posten har trukket seg stille tilbake fra denne tråden etter alt for mye kritikk som de ikke klarer å svare på, men man kan jo fortsatt få ut frustrasjonen sin her... Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Tar det lang tid fra noe blir "REGISTRERT OMLASTNINGSTERMINAL" til det faktisk kommer et sted hvor en stakkar som meg kan hente det? Burde strengt tatt ikke ta mer enn et par timer, men men... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvem vet, jeg har hatt pakker som har gått via Oslo som har blitt værende der i flere virkedager. Gud vet hva de gjør med de der så lenge. Skulle tro det var egg som skulle ruges på i noen tilfeller. Tviler på at det er noe fasitsvar på noe som helst når det gjelder Posten. Det går som regel greit med tanke på hvor mye som sendes med Posten, men det er mye rart man kan komme borti også Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Trodde denne tråden var død,iallefall falt posten fort av lasset hær :!: Det er en kjent sak at posten sliter med service og med å levere varene hele,noe jeg selv har fått erfare utallige ganger. desverre går dette ofte utover dem som jobber i posten og det er synd,for de aller fleste som jobber dær er greie og hyggelige folk,men det hjelper lite når systemet de jobber opp mot er døfødt . vi burde muligens tenke litt på dette når vi lar vår harme gå utover stakkarn som jobber på det lokale postkontoret og som egentlig er yskyldig i årsaken til at feks kabinettet du bestilte er forvandlet til flatbrød når det kommer frem . Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg siterer litt av hva posten sa for en stund tilbake siden: Vi takker for mange gode innspill og synspunkter på tjenestene våre. Vi vil ta dette med i betraktning i videre utvikling av våre tjenester. Heretter vil vi gå inn på dette forumet rundt én gang i uka, og svare på henvendelser som er nye i forhold til diskusjonen som allerede har vært. Vennlig hilsen Posten Norge AS Saa ser man i postens profil: Sist aktiv 04/10-2005 : 13:41 Hva slags bullshit av en roeverhistorie er dette da? Lenke til kommentar
MadAss Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Vil bare si at jeg ergrer meg utrolig mye over hvor lang tid Posten klarer på å sende pakker i fra Oslo til Stryn. Av og til hender det seg at dersom pakken er komt inn til omlastingsterminalen i oslo før 7:00 så klarer de å sende den videre samme dag. Men dette er sjeldent! Min siste pakke som jeg nå venter på (fra Oslo), står på omlastingsterminalen i Ålesund. Den kom inn kl 6:00 og ble liggende. Greit nok det, men når de ikke klarer å sende den videre dagen etterpå heller, blir jeg forbanna. Jeg skulle abslutt hatt den innen lørdag, men det er nå veldig usikkert. Det er ikke første gangen at pakkene mine står igjen to døgn på omlastingsterminalene, og sikkert heller ikke den siste. Skjerp dere POSTEN! For 5-6 år siden kunne jeg regne 3 dager leveringstid med servicepakke fra Oslo til Stryn. Er jeg ekstremt heldig får jeg den faktisk innen 3 dager, ellers bruker Posten 5 dager eller mer. Unødvendig Endret 6. juli 2007 av MadAss Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 De siste meterne går for sakte. Sånn som det er nå bruker pakken mindre tid fra Oslo til Trondheim enn fra sorteringsterminalen i Trondheim til post-i-butikken. Hver gang jeg bestiller noe blir pakken registrert tidlig på dagen i Trondheim, men først dagen etterpå er den ute i butikken. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Nå aner jeg ikke avstanden mellom Stryn og Oslo, men hvis det er snakk om et betydelig stykke så er det ikke så rart at det tar 2 døgn før pakken blir registrert en annen plass. Går sterkt ut i fra at dette gjelder 3'er pakker og det er de som vandrer tregest fra A til B. Selv om en pakke ankommer tidlig på morgenen til terminalen så er det ikke gitt at de blir levert ut samme dag, det gjelder bare 1'er pakker. Som oftest så blir pakkene sortert ferdig tidlg, men sendes ikke ut av terminalen før på natten. På den måten kan man sampakke pakker, brev og klump i en og samme sending i stedet for å splitte opp sendingen og dermed ha flere avganger. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Heh nå så ikke jeg når poste var startet og hvor lenge det er siden posten hadde vært innom her, men men:P Selv om en pakke ankommer tidlig på morgenen til terminalen så er det ikke gitt at de blir levert ut samme dag, det gjelder bare 1'er pakker. Som oftest så blir pakkene sortert ferdig tidlg, men sendes ikke ut av terminalen før på natten. På den måten kan man sampakke pakker, brev og klump i en og samme sending i stedet for å splitte opp sendingen og dermed ha flere avganger. 9020621[/snapback] Jeg skjønner jo også at det er grunnen, men det er like fullt frustrerende at det skal ta lengere tid å få pakken de hundre meterne fra sorteringsterminalen til butikken enn det tar fra pakken er levert inn i Oslo til den er i Trondheim. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Har ikke mange negative opplevelser med posten, men hadde vært artig med enda en aktør på det norske markedet. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ja nei. Har jobbet som bud jeg så dette med kjeft det vet jeg. Vi får det vi skal ha med ut og kan ikke gjøre noe som helst med ting som de som sorterer pakkene har gjort feil eller at en trailer har veltet så. Er ikke så alt for enkelt å smile og være hyggelig når du får så mye kjeft så øra holder på å dette av når det ikke er din feil. Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er utrolig irritert over at posten ikke klarer å levere pakker på døren hit sentralt i Trondheim nå.. De to siste pakkene fra Netshop har havna hos posten pga "ufullstendig adresse", selv om jeg har brukt samme adresse på alle sendingene mine derfra De første sendingene gikk bra, men så tok det plutselig slutt. Jeg har jo faktisk betalt for denne tjenesten, og om budet posten har ansatt ikke klarer å gjøre jobben sin, så burde det jo ikke gå utover oss forbrukere.. Ikke bare koster dette meg mere i sending, men jeg må jo faktisk bruke penger i tillegg på å dra til posten og tilbake! Noen burde seriøst ta tak i noe, eller så skal jeg faen meg starte et privat postsystem sjæl! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Vi i Posten Norge AS ønsker å komme i dialog med noen av Norges mest avanserte netthandlere og har etter å ha rådført oss med Hardware.no fått lov til å stille dere noen spørsmål i forumet. Hvem i posten er egentlig dette og har det skjedd noe med som er listet. 8946439[/snapback] Hentelapp på sms har ihvertfall vært en god stund nå. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Tror jeg vil benytte tollpost der det er mulig heretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg