CurSe Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kanskje jeg var litt kjapp på avtrekkeren, var bare litt sliten og lei etter 12 timer på jobb. Jobber i posten ja og det er et evig mas på jobb om dagen, det er helt utrolig hvor mye post som skal inn og ut av terminalen. Det føles som om at posten vi normalt ville fått inn i løpet av en uke nå kommer inn daglig, da hjelper det ikke med flere folk når lokalet ikke tillater det Nye 12 timer på jobb i morgen... Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kanskje jeg var litt kjapp på avtrekkeren, var bare litt sliten og lei etter 12 timer på jobb. Jobber i posten ja og det er et evig mas på jobb om dagen, det er helt utrolig hvor mye post som skal inn og ut av terminalen. Det føles som om at posten vi normalt ville fått inn i løpet av en uke nå kommer inn daglig, da hjelper det ikke med flere folk når lokalet ikke tillater det Nye 12 timer på jobb i morgen... 7539962[/snapback] Men fortsatt forstår jeg poenget ditt Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Fikk shippa en bedriftspakke dør-dør halv 2 om natta. Dog, fant plutselig en "forsøkt utlevert"-lapp i postkassa. Det har ikke vært noen på døra her hvertfall. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 jeg har en forsendelse (2 kolli) som sannsynligvis kommer iløpet av den 23. Desverre har enten komplett eller posten surra det til slik at den ene pakka (laptop:D) ble "levert" inn kl.12, og høyttalerne ble "levert" 22.10.. Det førte jo til at det ene kolliet ligger én dag bak det andre. Er det slik at jeg kan hente det ene kolliet på lille julaften eller må jeg vente til begge har ankommet henteplass? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Det burde gå dersom du har 2 forskjellige kollinummer. Jeg har så mye sinne innabords når det gjelder posten at jeg trur det blir usaklig å ta alt her. Men jeg sender ofte klagemail til kundeservice. Oppfordrer dere til å gjøre det samme, så kanskje de snart forstår at de må skjerpe seg. kundeservice privat Endret 21. desember 2006 av riroil Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er en enorm mangel på Mobile Bankkkort terminaler rundt om for oss som får bedrifts pakker på døren, her må man stå med 20-30,000 kroner i kontanter og betale, noe som er ganske dårlig, ellers fungerer posten bra Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 jeg syns at dere kan vurdere prisene på frakt litt... det er en fraktpris på pakke, 0-15kg, prisen er 125kr... dere burde kanskje lage litt mindre klammer, som f. eks. 0-3kg, 3-6kg, 6-10kg, osv Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er en enorm mangel på Mobile Bankkkort terminaler rundt om for oss som får bedrifts pakker på døren, her må man stå med 20-30,000 kroner i kontanter og betale, noe som er ganske dårlig, ellers fungerer posten bra 7551295[/snapback] Bedrifter har vanligvis ikke bankkort, derfor tilbyr ikke Posten betaling med terminal for bedriftspakker. De mangler sikkert ikke betalingsterminaler, siden de samme bilene kjører ut pakker til private (som altså har bankkort) på kveldstid. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har ikke orket å lese igjennom hele posten, men jeg slenger meg på de som ønsker en hente mulighet på omlastingssentralen, skikkelig irriterende å måtte vente 24 timer på at en pakke som ligger ved siden av skolen min skal komme seg ut til kolbotn der jeg bor. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Helt enig, det hadde virkelig vært noe! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har en pakke på tur fra Bodø,men avsender har nå fått den i retur 3 ganger fra posten fordi det er ukjent adresse på mottaker Adressen er IKKE feil dette har vi sjekket opp via tlf flere ganger nå,men posten vil visst ikke gi seg Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Eg søker på en pakke som skal være innlevert på posten idag, men får forsatt bare opp: "Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga" Er den ikke innlevert, eller er det posten som er så treig? eller muligt butikken har sendt feil sporings-nr? det begynner på "ck__________no" fikk E-post om at varen var sendt fra butikk litt over 10.00 idag og det tar bare en dag å sende det hit og Håpet å få det før jul, Men ser dårligt ut dette... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 galaxee: Når du leverer pakker, sendes de direkte til en postterminal. "Ventetiden" på disse varierer veldig.. Så mulig pakken din ligger "i kø" for å bli registrert og deretter videresendt. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 jeg slenger meg på de som ønsker en hente mulighet på omlastingssentralen 7552539[/snapback] Helt enig. Men på den annen side; Omsorteringssentralene er VELDIG overbelastet som det er - og om det da skal være 2-3 ansatte til å levere ut varer til utålmodige mottakere (de ansatte må i tillegg surre gjennom hele terminalen, vimse seg frem til riktig kurv, finne riktig pakke, bære den tilbake gjennom terminalen..).. Ikke den mest lønnsomme og effektive løsningen Lenke til kommentar
.V. Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 jeg slenger meg på de som ønsker en hente mulighet på omlastingssentralen 7552539[/snapback] Helt enig. Men på den annen side; Omsorteringssentralene er VELDIG overbelastet som det er - og om det da skal være 2-3 ansatte til å levere ut varer til utålmodige mottakere (de ansatte må i tillegg surre gjennom hele terminalen, vimse seg frem til riktig kurv, finne riktig pakke, bære den tilbake gjennom terminalen..).. Ikke den mest lønnsomme og effektive løsningen 7558888[/snapback] Kanskje ikke, men da burde de iallefall ha et effektivt system for å få pakkene UT av omlastingssentralene. Jeg synes det er helt uakseptabelt at en pakke skal ligge 1 døgn i nabokommunen før den blir sendt til en annen omlastingssentral i en annen nabokommune der den skal ligge i opptil 1 døgn til. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Posten har ALT for lang leveringstid til Finnmark. Jeg bestiller en god del xenon sett i fra kina, via TNT og UPS de bruker ca 3-5dager fra de er postet til de blir videresendt i fra oslo og til meg i finnmark. Mens fra Oslo bruker de 5-7dager opp til meg dette er alt for tregt når det tar 3-5 dager fra Kina! Som nå er det jo jul greit nok, men alikavell: Jeg har bestilt pakker fra Kina, og de er videresent fra Oslo og til meg den 15/12 og jeg sitter uten å enda ha motatt de.. Dette er pakker som skal videre i fra meg å til kunder så dette irriterer meg veldig. Vi skal selv reise bort i jula, så jeg sitter nå aleina hjemme, etter å ha sendt kjerring å unge avgårde, siden de gikk lei av å vente, mens jeg måtte levne meg igjenn i håp om at de skulle komme i dag så jeg kunne få videresendt de, men neida de kom IKKE i dag heller. Det vilsi 3dager fra tromsø og hit bare! Som saken er nå vil jeg antagelig vis ikke nå å få pakkene før jeg starter avgårde i morgen kl 11om morgnen for å nå båten som går ut til Øyen vi skal være, å jeg får ikke levert bestillingende til mine kunder før neste år. Noe min bedrift må svi for som følge av seriøsitet osv.. + At jeg måtte bruke ekstrae penger på kolektiv transport til kjerring og unge ettersom de gikk lei av å vente, da pakken egentlig skulle vært her for mange dager siden:( En annenting er at postbudet ikke leverer posten i Postkassen før i 3-4tia om ettermiddagen her, det er også for ille, når de på nedsiden av bygningen leverer i 11tia.. P.s Dere har veldig hyggelige folk på kundeservice tlf deres, altid bli og hyggelig når jeg ringer og maser om leveringstiden:D Det er ++++ Btw ser jo at posten ikke er i denne forum saken lengere så er vell liten vits med innlegg da:( Mvh ITW Endret 22. desember 2006 av Itw Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Pakkene blir som som oftest liggende pga at de skal sampakkes med brev/klump. I stedet for å sende flere forskjellige sendinger til samme plass så sendes alt i en sending. Det er mer økonomisk å sende ut en trailer på en kjøretur enn tre. Når det gjelder henting av pakke på terminalen så kan det fort bli som å finne nåla i høystakken. Jeg har selv hentet ut en pakke på terminalen siden jeg jobber der og det var ikke særlig lettvint. Første måtte jeg finne pakken, men så måtte jeg finne ordreseddelen blant hundrevis av andre. Endte opp med at en kar som jobbet med ordresedlene satte min pakke til side slik at han kunne feste ordreseddelen på den, 1 time senere var han kommer fram til min seddel og jeg fikk pakken. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg vil skryte av Posten som fikk pakken min fra sandefjord til utiskauen i akershus på kun 1 døgn rett før julaften. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 galaxee: Når du leverer pakker, sendes de direkte til en postterminal. "Ventetiden" på disse varierer veldig.. Så mulig pakken din ligger "i kø" for å bli registrert og deretter videresendt. 7558865[/snapback] Får forsatt opp: Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. begynner å tvile på den er innlevert i hele tatt... Har sendt mail, men får selvsagt ikke svar sikkert noe auto-system som oppdaterer ordren, uten at det egentlig skjer noe som helst! siden butikken eg bestillte fra, har lite kunder(var ordre nr 8xx) så leverer dei nok inn på postkontor istedenfor å levere på post-terminal. Veit det er jule-kø, men nå skal den ha ligget i kø i 2 dager? Kan det være normalt? Sender snart mail og bestiller heller et annet sted vis ikke den dukker opp noe innen torsdag 07-15 dem jobber på postterm? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Juletrafikken er i grunn over, var en rolig kveld på terminalen i dag, så det virker ulogisk at pakken din fremdeles ligger i kø. Tror pakkeavdelingene rundt omkring i landet jobber fra 05:00-21:00, kan være at jeg husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg