Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS

Anbefalte innlegg

Jeg driver netthandel og synes SMSvarslingstjenesten til Posten er veldig bra.

Likevel er det på tide at de ordner opp i problemene med SMSvarsling ved flerkollisending. Dersom vi skulle være så uheldig å bestille SMSvarsling på flerkollisending ender det hele opp med at pakkesporing ikke fungerer og i flere tilfeller har vi vært borti at hentelapp ikke blir lagt i postkassen en gang...

Saken har vært tatt opp med Posten gjennom vår EDI leverandør uten at tiltak har blitt iverksatt, noe jeg synes er rimelig sløvt da dette sannsynligvis er en ganske enkel sak å rette opp.

Så dersom denne tråden er seriøst ment og det faktisk sitter noen fra Posten med innflytelse og leser dette ville jeg satt usannsylig stor pris på at denne feilen ble rettet opp...

Endret av oleanl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10.06.06  12.41  MOTTATT DATA OM SENDING  3241 SANDEFJORD

Hva er vitsen?

6299258[/snapback]

Bare sånn til info: Det der kan like godt være Komplett sin feil som Posten. Min erfaring med Komplett skulle tilsi at det er deres feil (de er trege).

"Mottatt data om sending" betyr at Komplett har overført infoen om sendingen til Posten, men sendingen er ikke hentet/levert hos Posten enda. Det er den sannsynlige årsaken.

Lenke til kommentar

Fikk idag en pakke med et grafikkort som ble sendt i går. Det var imponerende kjapt levert, men ofte kan det ta lengre tid, spesielt hvis det sendes fra et litt "øde" sted. Prisene er alt for dyre på posten når det kommer til pakker og større brev og pakkesporinga oppdateres ofte ikke (gikk ned å henta ei pakke som visstnok ikke skulle være framme, og de sa den var registrert) godt nok.

Lenke til kommentar

Den aktuelle sendingen jeg snakket om, A-post, har fortsatt ikke kommet frem, selv etter etterlysninger og lovnader om leteaksjon. Dette er for dårlig. Posten medførte meg kostnader på rundt 350 USD med å skaffe nytt dokument og få det sendt med UPS Express.

Og Islanbadsj, oppkravsgebyret er vel på nærmere seksti kroner, ikke tredve...

Lenke til kommentar

Da er det en del porto inkludert, inntil 350 gram blir oppkrav+porto ca 74 eller noe. (Det eneste jeg noen gang har sendt som oppkrav).

Men hvis du kjøper noe til hundre kroner med vekt over 350 gram, blir jo vanlig porto 55 pluss oppkravsgebyr, så da er vi ihvertfall over hundre kroner ja.

Lenke til kommentar
Og Islanbadsj, oppkravsgebyret er vel på nærmere seksti kroner, ikke tredve...

6300109[/snapback]

Oppkravsgebyret er på ca 36kr (+mva). Men problemet blir jo at Servicepakken koster nesten 100,- Så totalt blir det for dyrt.

Synes fremdeles det er spektakulært at Posten ikke har NOEN (seriøse) sendingmåter for småvarer. :thumbdown:

Edit: 36kr + moms var det... 45,-

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Det er komplett som er synderen her:

13.06.06  19.28  INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE

Pakken ble altså innlevert halv åtte i kveld. Komplett suger big time.

Jeg har satt min siste ordre der. De bruker 5 virkedager (8, 9, 10, 12 og 13) på å få en liten pakke avgårde og når man ringer å etterlyser den så skylder de på posten.

Endret av auditman
Lenke til kommentar

For fire dager siden ble min pakke sendt fra oslo klokken 08.53 - det er nå Mandag, klokken er 11:30, og den har enda ikke kommet fram til Fauske. Jeg bor i Harstad, så alle pakkene jeg bestiller fra sørlandet må innom Fauske, og der blir den faktisk en hel dag før den blir sendt videre til Harstad.

Skal det virkelig ta mer enn fire dager fra Oslo til Fauske? Skal det virkelig ta 6-7 dager å få en pakke fra sørlandet når du bor i nord? Skjønner da virkelig ikke hvorfor det skal gå så treigt. Greit at dere ikke leverer pakker og post ut på en Søndag, men stopper selve transporten opp?

Lenke til kommentar
Poenget er at det ville tatt lenger tid å få det til som rekommandert.

6284934[/snapback]

Det ville kun tatt én dag lenger (totalt to dager). Og igjen, hvis det haster kan du bruke ekspress over natten.

Du er vel litt storforlangende når du forventer å få garantert levering på én dag for under 10kr? :hmm:

6289907[/snapback]

Jeg forventer at den er levert innen to eller tre dager.(På posten.no står det at skal ta 1-2 dager). Innen samme by, via samme postkontor, mener jeg forutsetningene er til stede for å oppfylle dette.

(Med tanke på alle subsidene Posten Norge AS mottar fra Staten, vel, så synes jeg ikek det er så mye forlangt.)

6289959[/snapback]

Kan du begynne å synes synd på meg nå? Tross etterlysninger og lovnader om at de skulle lete på postkontoret, har brevet fortsatt ikke kommet frem....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som dere vet har jeg klaget på treghet/sommel hos posten og det med rette.

Jeg tok for en tid siden kontakt med dem pr tlf og tok opp problemet og da fikk jeg beskjed om at det bare var å få ordnet en bedriftsløsning, da skulle det gå bare 3 dager .

Så bestilte jeg en del varer, disse ble da sendt ut og jeg fulgte sporingen som ble som følger :

30.06.06 08.16 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE

29.06.06 07.52 VIDERESENDT 0024 OSLO

28.06.06 17.33 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

Javel,men hvorfor dukket den ikke opp på posten her i dag da ?

Heiv meg i bilen og kjørte ned på posten og spurte.

Joda pakken var kommet, men problemet var bare at posten her ikke fikk lov av postverket å sortere og levere ut bedriftspakker på lørdag :cry:

Hva FA: er vitsen med å annbefale bedriftspakke når den må ligge 2-3 døgn på posten før den leveres ut.

Hadde jeg derimot bestilt varen som bedriftspakke express og betalt 4-500 kr ekstra i frakt så hadde jeg kunnet fått den ut på lørdag.

Dette er ikke mindre en tragisk av posten :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Poenget er at det ville tatt lenger tid å få det til som rekommandert.

6284934[/snapback]

Det ville kun tatt én dag lenger (totalt to dager). Og igjen, hvis det haster kan du bruke ekspress over natten.

Du er vel litt storforlangende når du forventer å få garantert levering på én dag for under 10kr? :hmm:

6289907[/snapback]

Jeg forventer at den er levert innen to eller tre dager.(På posten.no står det at skal ta 1-2 dager). Innen samme by, via samme postkontor, mener jeg forutsetningene er til stede for å oppfylle dette.

(Med tanke på alle subsidene Posten Norge AS mottar fra Staten, vel, så synes jeg ikek det er så mye forlangt.)

6289959[/snapback]

Kan du begynne å synes synd på meg nå? Tross etterlysninger og lovnader om at de skulle lete på postkontoret, har brevet fortsatt ikke kommet frem....

6336995[/snapback]

Snart en måned. Fantastisk. Det er langt mellom to nabobydeler i Oslo..

Lenke til kommentar

Bedriftspakker går også tregt noen ganger, på fredag fikk mitt postkontor en bedriftspakke fra HP (DHL) ca. 1/2-3. I dag kom det hentelapp i postkassa :thumbdown:

Om Posten har problem med og levere bedriftspakker til private kan de i det minste la pakken gå til postkontoret så snart som mulig (lørdag) - var i postkassa en halvtime før kontoret stengte og henta posten som kom lørdag - var så nede og henta noen andre pakker.

Her er sporinga til Posten:

Søketidspunkt: 03.07.06 kl. 13.50.14

Kollinummer 370702120596486424 Produkt BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND

Vekt 0,5 kg

Volum 4,9 dm3 (38x32x4 cm)

Signatur

Dato Kl Hendelse Poststed

30.06.06 14.36 ANKOMMET POSTKONTOR 5480 HUSNES (HUSNES)

30.06.06 04.36 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

29.06.06 16.51 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Er så nært poskontoret at det tar omtrent 10 minutt og gå ned, snakka med styreren på mitt kontor når eg henta pakken for en time siden, mumla noe om at Posten ikke kjører ut bedriftspakker til private :thumbdown: ser ofte buda kjører bedriftspakker til ei bedrift forbi huset vårt - ca. 250m ekstra kjøring og komme opp til meg på turen forbi...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...