Theo343 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) En klagepostkasse er en praktisk og enkel ordning. Hvorfor et avansert skjema? Hvorfor ikke bare "<lokasjon/butikk:> og <skriv tilbakemelding her:> " Slike klagetelefoner du henviser til er ofte ekstremt dårlig bemannet og har ofte lang ventetid fordi de ikke er prioritert. Ringer man vanlige numre og vil klage blir man ofte viderekoblet i en evig rundans til man gir opp eller at den som tar i mot beskjeden aldri videreformidler den. Tilbakemelding via internett er også kjekt, men det gjelder kun for de som faktisk bruker interenett, samt de som har internett som ikke er redd for å lete seg frem til en slik klageside som kanskje ikke er informert om en gang. I tillegg har du en stor andel brukere som ikke benytter internett men som benytter snail-mail tjenester. Endret 23. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 I går (24. april) fikk jeg hentemelding for en postpakke som var ankommet postkontoret den 11. april! Denne brukte så lang tid på å komme frem, at til og med duplikatmeldingen som blir sendt 7 dager etter pakkens ankomst rakk å komme frem før. Siden jeg allerede hadde hentet pakken, ble det en bomtur på postkontoret Lenke til kommentar
spyro Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Pappa har en bror som bor i USA og da han skulle sende en CD til pappa fikk vi en telefon fra en dame i Trondheim et halvt år etter. Da hadde hun fått CD-en og vi bor i Bergen! Det er seriøst dårlig. Lenke til kommentar
Buno Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er vel stort sett fornøyd MEN. Bestilte et kabinett og en strømforsyning hos komplett og betalte de samtidig. I følge pakkesporing ble de også postet samtidig. Alt gikk bra helt til Oslo. Dær ble en pakke sendt dagen etter den annkom men den andre lå dær i 2 dager før den ble videresendt.. What is going on? Det er da logisk at de skulle annkomme same dag? men her kommer strømmforsyninga 2 dager etter kabinette.. Iriterende. Forventer jo at det IKKE skal t 5 dager Nordover til troms når det går 2 dager med lastebil. ligger i 3 dager å støver i løpe av turen sin. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ukens sukk: Posten har hatt det så moro med å leke seg med postsendingene, at jammen røk ikke pakkingen rundt pakken. Pakken inneholdt to album som var tapet sammen for sikkerhetsskyld, nettopp hvis det tykke gråpapiret utenfor skulle ryke. Men kun det ene albumet kom frem, og her sitter jeg med skjegget i postkassen. Brevsendinger er jo ikke assurert heller, og ikke har jeg sporingsnummer. Kundetelefonen? Ble sendt vidre til en som ble forbannet over at jeg kunne finne på å ringe henne direkte... "Å, ble du overført?..." Også ble jeg overført tilbake, og kom til slutt frem til at mottager måtte fylle ut savnet-melding på sitt postkontor. Blir så oppgitt over at det ikke går ann å få snakke med noen som vet hvordan sakene skal håndteres. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg synes posten har trivelige kundebehandlere og de har alltid hjulpet meg. Der synes jeg dere er bra. Noe dere kunne gjort bedre, Posten AS, var og etablert slike utløsningsbokser som dere har i de store byene i andre byer og, men det kommer vel etter hvert. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Igjen roter Posten det til... UPS bruker tydeligvis Posten det siste stykket, og når posten skal levere bedriftspakker på døren går det jo alltid galt. Tok 3 dager, og ble ikke levert på døren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er det noe poeng å ha denne tråden, ser Posten på den? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Igjen roter Posten det til... UPS bruker tydeligvis Posten det siste stykket, og når posten skal levere bedriftspakker på døren går det jo alltid galt. Tok 3 dager, og ble ikke levert på døren. 5985057[/snapback] UPS kommer med egen bil og mann i flott UPS-uniform her, men det er Oslo? EDIT: FedEx bruker Posten Norge AS. Endret 25. april 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Igjen roter Posten det til... UPS bruker tydeligvis Posten det siste stykket, og når posten skal levere bedriftspakker på døren går det jo alltid galt. Tok 3 dager, og ble ikke levert på døren. 5985057[/snapback] UPS kommer med egen bil og mann i flott UPS-uniform her, men det er Oslo? EDIT: FedEx bruker Posten Norge AS. 5985873[/snapback] Bor litt utenfor Bergen, så er sikkert derfor de ikke kjørte selv... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Mulig. Må være håpløst å være prisgitt Posten Norge AS selv når man benytter annen transportør.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Igjen roter Posten det til... UPS bruker tydeligvis Posten det siste stykket, og når posten skal levere bedriftspakker på døren går det jo alltid galt. Tok 3 dager, og ble ikke levert på døren. 5985057[/snapback] UPS kommer med egen bil og mann i flott UPS-uniform her, men det er Oslo? EDIT: FedEx bruker Posten Norge AS. 5985873[/snapback] Savner UPS mannen min Alltid like blid og leverte gjerne pakkene på skolen eller jobb hvis jeg ikke var hjemme. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Han UPS-mannen(eller gutten, som det pleier å være her) kommer som du sier alltid like blid og i samme uniform som i USA. Får nesten USA-følelsen inn også. Kontaktpersonen vår i UPS snakker visstnok ikke norsk heller. Nei, det gir følelse av US det. For de av oss som liker det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Noen ganger har det vært store bulker i pakkene jeg har bestillt. De kunne vært litt mer forsiktig og kanskje gjøre jobben litt fortere. amen Lenke til kommentar
Buno Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvorfor startet Posten denne tråden? De er ikke mye inne med tillskudd i diskusjon. dessuten tviler jeg litt på at de vil bli noe bedre av denne tråden. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvorfor startet Posten denne tråden? De er ikke mye inne med tillskudd i diskusjon. dessuten tviler jeg litt på at de vil bli noe bedre av denne tråden. 5987197[/snapback] for og få tilbakemeldinger fra dere vel. grunnen til at de har forlatt tråden er vel som jeg har nevnt tidligere at dette bare er sklidd ut til og bli en klagetråd for fjortiser som er sinna for at det nye kabinettet deres ble litt forsinka. ikke akkurat mye konstruktiv tilbakemelding ute og går her.. selvsagt skjer det uhell som gjør at noen pakker av og til blir sendt feil, forsinket eller et eller annet.. men da må dere ikke glemme de tusenvis av alle andre pakkene som kommer smertefritt frem hver eneste dag! hadde man regnet på dette så tror jeg nok dere ville sett at feilprosenten faktisk ikke er så grusomt høy. og litt feil er ikke til og unngå når det er snakk om en såpass stor bedrift med så mange forskjellige ledd og personer involvert. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Phax: Det varrierer nok. Hver tredje sending med posten jeg har å gjøre med, blir det et eller annet tull med. Enten innholdet blir ødelagt/mistet, oppkravet ikke krevet inn, sendingen returnert uten grunn, sendingen bruker tre ganger lenger tid enn planlagt. Ubrukelig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Phax: Det varrierer nok. Hver tredje sending med posten jeg har å gjøre med, blir det et eller annet tull med. Enten innholdet blir ødelagt/mistet, oppkravet ikke krevet inn, sendingen returnert uten grunn, sendingen bruker tre ganger lenger tid enn planlagt. Ubrukelig. 5987298[/snapback] høres grusomt mye ut. Jeg handler mye på nett, og sender ofte pakker hit og dit, og har vel strengt tatt bare opplevd problemer en 2-3 ganger som jeg kan huske. og hvertfall en av de var min egen feil pga dårlig embalering. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Posten skal ha skryt for et fantastisk bra brevpost-tilbud. Det fungerer alltid, raskt og uten problemer (jobben sendte til sammen ca 5000 pakker som brev, hvor bare 2-3 forsvant). Problemet er da at Posten ikke har NOEN seriøse forsikringstilbud. Brevpost med forsikring (f.eks 5000kr) hadde vært fantastisk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Phax: Det varrierer nok. Hver tredje sending med posten jeg har å gjøre med, blir det et eller annet tull med. Enten innholdet blir ødelagt/mistet, oppkravet ikke krevet inn, sendingen returnert uten grunn, sendingen bruker tre ganger lenger tid enn planlagt. Ubrukelig. 5987298[/snapback] høres grusomt mye ut. Jeg handler mye på nett, og sender ofte pakker hit og dit, og har vel strengt tatt bare opplevd problemer en 2-3 ganger som jeg kan huske. og hvertfall en av de var min egen feil pga dårlig embalering. 5987333[/snapback] Altså, bestilling fra norske nettbutikker fungerer helt fint, så lenge man ikke ønbsker noe ekstra(f.eks. hjem-på-døren, som ALDRI har fungert. Prøvd fem ganger, ALDRI klart det uten masse klaging). Problemene oppstår med brevsendinger som ikke kan spores(har på følelsen at Posten nedprioriterer sånt...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg