Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Eneste jeg har å melde fra om er at dere må behandle pakkene litt pent! Jeg kjøpte en prosjektor tidligere i år. Det gikk fint da, men da den kom tilbake fra reparasjon i forige uke var den mer hærpa enn da den ble sendt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Javel dett vil si at de da skulle være på Fauske på tirsdag ettermiddag og hos meg på onsdag den 12.4 .

5941064[/snapback]

Pakker til meg bruker alltid to dager fra Oslo til Fauske, og en dag videre til Narvik.

5942040[/snapback]

 

Pakkene var vidresendt mandag morgen kl 07,50 dvs at de skulle vært på Fauske ca kl 14 00 dagen etter,det har de vært før.kan også nevne at pakker som var vidresendt fra Oslo dagen etter,altså på tirsdag er ankommet Fauske i dag,men ikke de som angivelig skulle vært sendt på mandag .

Lenke til kommentar

5 av de siste 20 pakkene jeg har mottatt har bltit sendt til feile postkontor. Så jeg begynner å bli mindre og mindre imponert over posten.

 

Når jeg bodde i Bergen fikk jeg sendt en pakke til ytterste bit av sanviken, og jeg hadde postkontor på dreggen. Var vel noen få kilometer, men jeg hadde ingen interesse av å hente den store pakken for så å gå hjem med den.

 

Når jeg kontaktet posten fikk jeg beskjed at å flytte den pakken de 2 kilometerene ville ta de 3-4 dager, dvs lengre en pakken tok fra sandefjord til Bergen.

 

 

Samme idag, ventet på mobiltelefonen min, har flyttet fra min hjemby til Askøy utenfor, har fått ny adresse og poststed som er Strusshamn.

 

Likevel greier de å sende den til Follese, en plass som er langt langt vekke ifra her. Man kan til tider lure på hva posten sitter og røyker

Lenke til kommentar
5 av de siste 20 pakkene jeg har mottatt har bltit sendt til feile postkontor. Så jeg begynner å bli mindre og mindre imponert over posten.

Den kjenner jeg også til, dog pleier de å sende pakkene til postkontoret her lokalt, i stedet for Post-i-butikk. Må passe på hva som står på pakkelappene... Ellers har jeg opplevd å reise byen rundt, og bli sendt fra postkontor til postkontor, for å få tak i en tredve kilo tung printer. Hurra.
Lenke til kommentar
Haha, men han jobber i butikken, ikke i posten. Jeg fikk en gang et brev levert på døren jeg :D Det er service

5953085[/snapback]

Under butikkens navneskilt har han et med "postansvarlig"...

 

UPS kom og hentet dokumentene våre tre kvarter etter at jeg kontaktet dem på telefon, og var venllige fra A til Å. Kjempebra!!

Lenke til kommentar

Det er store systemer det er snakk om her og mange mennesker involvert, så at det blir noen rare avvik er helt klart :).

 

Noen av raritetene som oppleves i denne tråden er helt sikker fordi ikke alle ansatte jobber likt, selv om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Det er nå så at det kan være litt avvik i store systemer,og at ting ikke alltid går som det skal. Men jeg synes det er særdeles arrogant av Posten og faktisk ignorere sin egen tråd.

 

Om jeg ikke husker feil så mener jeg at de tidligere i tråden skrev at de skulle besvare den en gang i uken.

 

Og dette mener jeg er litt symtomatisk for Posten, et arrogant tungvindt system uten noe som helst fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Min kjære "post-i-butikk"-ansatt presterte i dag og nærmest skjelle meg ut for å motta mange pakker "uten å betale for postboks". OK, det hadde blitt mange pakker i løpet av påsken, og jeg hentet syv stykker, men likevel. Fysj for behandling!

5949548[/snapback]

Det er synd at enkelttilfeller får konsekvenser for hele posten. Det finnes jo mange eksempler på folk som oppfører seg dårlig, men alt i alt er posten et velfungerende organ.

 

Angående denne "post i butikk"-saken, så tror jeg deler av servicene lettere forsvinner. De er mindre kompetente enn vanlige postansatte, noe som er tydelig i dette tilfellet. Om man ikke har plass og kapasitet til pakker, bør man da drive post? Raporter saken inn til posten så denne fyren mister ekstrainntekten sin, og kontoret blir flyttet. Det har skjedd andre steder...

Lenke til kommentar

Vi har hatt møter med Posten etter de verste tilfellene for et år siden, da de til og med presterte å rote bort en "verdisending" med innhold.

 

Poenget her er at Post-i-Butikk er tøv til tusen, fordi postkontoret ikke er nedlagt... Er bare det at Rimi nærmest har kjøpt seg noen postnumre, slik vi har forstått det. Og på Postkontoret sier de at det ikke er noe nytt at de får klager på Rimis post-i-butikk...

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så vanskelig å drive og kvalitetssikre "post-i-butikk"? En ting er enkelte grinete butikkansatte som egentlig synes postfunksjonen bare er en ekstrabelastning når de må løpe mellom kassa i butikken, postskranka, tippeskranken, butikklageret, påfylling i hyller osv. Spesielt når ekstrainntekten kun "går i lomma" på kjøpmannen.

 

Men selve kvaliteten ellers burde være enkel å få til.

 

1. Alle som driver post i butikk må gå igjennom et sertifiseringskurs hos posten med et mininmum antall av de ansatta som skal fylle funksjonen og backe opp hverandre i ferie og fravær.

 

En ISO klassifisert sertifisering som må bestås av ansatte.

 

2. Alle butikker som skal drive funksjonen må ha en inspeksjon for å se at de oppfyller de minstekravene som kreves for denne funksjonen, før de får lov å drive denne.

 

3. De være være jevnlige kontroller for å se at alt fungerer, og egne "tilbakemelding postkasser" i butikklokalene som inspektørene tømmer. Denne rollen kan enkelt utføres av region/distriks ansvarlige på hovedkontorene. Eller tom. av postbud som jobber i posten.

 

Videre burde kanskje posten kåre "månedens" og "årets beste post-i-butikk" osv., legge litt prestige og kanskje belønning til de butikkansatte i det.

 

Kan postens representant i denne tråden svare litt på dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men selve kvaliteten ellers burde være enkel å få til.

 

1. Alle som driver post i butikk må gå igjennom et sertifiseringskurs hos posten med et mininmum antall av de ansatta som skal fylle funksjonen og backe opp hverandre i ferie og fravær.

 

En ISO klassifisert sertifisering som må bestås av ansatte.

 

2. Alle butikker som skal drive funksjonen må ha en inspeksjon for å se at de oppfyller de minstekravene som kreves for denne funksjonen, før de får lov å drive denne.

 

3. De være være jevnlige kontroller for å se at alt fungerer, og egne "tilbakemelding postkasser" i butikklokalene som inspektørene tømmer. Denne rollen kan enkelt utføres av region/distriks ansvarlige på hovedkontorene. Eller tom. av postbud som jobber i posten.

 

Videre burde kanskje posten kåre "månedens" og "årets beste post-i-butikk" osv., legge litt prestige og kanskje belønning til de butikkansatte i det.

 

Kan postens representant i denne tråden svare litt på dette?

5965740[/snapback]

Alle de der er allerede i bruk. Selvfølgelig er "jevnlige kontroller" kanskje langt fra så jevnlige som mulig, men månedens pib kåres hele tiden. Tilbakemelding får dem enkelt ved at folk ganske enkelt klager (hvorfor gjør så få det?), og dessverre er testen som må tas for å bli "postansvarlig" alt for enkel å jukse på.

 

Altså, er det slik skal det være? Jeg har ALDRI sett klagepostkasse på rimis Post-i-butikk her...

5965900[/snapback]

Nei, postkassen er ikke-eksisterende. Ikke forstår jeg vitsen heller, da det er enklere å ringe posten support enn det er å fylle ut side opp og side ned med skjema. Endret av JimL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...