Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at tollbehandlingen til Posten er særdeles treg og mangelfull, de bruker heller ikke sunn fornuft. Virker som de har kun har en filosofi. Mest mulig inn i Statskassa...

 

Hvis det er ting som f.eks står oppført på faktura, som senderen ikke har vedlagt pga de ikke er tilgjengelig. Så velger Posten likevel å beregne moms av varer som ikke ligger vedlagt, snakk om idioti. Men det er helt sant...

 

Jeg har også måttet betale for mye, pga sløvhet i Posten flere ganger...

 

Men med UPS så har dette gått veldig enkelt og greit alle gangene jeg har brukt dem...

 

Så derfor anbefaler jeg alle å heller bruke UPS på ting som sendes fra utlandet..

 

I 98% av tilfellene så går dette både raskere og ofte like billig som å sende som Post (Posten).

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

29.03.06 07.51 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Forsinket

Tiltak: Utlevert/videresendt ved første mulighet 1714 SARPSBORG

29.03.06 02.24 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 1714 SARPSBORG

28.03.06 08.11 LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING 0668 OSLO

28.03.06 08.11 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0668 OSLO

24.03.06 11.14 LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING 4068 STAVANGER

24.03.06 11.14 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4068 STAVANGER

 

--------

 

Denna her synes jeg begynner å bli drøy, har ventet helt siden forrige torsdag på pakka mi....riktignok ei med stort volum og vekt, men alikevel.

 

Får vel ta meg en tur til Sarpsborg i dag og hente den, er jo bare 1 time unna :thumbdown:

Lenke til kommentar

Selv om at Posten avd for logistikk har programvare fra SAS Institute for å bedre både logistikk osv, så hjelper vel ikke dette, hvis det er bare suppegjøker som jobber der...

 

Av de fire 4 bedriftspakkene jeg har fått de siste årene så har jo kun 1 kommet frem innen fristen på 24 timer, Posten har også klart å bruke ca uke fra Sandefjord og til Trondheim og da ble pakken sendt som jæ... bedriftspakke over natten eller noe sånt.. Er det rart at Folk er misfornøyd. Kundeservicen til Posten kunne definitivt vært bedre.. også

 

En annen gang nylig så klarte Posten å bruke ca 15 dager på pakke fra England og etter treg og dårlig tollbehandling så klarte de selvsagt å sende pakken feil til postkontoret på Moholt ett par km unna Lerkendal, litt ironisk så brukte de 2-3 dager på å sende den videre til Post i Butikk på Lerkendal... Er så rart at folk bruker alternative transportmåter... vel nei det er det ikke...

Lenke til kommentar
29.03.06    07.51    AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Forsinket

Tiltak: Utlevert/videresendt ved første mulighet  1714 SARPSBORG

29.03.06  02.24  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  1714 SARPSBORG

28.03.06  08.11  LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING  0668 OSLO

28.03.06  08.11  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  0668 OSLO

24.03.06  11.14  LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING  4068 STAVANGER

24.03.06  11.14  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  4068 STAVANGER

 

--------

 

Denna her synes jeg begynner å bli drøy, har ventet helt siden forrige torsdag på pakka mi....riktignok ei med stort volum og vekt, men alikevel.

 

Får vel ta meg en tur til Sarpsborg i dag og hente den, er jo bare 1 time unna :thumbdown:

5843050[/snapback]

 

Ja'a, detta var artig, posten klarte å rote bort forsendingen, de fant så igjen forsendingen og lovte at de skulle være på døra min neste dag.

Den dagen er i dag, og har jeg hørt noe ifra posten i dag? Neh...intet.

 

Og hvordan i det dypeste helvete klarer de å rote bort et helt jævla palllass med møbler?

Lenke til kommentar
Blacki: Vil du seriøst betrakte Posten Norge som seriøs? :ohmy:

5881165[/snapback]

 

vel, jeg prøver! men det er ikke like lett altid... Leste gjennom denne tråden, og det er difuse svar de gir i de få tilbakemeldingene de gidder å skrive.

Som sagt; Helt håpløst å invetere til debatt når de ikke kan stille opp.. :nei:

Lenke til kommentar
Som sagt; Helt håpløst  å invetere til debatt når de ikke kan stille opp..  :nei:

5881177[/snapback]

Nå er det jo rundt ett år siden tråden ble startet da...

5881192[/snapback]

 

 

greit nok! men så er det 15 sider siden og nesten et år siden de slutte å komentere i tråden også...

Lenke til kommentar

Posten alså har ikke så mye pent å si om dere gitt For et par uker siden så bestilt jeg meg en fasekjøler og selvfølig regnt jeg med at posten skulle behandle pakken fint.Når jeg fikk pakken så vare det skader på esken og da jeg åpent pakken så fikk se at fasen vare dere skader på det trorligvis grunnet postens sin brutal behandlig.Heldigvis fikk jeg fixet de feil som dere i post hadde forsaket.

 

Jeg synes dere kan SKJERPE dere med å behandle pakkene en god bedre ,for snakke pakker med dyrt innhold :mad:

 

Ps jeg vil legge til at jeg har aldri hatt noen å utsett posten om noen for nå.Men har hørt histore om ødlagte pakker.

 

 

Pss Virksom post har gi en stor f hele tråd etter den "takker for oss posten"! de skriv :thumbdown:

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Vi takker for mange gode innspill og synspunkter på tjenestene våre. Vi vil ta dette med i betraktning i videre utvikling av våre tjenester. Heretter vil vi gå inn på dette forumet rundt én gang i uka, og svare på henvendelser som er nye i forhold til diskusjonen som allerede har vært.

 

Vennlig hilsen Posten Norge AS

4418560[/snapback]

 

 

lange uker de har... :hmm:

Lenke til kommentar

ja virkelig rart at de gav opp denne tråden med all den konstruktive kritikken de har fått... :roll:

 

Denne tråden har utviklet seg til en klagetråd for fjortiser som er sinna fordi den nye musmatta deres brukte en dag ekstra i posten.

Lenke til kommentar
ja virkelig rart at de gav opp denne tråden med all den konstruktive kritikken de har fått... :roll:

 

Denne tråden har utviklet seg til en klagetråd for fjortiser som er sinna fordi den nye musmatta deres brukte en dag ekstra i posten.

5882354[/snapback]

 

 

sant! men det var da mye bra kritikk også.. Fesk. så vil jeg ikke si at bla. snekkern sine innlegg var særlig fjortis... Derimot så ble de vel heller "kjørt fast" i debatten..

 

Edit: denne tråden gikk meg hus forbi ,men leste gjennom alt..

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner meget godt at posten er sluttet å svare her,for makan til dårlig service som de viser skall en få lete lenge etter.

Jeg har noen pakker i deres system og før påske sjekket jeg sporingen på disse,da stod det at de var vidresendt fra Oslo mandag den 10.4 .

Javel dett vil si at de da skulle være på Fauske på tirsdag ettermiddag og hos meg på onsdag den 12.4 .

Men dengang ei,ingen pakker kom.

Ja ja tenkte jeg da får jeg dem nok på tirsdag etter påske, men kom de??

Nei selvsagt ikke,så jeg ringte en kompis som jobber på sorteringen på Fauske og nei de hadde ikke fått disse enda.

Det vil med andre ord si at posten IKKE sendte disse vidre forrige mandag selv om det står på sporingen,men først sender dem fra Oslo i dag 8 dager senere enn oppgitt. :thumbdown::thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg har så mye problemer med Posten (og til dels UPS og DHL også), at jeg stadig sender pdf-filer med mangfoldige sider dit. (Kan jo ikke stole på at det kommer frem via post...)

 

Kan trekke frem eksempler som:

 

- Pakker returnert til avsender, hvor Posten har ment at jeg ikke bor på min adresse/adressat ukjent(adressen var helt fullstendig, ikke engang forkortet)

- Nå nylig sendte jeg en brevssending som oppkrav til en kunde - Posten leverte den ut direkte i postkassen UTEN å sørge for at det ble innhentet betaling - kjører denne saken akkurat i øyeblikket, Posten har foreslått at jeg bare ber mottaker betale...

- 90 % av de pakkene som er sendt som Bedriftspakke Dør-til-Dør og "Hjem på døren" blir kun krysset av som "forsøkt utlevert, uten at noen har forsøkt noe som helst - da vi faktisk er bemannet nesten døgn-kontinuerlig på adressen. (Etter mye klaging hender det de kommer - og postmenene har innimellom kunnet fortelle at de hadde ruten den aktuelle dagen - og at de ikke hadde hatt den pakken med seg... At posten sentralt utnytter disse mulighetene til å si "forsøkt utlevert" er intet annet enn horribelt.

- Mitt "lokale postkontor" er ikke nedlagt, men pakkedelen ble flyttet til Rimi hvor det ble laget "post i butikk". Her blir jeg spurt ved innlevering av pakker om "B-post? Hva er det?" og jeg må kontrollere portotabellen i forhold til hva sendingene veier. Senest sist tok jeg ham i å mene at et brev på 17 gram skulle sendes med porto som for 50, ikke 20.

- Posten er ellers veldig flinke til å rote med våre to postkasser, begge tydelig merket, og privatpost går i bedriftspostkassen og motsatt. Særlig i bedriftspostkassen elsker postmannen å leke stappe-leken, og har ødelagt mang en konvolutt.

 

Kan nevne drøssevis av andre eksempler... DHL er rimelig umulige på kundeservice (resten fungerer nå) og UPS fungerer til vanlig... Ingen av dem er topp, det skal sies, men Posten utmerker seg negativt. Kan jo håpe noen fra Posten leser dette innlegget..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...