Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS

Anbefalte innlegg

hey når jeg sender en pakke inn til infocare med posten med bedriftspakke(tror det var det) og får sånn lapp i posten, så jeg må sende innen 3 dager.

hvorfor kan det ikke være mulig og få sendingsnummeret til nårposten sender min pakke tilbake til meg. kunne det ikke vært noe på internett der man kunne logge seg inn, og kunne holde øye med alle pakker/sendingsnummer til sin adresse.

5283196[/snapback]

Kan du skrive det der om igjen?

Eller kan noen oversette det?

På fredag fikk jeg min DVD opptaker(en sony hx-910 til 5500) levert på døren. Det eneste som ikke stemte, var at ingen var hjemme på tidspunktet. Jeg anntok da at jeg måtte hente den, men den stod på MATTEN! Har ikke signert noe...

Snålt :cry: ?

5283299[/snapback]

Det der virka meget snodig.

Tenk om noen hadde tatt den. Lurer på hva de hadde sagt på Posten da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey når jeg sender en pakke inn til infocare med posten med bedriftspakke(tror det var det) og får sånn lapp i posten, så jeg må sende innen 3 dager.

hvorfor kan det ikke være mulig og få sendingsnummeret til nårposten sender min pakke tilbake til meg. kunne det ikke vært noe på internett der man kunne logge seg inn, og kunne holde øye med alle pakker/sendingsnummer til sin adresse.

5283196[/snapback]

Kan du skrive det der om igjen?

Eller kan noen oversette det?

På fredag fikk jeg min DVD opptaker(en sony hx-910 til 5500) levert på døren. Det eneste som ikke stemte, var at ingen var hjemme på tidspunktet. Jeg anntok da at jeg måtte hente den, men den stod på MATTEN! Har ikke signert noe...

Snålt :cry: ?

5283299[/snapback]

Det der virka meget snodig.

Tenk om noen hadde tatt den. Lurer på hva de hadde sagt på Posten da.

5289860[/snapback]

er sånn at man får en lapp fra infocare(dataverksted)

som man skal klistre på pakken der datan er.

og sendingsnummeret må jeg skrive av pakken. og så blir den sendt.

og jeg får den tilbake noen uker senere med nytt sendingsnummer.

det jeg mente at de burde ha var et brukernavn og passord på posten.no der alle sendingsnummer til vår egen adresse kom fram.

hadde vært mye lettere og fylt med da :)

håper jeg klarte å forklare nå :blush:

Lenke til kommentar

Avansert system. Pakken blir ikke registrert i pakkesporingssystemet med mottakers adresse.

Derfor er ikek dette mulig, med mindre de begynner med det sånn helt plutselig.

Da må de ansette en fjomp på alle terminaler som sitter å tramper inn slikt data på samtlige norgespakker, og andre pakker der navn og adresse er håndskrevet.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

Jeg tror neppe en OCR-leser ville klart å sørge for noe skikkelig effektivt system, og kostnadene ville nok overgå evt bruksområde.

Servicepakker derimot skal vel være forhåndsmeld om jeg husker rett, da kunne det vært mulig at avsender la noe inn i systemet om mottaker, men jeg ser strengt tatt ikke den helt store nytteverdien for privatpersoner. En har da tross alt sendingsnummer, mer trenger en ikke.

Lenke til kommentar

Jeg skulle i dag hente en pakke jeg hadde bestilt fra komplett.no. Har for første gang prøvd valgfritt postkontor og varsling via sms. Fikk sms på torsdag om at pakken var kommet, og skulle dra å hente den i dag.

Før jeg dro sjekket jeg pakkesporingen på kontosidene hos komplett, og der kunne jeg lese at pakken var ankommet postkontoret 15. og utlevert 16. desember!!

Dro ned med en gang for å sjekke, men pakken var ikke utlevert og jeg fikk den som normalt. Fikk ikke spurt betjeningen om hva som hadde skjedd fordi jeg hadde det travelt.

Noen som kan svare på hva som skjedde?

Lenke til kommentar

Det som har skjedd er at de har "skutt" den som utlevert sammtidig. Antageligvis fordi de har "skutt" den inn i feil hylle e.l. Det er en helt vanlig feil.

Kan tenkes det er noen nye som jobber der. Da kan det fort skje noe galt.

Men om du har fått pakken din, er det jo ingen problemer.

Lenke til kommentar

Bestillte en pakke fra USA, denne ble sendt med united states postal service, så jeg var litt skeptisk. Tre dager etter at pakken ble levert inn i Florida var pakken til fortolling i Norge. Den fjerde dagen kom det en hyggelig mann fra Posten og ringte på døren, med pakken min. Jeg hadde forventet at det posten kom til å bruke lang tid på å hente pakken fra tollen og levere den til meg i Bergen, spesielt pga juletiden, men dette gjorde de på 1 dag.

Lenke til kommentar
ser ut som posten roter litt i julen..

+ at jeg merker at det tar VELDIG lang tid nå i julen..

5312729[/snapback]

Det er faktisk grusomt mye som blir feilsortert, spesielt i jula.

Merkelig at kundene ikke klager mer enn de gjør.

Søk om å få portorefusjon (dette er noe som sender må gjøre), siden den har brukt så lang tid, og blirr feilsendt to ganger. Det er ikke holdbart.

Lenke til kommentar
Jeg tror neppe en OCR-leser ville klart å sørge for noe skikkelig effektivt system, og kostnadene ville nok overgå evt bruksområde.

5291227[/snapback]

De leser postkort og brevpost maskinelt, til og med det som er håndskrevet. :)

5319485[/snapback]

Det er en vesensforskjell fra det å lese av postnummer maskinelt (og alt blir ikke registrert), og de kravene enn ville måtte stille til et system som skulle lest av adresse/navn helt korrekt og ledet dem til riktig "konto", tatt i betraktning feilstaving etc, og også kravene enn ville måttet stille til sikkerhet.

Lenke til kommentar

Følte jeg måtte presentere denne fantastiske prestasjonen:

18.12.05 17.14 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE

14.12.05 20.00 VIDERESENDT 0024 OSLO

14.12.05 00.36 INNLEVERT POSTTERMINAL 5020 BERGEN

06.12.05 15.00 INNLEVERT POSTKONTOR

Dette var en oppkravssending jeg mottok betaling for den 28. - så den har i alle fall kommet frem, men antagelig ikke før jul? Uansett - en kunde fattigere ble jeg i alle fall. :hrm:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Følte jeg måtte presentere denne fantastiske prestasjonen:

18.12.05  17.14  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  8200 FAUSKE

14.12.05  20.00  VIDERESENDT  0024 OSLO 

14.12.05  00.36  INNLEVERT POSTTERMINAL  5020 BERGEN 

06.12.05  15.00  INNLEVERT POSTKONTOR 

Dette var en oppkravssending jeg mottok betaling for den 28. - så den har i alle fall kommet frem, men antagelig ikke før jul? Uansett - en kunde fattigere ble jeg i alle fall. :hrm:

Godt mulig den var framme før jul. Pengene bruker gjerne 3-5 virkedager fra postbanken til andre banker. Er jo en annen sak om du har postbankkonto selv, da skal det i teorien godskrives konto umiddelbart.

Ellers må det jo sies at pakken tok seg god tid. Skulle jo vært framme niende eller tiende, eller seneste den tolvte. Må da i hvert fall bli fri porto der.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva Posten egentlig driver på med enkelte ganger er vel uvist, men sikkert noen Postterminalen som har sovnet i tjenesten...

Kollinummer Sensurert

Produkt BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND

Vekt 0,0 kg Volum 1,2 dm3 (26x24x2 cm)

Signatur

Dato Kl Hendelse Poststed

16.02.06 17.07 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Feilsendt

Tiltak: Videresendt 4606 KRISTIANSAND S

16.02.06 09.11 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Feilsendt

Tiltak: Videresendt 4606 KRISTIANSAND S

16.02.06 06.10 VIDERESENDT 4606 KRISTIANSAND S

15.02.06 19.19 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

1024 MB RAM det dreier seg om

Ser det ut som om jeg bor i Kristiansand, vel bommet bare med ca 100Mil

Da jeg bor i Trondheim..

Enten så er det leverandøren skyld eller det postens skyld, når begge er kjent for å slurve så blir det liksom Double Trouble

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

HERREGUD! Bestilte meg et sett vibrasjonsisolerende..greier.. til harddisker fra Vendur på fredag, forrige uke. Ble sendt på mandag - nå på fredag ligger pakken i Tromsø - HVA FAEN? Hvis det skal ta 5 dager fra Alta til Tromsø tar det vel ca. 3 uker ned til Bergen, da..?

Lenke til kommentar

Sykt dårlig av posten dette ja :no:

Har selv lignende eksempel:

Innlevert til posten to dager (jeg var der da bare en dag og leverte den :p)

Og i tillegg sto det 0kg, 0dm3 lenge, ikke før pakken var levert til siste postkontoret sto det hvor stor og tung pakken var.

Ellers grei leveringstid på nevnte pakke synes jeg.

Loomy: Skuffende dårlig av posten, har alti fått pakkene mine fra vendur.no ganske kjapt, tar ikke en uke engang :hmm:

Lenke til kommentar
Og i tillegg sto det 0kg, 0dm3 lenge, ikke før pakken var levert til siste postkontoret sto det hvor stor og tung pakken var.

5621934[/snapback]

Jeg har inntrykk av at vekt/størrelse blir oppdatert først når pakken kommer til en omlastingsterminal. Tviler på at det står folk på hvert eneste postkontor med linjal og baderomsvekt og måler dette...

Forøvrig bare synsing/gjetting fra min side.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...