Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS

Anbefalte innlegg

Annet: Hadde vært fint hvis det hadde gått an å lage en bruker på posten.no, så man kan logge inn og se alle pakkene osv..

5021093[/snapback]

Det har vi :D Men dere som ikke er ansatt har ikke mulighet til å se det.

Og vi som er bedriftskunder av Posten har et eget ekstranett vi kan logge oss inn på. Der kan vi få gjort ganske mye, både sporing og ta ut diverse rapporter etc etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Strekkoden kommer ikke frem før pakken har ankommet ditt lokale postkontor og den blir borte igjen når pakken er avhendet.

5238652[/snapback]

Stemmer! Sjekket en som var ankommet, og da var det en "hentelapp" knapp. :w00t:

Og vi som er bedriftskunder av Posten har et eget ekstranett vi kan logge oss inn på. Der kan vi få gjort ganske mye, både sporing og ta ut diverse rapporter etc etc

5243644[/snapback]

Kunne ikke finne så my interessant der jeg... :hmm: Sporing har jo alle tilgang til, og rapporter viser jo bare pakker det er gjort feil på? Kunne ikke se alle avsendte f.eks.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Posten har greide og rotebort pakken min, den skulle vært sendt til stokke i går men har ikke kommet frem.

De sa at de skulle lete etter den, og at jeg skulle ringe i slutten av uken. :cry:

Har noen erfaringer om hvor fort dette går?

Og, hvis de har rotet den bort. tar det lang tid før de setter inn penger på kontoen min?

Lenke til kommentar
Posten har greide og rotebort pakken min, den skulle vært sendt til stokke i går men har ikke kommet frem.

De sa at de skulle lete etter den, og at jeg skulle ringe i slutten av uken. :cry:

Og, hvis de har rotet den bort. tar det lang tid før de setter inn penger på kontoen min?

5260063[/snapback]

Erfaringsmessig tar det ca 14 dager fra den dato de har gitt opp og lete/søke etter den, så du kan vel forvente ca 3 uker fra da du etterlyste den .

Lenke til kommentar

når du skal ha slik at pakken blir levert på døren synes jeg dere kan ha en funksjon der du kan spesifisere når du vil ha den levert ;)

feks: 1400 til 1800 da vil jeg ha pakken levert. :w00t:

hvis jeg tar levering på døren så får jeg den i 12 tiden og da er det ikke noen hjemme :no:

tas dette til etterretning eller er det et lite PR stunt dette her?

Lenke til kommentar

5260063[/snapback]

Erfaringsmessig tar det ca 14 dager fra den dato de har gitt opp og lete/søke etter den, så du kan vel forvente ca 3 uker fra da du etterlyste den .

5260778[/snapback]

OMG. :cry:

Hvordan er det mulig å rote bort en pakke på 8kg? Nå må jeg sitte i 3uker, med en dritt CRT skjerm i hele juleferien også. :(

Lenke til kommentar
når du skal ha slik at pakken blir levert på døren synes jeg dere kan ha en funksjon der du kan spesifisere når du vil ha den levert ;)

hvis jeg tar levering på døren så får jeg den i 12 tiden og da er det ikke noen hjemme :no:

5260857[/snapback]

Nå har det seg slik at de som kjører ut pakker, ofte har andre ting å gjøre enn å vente på at de kan kjøre ut pakken din.

Om det skulle vært sånn, hadde de hatt veldig mange stunder hvor de rett og slett ikke har noe å gjøre.

Tidspunktet for når de kjører ut avhenger også av hvor du bor. I storbyer kjører de ut i to omganger. En tidlig på dagen, og en litt senere på ettermiddagen. Ca kl 16.00.

Lenke til kommentar
Fant nettopp ut at en postansatt hadde "lagt pakken min til side" fordi han ikke trodde den skulle med posten før etter jul :roll:

Er vel heldig om jeg får den over jul.

Bedre kvalitetsikring på ansatte nå!!

5263742[/snapback]

Søk å få igjen portoen på pakken.

Men hvorfor i all verden skal noen tro at pakken skal ligge til etter jul. Det skal jo ikke vi bry oss om. Om en pakke ikke skal/kan utleveres før etter jul, er det mottakers postkontor som skal ta seg av det.

Lenke til kommentar

5260857[/snapback]

Nå har det seg slik at de som kjører ut pakker, ofte har andre ting å gjøre enn å vente på at de kan kjøre ut pakken din.

Om det skulle vært sånn, hadde de hatt veldig mange stunder hvor de rett og slett ikke har noe å gjøre.

Tidspunktet for når de kjører ut avhenger også av hvor du bor. I storbyer kjører de ut i to omganger. En tidlig på dagen, og en litt senere på ettermiddagen. Ca kl 16.00.

5262025[/snapback]

Ikke helt riktig. Pakker til bedrifter kjøres ut før 1600. Det heter Bedriftspakke. Pakker til private kjøres ut 1700-2100. Det heter På Døren. Men da skjærer det seg om avsenderen har sendt deg en Bedriftspakke, og du ikke er hjemme på formiddagen..... Avsender har altså et visst ansvar her. Posten behandler naturligvis en Bedriftspakke som en pakke som skal til en bedrift. Handler du et sted der du ikke kan velge leveringstid, og vet at de kun sender Bedriftspakker, får du heller oppgi adressen på jobben.

Lenke til kommentar
Mulig det er slikt det foregår i storbyene. Her i Hammerfest behandles alle likt.

Med unntak av de med hente/bringe-avtale, som blir høyere prioritert.

5270778[/snapback]

Jeg sjekket nettopp på posten.no: Også Hammmerfest, selv om det vel ikke er verdens navle, er blant de stedene (50% av husstandene i Norge, igjen iflg posten.no) som har utkjøring til private på kveldstid. Men da må altså avsender ha bestilt riktig leveringsmåte, dvs På Døren, ikke Bedriftspakke.

Lenke til kommentar
På kveldstid sitter alle hjemme å joiker og drikker karsk. To menn er ute hver onsdag med lastebilen for å kjøre ut Ikea.

Så sant ikke kveldstid vil si 15.00.

5278510[/snapback]

Vel.. det bor jo ikke så mange i Hammerfest, så det er vel ingen som får pakker som skal kjøres ut på kveldstid.... andre enn de som bestiller fra IKEA, da. Flere som bestiller fra IKEA enn fra Komplett i Hammerfest, antar jeg. IKEA kjøres jo ut på kveldstid. Men kommer det en Komplettpakke som skal ut på kveldstid, antar jeg de tar den med på samme bilen. Hvis ikke håper jeg folk blir forbanna og klager. Hammerfestinger er vel ikke så sløve at de godtar det?

Lenke til kommentar

De godtar alt for mye. Uheldigvis.

Her i byen er det slik at det er 3 "postkontor".

Dvs, ett tradisjonelt postkontor, og to PiB'er. Den ene PiB'en ligger utenfor byen, i et sted som heter Rypefjord. De har eget postnummer, og får derfor en egen vogn med pakkepost til seg.

Den andre PiBen går under samme som oss. Dvs, 9600. Det vi da må gjøre, er å luke ut alle pakkene som da skal til den PiBen, avviksregistrere den, og sende den opp til dem.

Men så skjer det jo at noen pakker ikke blir plukket ut. Og blir dermed liggende hos oss. Kunden kommer da inn på PiBen og skal hente pakken sin. I god tro om at vi har gjort en ordentlig jobb, men når de da finner ut at den pakken er hos oss, reagerer ikke kunden. De syns det er helt greit. Selv om pakken da blir en dag forsinket.

Mange 2'er pakker (dør til dør osv) kommer også i samme vogn som Norges/servicepakker, det er ikke alltid det kommer noe reaksjon på det heller. Kunden kommer inn hos oss, og tror at dette er en helt vanlig pakke. Vi informerer dem da om at dette er en pakke som egentlig skulle vært til utkjøring, og beklager hendelsen. Dette syns de er helt ok, og går ut derifra.

Personlig hadde jeg blirr en smule irritert, og bedt om portorefusjon. Noe man hadde fått igjen med et slikt grunnlag.

Heldigvis skal vi ha personalmøte på Mandag. Da vil jeg nok komme til å ta opp dette. Det er ikke noe som vi kan godta, og heller ikke kundene.

Bilen som kjører Ikea, har nok med å ta seg av det.

På torsdag måtte vi leie inn en ekstrabil som dro til Alta, BARE for å hente Ikea. I tillegg tok trailern med seg ca en henger med Ikea. Dere kan du tenke dere selv. Det er mye.

Pakker fra komplett blir antageligvis med på siste turen. Altså mellom 12 og 15.30. Uten at jeg skal si noe sikkert. Distribusjon og "Konsument/Postkontor" har ikke noe annet til felles enn at vi jobber i samme bedrift. Hender jo en gang at det ramler inn en kar som skal ha med seg innlevert brevpost. Mer enn det ser vi ikke til dem.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

hey når jeg sender en pakke inn til infocare med posten med bedriftspakke(tror det var det) og får sånn lapp i posten, så jeg må sende innen 3 dager.

hvorfor kan det ikke være mulig og få sendingsnummeret til nårposten sender min pakke tilbake til meg. kunne det ikke vært noe på internett der man kunne logge seg inn, og kunne holde øye med alle pakker/sendingsnummer til sin adresse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...