B4stian Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Har posten glemt denne tråden? Lenge siden siste svar hvertfall... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er stort sett fornøyd med posten, men ser noen forbedring punkter. -Lengre åpningstid. Det er elendig at posten stenger 15.30 på større steder. Vanlige folk er da på jobb, og rekker ikke posten før lørdager, og da blir det kø. Hadde posten vært oppe til 17.00 så ville de fleste hatt mulighet til å rekke innom på hverdager. Det er ofte at jeg får hentemelding tidlig i uken, og da må jeg vente til fredag/lørdag for å rekke den. Har heller ikke mulighet til å stikke på posten i lunsjen, da postkontorer normalt ligger 4-6 mil unna jobben. -Bedre nettsider. Skulle sjekke om hvor "Hjem på døren" leverer, og fikk beskjeden at tjenesten er åpen hele døgne, foruten mellom 00.01 til 07.00. Hele døgnet er ikke 17 timer. Skriv heller da at tjenesten er oppe mellom 07.00 og 00.00. -Ha bedre levering av hjem på døre tjeneste på østlandet, der er det befolket nok til at dette lønner seg. Bodde i akershus, tett på østfold grensen, ca 7 km fra nærmeste store tett sted (Ski). Der fikk jeg pakken levert på døren. Har nå flyttet til Østfold, kun 20 minutter kjøring. Flyttet fra ett tett sted med ca 1000-1500 innbyggere og til Askim med 14.000. Der fungerer ikke tjenesten (ihvertfall sist jeg testet). -Tilby budbil for privat personer. Mange nettsteder gir ikke dette til privat personer. Hadde posten hatt ordningen, så kunne de ha tilbyd det. Ellers vil jeg si at de eldre damene ved Askim postkontor er hyggelige og gjør jobben sin meget kjapt. Trenger aldri å stå lenge i kø, selv om det er mye folk. De har heller ingen problemer med å skaffe pakker uten hentelapp. Damene på Ski postkontor er treige. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Ble stille med kommentarer fra posten her, noe jeg skjønner etter den elendige servicen. Denne har nok en gang slått til, Netshop sendte en vare til meg på Torsdag,denne er reg vidresendt fra Oslo på Fredag kl 07 15, i dag er det Mandags ettermiddag og varen er ikke annkommet Fauske. Sorteringssentralen på Fauske sier at varen umulig er sendt fredags morgen for da skulle de hatt denne på lørdag, så sannheten er at nok en gang registrerer posten at pakken er vidresendt men velger å la den ligge i Oslo fra fredags morgen til Mandag før den vidresendes, dette har skjedd flere ganger før og jeg må si det mildt sagt er elendig service Endret 17. oktober 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Btw: Da jeg skulle hente en Norgespakke her om dagen, fikk jeg utdelt en pakke fra Netshop som hadde oppkravsgebyr på kr 1300,- og var adressert til noen andre (la ikke merke til det før jeg kom hjem) Om jeg hadde vært ufin hadde jeg altså fått en oppkravspakke fra Netshop gratis Endret 17. oktober 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Da var du "heldigere" enn jeg var for ca 1 års tid siden, hentet en oppkravspakke men de fant ikke innbetalingsblanketten så dama bak skranken brukte et vanlig ark og jeg betalte. Jeg fikk jo da ingen kvittering,noe jeg ikke tenkte over da. Ca 2 mnd etterpå får jeg brev fra posten i Oslo om at jeg hadde hentet en oppkravspakke uten å betale for denne og med beskjed om å betale beløpet innen 14 dager for å unngå inkasso . Etter flere brev og masse styr måtte de imidlertid gi seg, men det er svært kjedelig å¨bli stemplet som tyv fordi de ikke kan gjøre feil :-(. Denne tråden skulle vel nettop vise at er det noe de kan så er det å gjøre feil . Lenke til kommentar
toretors Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Liker ikke at dem utnytter monopolsituasjonen sin med å tilby høye pakkepriser, midt på treet service og skjulte gebyrer. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 * å levere varen til din postkasse, postkontor eller post-i-butikk Post-i-butikk, som det er her synes jeg er veldig bra. Lange åpningstider * å gi deg e-post eller SMS-varsling om at pakken din har kommet der hvor du kan hente den Hadde vært fint med e-post, hvis den hadde kommet fortere enn den vanlige lappen * å frakte varen hjem på døren til deg Ikke så viktig for meg, da det er kort vei til butikken.. * å frakte varen fort, dvs. du får varen dagen etter bestilling Topp! Hvis det ikke er dobbel pris Annet: Hadde vært fint hvis det hadde gått an å lage en bruker på posten.no, så man kan logge inn og se alle pakkene osv.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Da var du "heldigere" enn jeg var for ca 1 års tid siden, hentet en oppkravspakke men de fant ikke innbetalingsblanketten så dama bak skranken brukte et vanlig ark og jeg betalte. Jeg fikk jo da ingen kvittering,noe jeg ikke tenkte over da.Ca 2 mnd etterpå får jeg brev fra posten i Oslo om at jeg hadde hentet en oppkravspakke uten å betale for denne og med beskjed om å betale beløpet innen 14 dager for å unngå inkasso . Etter flere brev og masse styr måtte de imidlertid gi seg, men det er svært kjedelig å¨bli stemplet som tyv fordi de ikke kan gjøre feil :-(. Denne tråden skulle vel nettop vise at er det noe de kan så er det å gjøre feil . 5019124[/snapback] Dette er du ikke alene om! Har flere ganger vært ute for det samme, det vil si betalt kontant og så fått et brev i posten leeenge etterpå hvor de ber om at jeg betaler oppkravsbeløpet. Saken ble til og med politianmeldt fra Posten sin side Way to g!o! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Dette er du ikke alene om! Har flere ganger vært ute for det samme, det vil si betalt kontant og så fått et brev i posten leeenge etterpå hvor de ber om at jeg betaler oppkravsbeløpet. Saken ble til og med politianmeldt fra Posten sin side Way to g!o! 5022860[/snapback] Heyy, kanskeje amelde de hver gang en pakke forsvinner. Hadde jeg vært deg i den situasjonen BennyBanassi hadde jeg anmeldt de for falsk anmeldelse og lagt ved det jeg hadde av dukumentasjon på at det var betalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Dette er du ikke alene om! Har flere ganger vært ute for det samme, det vil si betalt kontant og så fått et brev i posten leeenge etterpå hvor de ber om at jeg betaler oppkravsbeløpet. Saken ble til og med politianmeldt fra Posten sin side Way to g!o! 5022860[/snapback] Heyy, kanskeje amelde de hver gang en pakke forsvinner. Hadde jeg vært deg i den situasjonen BennyBanassi hadde jeg anmeldt de for falsk anmeldelse og lagt ved det jeg hadde av dukumentasjon på at det var betalt. 5023158[/snapback] Hehe, nå har jeg vel fint lite tro på at en slik anmeldelse ville nådd frem siden det vel bare var forholdet i seg selv som ble anmeldt. I alle tilfeller hadde jeg selvsagt ikke tatt vare på DE kvitteringen, siden man i forhold til selger har det man trenger av dokumentasjon i fraktbrev og/eller på nettet. Men så var det heller ikke jeg som skulle bevise min uskyld heldigvis. Kanskje de trodde jeg hadde en magisk evne til å få med meg oppkravsopakker uten å betale...Hypnose? Tror det viste seg å være noe snusk hos den aktuelle Post-i-butikk. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Bestilte en pakke fra gamestop.com og ble meget overrasket over hvor raskt ting går i USA. Fra Housten, Texas brukte den 2 dager til Oslo. Når pakken kom til Norge så gikk jo alt sakte igjen. Regner med 3-4 dager fra Oslo til Harstad (skal gjennom 1 terminal, mens pakken i USA var gjennom 4). Hadde UPS eller lignende firmaer fått herje fritt i Norge så hadde posten måtte skjerpe seg, ellers hadde de mista alle kundene sine (som i dag TVINGES til å bruke dem). Posten i Norge er en skam. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Bestilte en pakke fra gamestop.com og ble meget overrasket over hvor raskt ting går i USA. Fra Housten, Texas brukte den 2 dager til Oslo. Når pakken kom til Norge så gikk jo alt sakte igjen. Regner med 3-4 dager fra Oslo til Harstad (skal gjennom 1 terminal, mens pakken i USA var gjennom 4). Hadde UPS eller lignende firmaer fått herje fritt i Norge så hadde posten måtte skjerpe seg, ellers hadde de mista alle kundene sine (som i dag TVINGES til å bruke dem). Posten i Norge er en skam. 5038454[/snapback] Posten har bare monopol på brevpost, på pakkepost er det andre du kan bruke. Den store forskjellen på Norge og en god del andre land, er at vi har mye mer spredd bosetning. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Den store forskjellen på Norge og en god del andre land, er at vi har mye mer spredd bosetning. 5039098[/snapback] Så i USA bor folk i en eneste stor by? Og det er ikke fjell og ødemarker i USA? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Den store forskjellen på Norge og en god del andre land, er at vi har mye mer spredd bosetning. 5039098[/snapback] Så i USA bor folk i en eneste stor by? Og det er ikke fjell og ødemarker i USA? 5039738[/snapback] Det sa jeg ikke, men alikevel er befolkningstettheten større. I Norge er befolkningstettheten ca. 13 personer per km² I USA er befolkningstettheten ca. 26 personer per km² (http://www.jehm.net:8080/skole/?tekst=106 se punkt 1 under del II) Hvor riktig den siden der er, og hvordan kilder den bruker er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror ikke den tar så feil, i følge den siden er altså befolkningstettheten dobbel så stor i USA i forhold til Norge. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Dobbelt så stor befolkningstetthet er jo ikke spesielt mye, med tanke på at de har 10 ganger så bra post-tilbud. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tja, om postgangen er like rask i så utkantstrøk i USA som det er i sentrale strøk så vil vil jeg bli svært overrasket. Og kalle det 10 ganger så bra er vel å ta litt hardt i. Det finnes jo en grunn for at de har konkurenter til posten i usa også, f.eks UPS, DHL, osv. Dersom en sjekker shipping-ratene hos Amazon for innenlandsforsendelse så er det for standard raten frakttid på 3-5 dager. Dette er vel tilsvarende postgang som posten har i norge (sannsynligvis benytter de US Postal Services, siden de er vel billigst). I tillegg tilbyr de 2 og 1 dagerslevering, men da benytter de sikkert leverandører som ala UPS og DHL (for norges del på innenriksmarkedet så er vel Nor-Cargo, Linjegods, Tollpost Globe, m.m. aktuelle sammenlignings grunnlag) Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Annet: Hadde vært fint hvis det hadde gått an å lage en bruker på posten.no, så man kan logge inn og se alle pakkene osv.. 5021093[/snapback] Det har vi Men dere som ikke er ansatt har ikke mulighet til å se det. Grunnen til at postgangen i Norge går så sakte som den gjør (i forhold til USA), er rett og slett fordi alt fraktes på vei. Kun brevpost ekspresspakker og swift-brev går med fly. Fra 1. Januar (om jeg ikke tar helt feil), skal mye av transporten ut fra Godssenteret i Oslo går med bane ut til de støreste terminalene. Mye av pakkene skal også på fly. Sas/Braathens har takk vekk mange seter på enkelte flyvninger, for å gjøre plass til mer post. Leste om det i postavisa. Endret 11. november 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 YESS !!!!! Da har Posten endelig "fått ut finger'n" og laget strekkode på pakkesøkresultatet! Damen i postskranken var MEGA blid når hun endelig slapp å taste inn ørten tall for å finne pakka mi. Stå på Posten! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Da har Posten endelig "fått ut finger'n" og laget strekkode på pakkesøkresultatet! 5236702[/snapback] Kan ikke se noen strekkoder jeg? Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 huh? Det var da som bare %&¤# da.............. Jeg skrev senest ut en "hentelapp" fra pakkesøk med strekkode i går! Teori : Strekkoden kommer ikke frem før pakken har ankommet ditt lokale postkontor og den blir borte igjen når pakken er avhendet. Jeg kan ikke se noen strekkode på mine pakkesøk, håper det kommer tilbake. Venter ny pakke inn på lørdag, kan melde ifra om det da er strekkode igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg