Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt utrolig av posten, legg merke til tidspunktene !

 

16.08.05  19.37 INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE 

17.08.05  08.06 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  6856 SOGNDAL 

17.08.05  10.42 ANKOMMET POSTKONTOR  6854 KAUPANGER  SHELL KAUPANGER 

Er det vanlig Servicepakke? :ohmy:

 

Er det slik å forstå at Posten er raskere utenfor de større byene?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Omlastningsterminal er ikke alltid like gunstig.

 

Eksempel: Jeg bor på Voss og visst jeg bestiller en pakke fra en bedrift i Oslo, så blir pakken sendt til Bergen. For så og bli sendt opp igjen til Voss.

 

Det er på en måte litt tungvint da det tar i allefall en dag ekstra før jeg mottar pakken. Hadde vert kjekt om den ble satt av og henta av posten på Voss. Slik hadde det blitt litt mindre ventetid.

 

Uansett er det vel ikke noe å gjøre med dette? Da Posten har diverse rutiner i postsystemet som ikke kan endrest osv. Er vel ikke alltid like greit om det blir frakta på natta, enten med lastebil eller tog.

 

Så blir barre en ønske-tenkning! ;)

Lenke til kommentar
Jeg bor i Volda og er stort sett fornøyd med tjenestene dere tilbyr. bruker vanlig servicepakke når jeg bestiller.

 

Det jeg ser som det største problemet er at hentelappen alltid kommer dagen etter at pakken er ankommet. Vil ha pakken i hus så raskt som mulig. :) Hvis man kunne få mail, eller direkte tilgang i pakkesporing til strekkoden, så kunne man skrive ut den og ta med til posten. Det er greit å skrive ut nummeret, men det er mye strev for postbetjeningen, siden alle kommer drassende med et papir som har mer eller mindre tydelige siffer på seg. Hvis vi kunne skrive ut strekkoden så ville det bli enklere å få utlevert pakken før man har fått hentelappen i posten.

 

Har lest at mange postkontor har kuttet ut å la deg få hente før du får hentelappen, og det er sikkert pga sikkerheten, men finn et system for det da, så vi kan hente pakkene snarest mulig. :) Irriterrende å måtte vente en ekstra dag bare for en stk. papir.

dette kan du da med Lokinr som du finner på pakkesporingen? Jeg har selv gjort det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøper svært masse fra utlandet og det som iriterer meg mest er den utrolig trege behandling av tollvesenet og ellers posten i godssenteret i Oslo.

 

De stopper annenhver sending fra utlandet og krever dokumentasjon selv om at det er en grønn CN22 lapp med tolldeklarasjon.

 

En annen ting er pakker til utlandet går utrolig tregt. Et eksempel er den pakke her som brukte 8 dager fra Rogaland til Oslo:

 

http://nettgods.posten.no/Nettgods/Interne...r=cd316991045no

 

 

Nei, for min del har dere svært masse å ta igjen før dere har meg som fornøyd kunde. Jeg benytter nå SAS CARGO for sendinger til utlandet og prisen er mye lavere 9 kg pr kilo og dere tar over 20 kr pr kilo, pakka er framme samme dagen og alle er fornøyde.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest de over 400 innleggene her, så jeg vet ikke om det er nevnt før;

 

Hvorfor frakter dere ikke pakker over helga? Fredag-lørdag-søndag er store dødperioder!

Selv om folk "ikke skal jobbe i helga", så synes jeg Posten bør være et unntak, på lik linje med butikker som har lørdags- og søndagsåpent. Alltid irritert meg over at jeg må vente 3 dager ekstra pga dette.

Lenke til kommentar

Jeg bruker express over natt og er superfornøyd med løsningen. Sendes den før 2 på f.eks tiredag har jeg den 08.00 på onsdag..

 

Superløsning, bortsett fra når dere en sjelden gang roter bort en pakke, men den har i begge tilfellene blitt levert kl 10 samme dag. Upåklagelig!

Lenke til kommentar

dette var virkelig et flott tiltak!!

må bare legge dette til:

Hva er en kunde?

En kunde er dn viktigste personen som noensinne er i dette kontoret... enten det er personlig eller i form av et brev

En kunde er ikke avhengig av bedriften... bedriften er avhengig av ham

En kunde er ikke et avbrudd i vårt arbeid... han er formålet med det - vi gjør ham ingen tjeneste ved å betjene ham... han gjør oss en tjeneste ved å gi oss muligheten til det.

En kunde er ikke en person vi skal diskutere med eller være smartere enn. Ingen har noen gang vunnet en diskusjon med en kunde.

En kunde er en person som kommer til oss med sine behov. Det er vår jobb å ta oss av kundene på en slik måte at både de og vi er tjent med det

 

ref: Philip Kotler. Markedsføring!!

 

mange bra tips til posten.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest de over 400 innleggene her, så jeg vet ikke om det er nevnt før;

 

Hvorfor frakter dere ikke pakker over helga? Fredag-lørdag-søndag er store dødperioder!

Selv om folk "ikke skal jobbe i helga", så synes jeg Posten bør være et unntak, på lik linje med butikker som har lørdags- og søndagsåpent. Alltid irritert meg over at jeg må vente 3 dager ekstra pga dette.

Vel, OM du hadde lest de 400 innleggene, så hadde du oppdaget at pakker transporteres i helgene, MEN; de blir ikke sortert og registrert i helgene...

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest de over 400 innleggene her, så jeg vet ikke om det er nevnt før;

 

Hvorfor frakter dere ikke pakker over helga? Fredag-lørdag-søndag er store dødperioder!

Selv om folk "ikke skal jobbe i helga", så synes jeg Posten bør være et unntak, på lik linje med butikker som har lørdags- og søndagsåpent. Alltid irritert meg over at jeg må vente 3 dager ekstra pga dette.

Vel, OM du hadde lest de 400 innleggene, så hadde du oppdaget at pakker transporteres i helgene, MEN; de blir ikke sortert og registrert i helgene...

Hva går under sortering? Min erfaring er at det bare er det siste leddet som gjøre på lørdager (dvs fra omlastningssentral til postkontor).

 

Apropos det, så kan posten være latterlig trege med servicepakker avogtil:

 

31.08.05  15.18 INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE

31.08.05  20.07 VIDERESENDT  0024 OSLO   

05.09.05  09.16 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  7007 TRONDHEIM

 

Det kan da ikke være nødvendig at en pakke ligger stille i oslo helt fra onsdag til mandag?

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Orker ikke sitere det her, men les om sortering/transport på side 6 i denne tråden... :thumbup:

 

Pakken i eksemplet ditt var mest sannsynlig fremme i Trondheim etter arbeidstidens slutt på fredag ettermiddag, derfor ble den ikke sortert/registrert før mandag morgen... Avstanden tatt i betraktning, burde den jo kunne vært fremme på torsdag, men neida... :thumbdown:

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
Pakken i eksemplet ditt var mest sannsynlig fremme i Trondheim etter arbeidstidens slutt på fredag ettermiddag, derfor ble den ikke sortert/registrert før mandag morgen... Avstanden tatt i betraktning, burde den jo kunne vært fremme på torsdag, men neida...  :thumbdown:

I følge fremsendingstidskalkulatoren på posten.no, skulle denne pakken vært klar for utlevering på postkontoret fredag 3.9. (jeg antar den skal til et postkontor i Trondheim, og ikke skal videre, siden jeg ser at ATWindsor bor der). Avsenderen i Stokke (Komplett.no?) vil altså få portoen refundert, siden det er tidsgaranti på slike pakker.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Pakken i eksemplet ditt var mest sannsynlig fremme i Trondheim etter arbeidstidens slutt på fredag ettermiddag, derfor ble den ikke sortert/registrert før mandag morgen... Avstanden tatt i betraktning, burde den jo kunne vært fremme på torsdag, men neida...  :thumbdown:

I følge fremsendingstidskalkulatoren på posten.no, skulle denne pakken vært klar for utlevering på postkontoret fredag 3.9. (jeg antar den skal til et postkontor i Trondheim, og ikke skal videre, siden jeg ser at ATWindsor bor der). Avsenderen i Stokke (Komplett.no?) vil altså få portoen refundert, siden det er tidsgaranti på slike pakker.

Jepp, jeg bor i trondheim, og den skal hit, kom ikke i dag heller, så den kommer ikke før i morra. Men trodde ikke servicepakke var garnatert til å bruke mindre enn 5 arbeidsdager, er det slik at portopengene kan bli tilbakebetalt fordi denne kalkulatoren sier noe annet? (hvor er den forresten, denne kalkisen)?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Servicepakker bruker inntil fem dager. Trondheim er jo ikke så veldig usentralt, så dit holder det med tre dager. Kalkulatoren finner du her: https://www.eposten.no/ppf/index.jsp (eller let i menyene på posten.no)

 

EDIT: Til det siste spørsmålet: Avsender kan kreve å få portoen tilbake, dersom Posten ikke holder det som loves. Og det som loves, er altså det Posten lover på posten.no...

 

Les mer om Servicepakke og tidsgaranti her: http://posten.no/Portal/ProdukterOgTjenester/Servicepakke/

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Helt utrolig av posten, legg merke til tidspunktene !

 

16.08.05  19.37 INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE 

17.08.05  08.06 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  6856 SOGNDAL 

17.08.05  10.42 ANKOMMET POSTKONTOR  6854 KAUPANGER  SHELL KAUPANGER 

Er det vanlig Servicepakke? :ohmy:

 

Er det slik å forstå at Posten er raskere utenfor de større byene?

26.07.05 19.17 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

27.07.05 09.16 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5500 HAUGESUND

27.07.05 14.49 ANKOMMET POSTKONTOR 4291 KOPERVIK KOPERVIK

28.07.05 13.56 UTLEVERT 4291 KOPERVIK KOPERVIK

 

kunne hentet pakken 27 men var ikke hjemme, pakkene kommer alltid dagen etter de er sendt:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...