perjohan Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Når pakken ankommer Molde i 8-9 tiden på morran er det litt irriterende å ikke få hentelappi posten, som kommer i rundt 12.00 her jetg bor. Du er klar over at ting som postmannen skal ha med seg ut sorteres og gjøres klart om morgenen, ikke sant? At pakken din ankommer i 8-9 tiden på morgenen betyr langt fra at de rekker å få gjort klart hentelappen til postbudet før han/hun drar ut. Eller er det slik at postbudet ikke har noen andre stopp før de kommer til ditt hus? Jeg kan ikke helt skjønne at det skal være noen logistisk umulighet å få ut den lappen samtidig med pakka, de vet vel også litt før enn når pakka når posthuset, at den skal sendes ut? AtW Denne diskusjonen er helt uinteressant. Dersom det er slik at bilen med pakken planmessig kommer fram til Sognadal etter at budet har gått ut, er ikke pakken lovt utlevert før neste dag. Det står ikke hvilken type pakke dette er (Servicepakke, På Døren, Bedriftspakke, etc). Du som venter, vet vel det. Så gå inn på posten.no og sjekk, da vel. Dersom lovt utlevering er 10.8., har du ikke mye å klage på. Men dersom lovt utlevering er 9.8., har du en sak. Man får det man betaler for. Det er mulig å få fram pakker på en dag for denne strekningen. Men det koster litt mer enn det billigste alternativet. Du har vel også en sak overfor Komplett dersom de har lovt levering tidligere. Har de det? Endret 14. august 2005 av perjohan Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg kan ikke helt skjønne at det skal være noen logistisk umulighet å få ut den lappen samtidig med pakka, de vet vel også litt før enn når pakka når posthuset, at den skal sendes ut? Budet drar ut kanskje senest kl. 10, noe som betyr at det han/hun skulle ha med seg var ferdig sortert og delt ut før pakka kom frem. Hva om budet hadde tatt med seg hentelapp og noe hadde skjedd som førte til at pakka ikke var klar kvart over 12 når den utålmodige kunden har spurtet til posthuset? Da hadde samme kunden mast om teite posten som ga ut pakkelappen for tidlig. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er det noen som vet om det er noen postgang på lørdag/søndag? Min erfaring er at det er heeelt dødt iløpet av den tiden! For meg som bor i vesterålen er det slik at bestiller jeg en pakke på onsdagen og den ikke er kommet til fauske innen fredag så må jeg vente helt til tirsdagen før jeg får den! Hva gjør trailersjoførn på søndager da? Sitter å venter på de nye pc komponentene og hver dag jeg må vente er et maaaareritt!!! Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Når pakken ankommer Molde i 8-9 tiden på morran er det litt irriterende å ikke få hentelappi posten, som kommer i rundt 12.00 her jetg bor. Du er klar over at ting som postmannen skal ha med seg ut sorteres og gjøres klart om morgenen, ikke sant? At pakken din ankommer i 8-9 tiden på morgenen betyr langt fra at de rekker å få gjort klart hentelappen til postbudet før han/hun drar ut. Eller er det slik at postbudet ikke har noen andre stopp før de kommer til ditt hus? Vel, de vet jo at pakken ankommer da klokken 8-9 om morgenen, det er jo ingen overraskelse for de det. Derfor kan de lage lappen mens den er på vei da,hvis det hjelper Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Vel, de vet jo at pakken ankommer da klokken 8-9 om morgenen, det er jo ingen overraskelse for de det. Derfor kan de lage lappen mens den er på vei da,hvis det hjelper Som nevnt over. Hva om noe skjer som gjør at pakken ikke er klar for henting den dagen allikevel? Ja, da hadde du vært i denne tråden og kjeftet fordi posten ga deg pakkelapp før pakken var klar. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Vel, de vet jo at pakken ankommer da klokken 8-9 om morgenen, det er jo ingen overraskelse for de det. Derfor kan de lage lappen mens den er på vei da,hvis det hjelper Som nevnt over. Hva om noe skjer som gjør at pakken ikke er klar for henting den dagen allikevel? Ja, da hadde du vært i denne tråden og kjeftet fordi posten ga deg pakkelapp før pakken var klar. Såpass må jo posten klare, jobben deres er å frakte post, andre får det til, er det virklig for mye forlangt å kreve at de gjør en grei jobb? Det er alltid ting som går galt og vanskligheter når man driver en bedrift, men det er sånt man skal ordne som bedrift. AtW Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Såpass må jo posten klare, jobben deres er å frakte post, andre får det til, er det virklig for mye forlangt å kreve at de gjør en grei jobb? Det er alltid ting som går galt og vanskligheter når man driver en bedrift, men det er sånt man skal ordne som bedrift. Du minner meg litt om sjefen i Dilbert, der han ber om en full oversikt over alle uforutsette hendelser som kommer til å skje iløpet av det kommende året. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Såpass må jo posten klare, jobben deres er å frakte post, andre får det til, er det virklig for mye forlangt å kreve at de gjør en grei jobb? Det er alltid ting som går galt og vanskligheter når man driver en bedrift, men det er sånt man skal ordne som bedrift. Du minner meg litt om sjefen i Dilbert, der han ber om en full oversikt over alle uforutsette hendelser som kommer til å skje iløpet av det kommende året. De fleste bedrifter tar hensyn til at uforutsette ting skjer, forhåpentligvis gjør posten dette også. Mener du at det er for mye forlangt å mene at posten skal kunne få ut pakkelappen samme dag i de fleste tilfellene? AtW Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 De fleste bedrifter tar hensyn til at uforutsette ting skjer, forhåpentligvis gjør posten dette også. Mener du at det er for mye forlangt å mene at posten skal kunne få ut pakkelappen samme dag i de fleste tilfellene? AtW I de fleste tilfellene jeg har ventet på pakker fra dem, har jeg fått lappen samme dag. Dersom lappen ikke har kommet før jeg må dra ut, eller ikke har kommet i det hele tatt, tar jeg med utskrift av sporingen på posthuset. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 <[47]>: Bor egentlig i Vesterålen (Bø) og posten bruker å være helt dødt om lørdagen og på søndagen, du kan være heldig å få f.eks en hentelapp, men det er meget sjeldent noe slikt skjer. Bor nå i Bergen og har merket at de sender ut hentelapp alle postdager, dvs alle utenom søndag. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Helt utrolig av posten, legg merke til tidspunktene ! Bærbar PC fra Nettshop: 16.08.05 19.37 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE 17.08.05 08.06 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6856 SOGNDAL 17.08.05 10.42 ANKOMMET POSTKONTOR 6854 KAUPANGER SHELL KAUPANGER Slå den ! Lenke til kommentar
sentry Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg bor i Kristiansand og må si at jeg ikke er imponert over hva posten får til her i byen. Har opplevd at pakker blir liggende 1 til 2 døgn ekstra på terminalen før den blir kjørt til postkontoret hvor den skal leveres. Så enten må dere få flere utkjørings rutiner ellers må dere få tak i flere folk slik at de kan få sortert pakkene ferdig til dere kjører ut posten Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg er ikke imponert over Postens siste sprell: Bestilte pakke fra Komplett... den havnet fort i Stokke. Neste dag var den i Porsgrunn og skulle fraktes til mitt lokale postkontor. Jeg fikk en SMS hvor det stod at pakken min, den var ankommet mitt lokale postkontor! Yay. Jeg ruslet ned og der var det slettes ikke noe pakke. Fikk beskjed om at jeg kunne sjekke neste dag. Dette syntes jeg var merkelig så jeg ringte Postens kundeservice. Det som hadde skjedd var at Posten ikke hadde klart å frakte pakken min fra postkontoret til mitt lokale postkontor. Artig? Er ikke så vanskelig å hive en pakke inn i bilen vel. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 dan1el: Hvor mange pakker tror du ankommer Porsgrunn per dag? Dere har alt for lett å klage. Med den massive gjennomstrømningen av pakker i posten, er det klart at det noen ganger kan oppstå feil og forsinkelser. Alt i alt er postsystemet vårt ganske bra. Tenk bare på hvor lett det er, når vi kan bestille en pakke og få den sendt hjem på døren. Ta bort hele posten, og du kan begynne å klage... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 dan1el: Hvor mange pakker tror du ankommer Porsgrunn per dag?Dere har alt for lett å klage. Med den massive gjennomstrømningen av pakker i posten, er det klart at det noen ganger kan oppstå feil og forsinkelser. Alt i alt er postsystemet vårt ganske bra. Tenk bare på hvor lett det er, når vi kan bestille en pakke og få den sendt hjem på døren. Ta bort hele posten, og du kan begynne å klage... Hvor vansklig er det å konstruere et datasystem som sender en SMS med engang pakken registreres på mottaker-postkontoret? AtW Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er jo ikke feilsending som er problemet, men den meget unødvendige ventetiden som forekommer hver dag man bestiller en pakke med posten. 4-6 dager. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 du får lese litt om logistikk (for det har de fleste som klager og syter over posten om, ikke peiling på)... posten er der for flere enn deg, og systemet kan ikke tilpasses hvert individ. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Postens håndtering av pakker er forresten stillestående i helgene, så er nå det avklart. Om en pakke har 3-5 dagers leveringstid, så må man regne virkedager (ikke lørdag og søndag altså). Og det med pakkelapper, tja. Enig i at de har en litt klumsete håndtering av utsending av disse, men det må nesten bedre seg etterhvert. Endret 17. august 2005 av JimL Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Helt utrolig av posten, legg merke til tidspunktene ! Bærbar PC fra Nettshop: 16.08.05 19.37 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE 17.08.05 08.06 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6856 SOGNDAL 17.08.05 10.42 ANKOMMET POSTKONTOR 6854 KAUPANGER SHELL KAUPANGER Slå den ! Hva er det som er rart med det? Jeg synes det virker helt normalt. At Posten går over natta fra Stokke til Sogndal, er vel normalt. Selv om det bare er ei mil eller noe sånt fra Sogndal til Kaupanger, synes jeg det er akseptabelt med to og en halv time. Posten har sikkert flere pakker, og kjører vel på faste tider. Hvis det er en vanlig Bedriftspakke, er den helt i rute, i følge posten.no. Er det Norgespakke, er den derimot ikke lovt klar til utlevering på postkontoret før den 19.8. Så da er den nok en dag for tidlig ute. Jeg tipper det er en Bedriftspakke. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 dan1el: Hvor mange pakker tror du ankommer Porsgrunn per dag?Dere har alt for lett å klage. Med den massive gjennomstrømningen av pakker i posten, er det klart at det noen ganger kan oppstå feil og forsinkelser. Alt i alt er postsystemet vårt ganske bra. Tenk bare på hvor lett det er, når vi kan bestille en pakke og få den sendt hjem på døren. Ta bort hele posten, og du kan begynne å klage... Hvor vansklig er det å konstruere et datasystem som sender en SMS med engang pakken registreres på mottaker-postkontoret? AtW Slik SMS-varsling er ikke vanskelig. Det gjorde Posten for flere år siden siden. Jeg fikk SMS for to pakker i forrige uke. Nei, la oss klage på det som er verdt å klage på. For eksempel at pakker ikke kjøres ut når det er betalt for utkjøring. Det har det vært mange eksempler på her i denne tråden. Her synes jeg det er helt på sin plass å henge ut de stedene som ikke gjør jobben sin. Pluss kreve tilbakebetalt det som er betalt ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg