svalbard Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Elendige Posten. Har 2 kolli med noe datautstyr som skal til Longyearbyen. Det at det ligger i Oslo i 2+ dager synes jeg er fordårlig..(Kom der den 02.08) Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 i dag er jeg skikkelig FORBANNA på posten jeg har bestilt pc fra komplett den ble sendt mandag eller tirsdag. Fra komplett(Sandefjord)- kragerø tar det 45min med bil. Jeg fikk hentelappen i posten i dag og etter jobb skal jeg hente pcen hadde gleda meg sinnsykt hele dagen til å hente den pakka!!!!!! så når jeg endelig er på postkontoret å skal hente den sier de j**** folka at de ikke hadde den der. Den befinner seg nå i Stokke men jeg hadde da fått en hentelapp for f.... Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Elendige Posten. Har 2 kolli med noe datautstyr som skal til Longyearbyen. Det at det ligger i Oslo i 2+ dager synes jeg er fordårlig..(Kom der den 02.08) Hvordan vet du at varene har ligget i Oslo i to dager? At pakkesporingen ikke har vist noen aktivitet på to dager kan vel bare bety at pakkene er på vei nordover? Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 i dag er jeg skikkelig FORBANNA på posten jeg har bestilt pc fra komplett den ble sendt mandag eller tirsdag.Fra komplett(Sandefjord)- kragerø tar det 45min med bil. Jeg fikk hentelappen i posten i dag og etter jobb skal jeg hente pcen hadde gleda meg sinnsykt hele dagen til å hente den pakka!!!!!! så når jeg endelig er på postkontoret å skal hente den sier de j**** folka at de ikke hadde den der. Den befinner seg nå i Stokke men jeg hadde da fått en hentelapp for f.... samme skjedde med meg men så ringte de meg 5 min før de stengte på LØRDAG og sier at de hadde funnet den så jeg måtte hente den på mandag etter skolen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Har bestilt varer på mandag,tirsdag og onsdag,alle disse pakkene kommer da samtidig til meg, altså på tirsdag uken etter.Dette viser vel klart at posten står totalt stille på lørdag og søndag . Hehe, egentlig skulle det nesten tyde på at posten står stille på mandag og tirsdag AtW Kan du si ja men har jeg ekstremt med flaks hender det at pakker som er sendt mandags morgen kommer på fredag. Men det virker som om at visst ikke pakkene kommer med på siste etappe til det lokale postkontor på fredags morgen så skjer det ikke mere før på mandag, ergo er de her på tirsdag . Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvis aurgjelme sender en pakke til headcleaver, hvor lang tid vil det ta da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 He he, måte nesten le da jeg var og skjekket pakkesporingen i dag. Skulle skjekke hvor en pakke som var sendt mandag den 1 befant seg, og den var enda ikke annkommet Fauske. Så sjekka jeg samtidig en pakke som var sendt fra samme sted onsdag den 3 og da ble jeg forundret, den var nemmelig vidresent fra Fauske i dag og vil være her i morgen :-) Altså tok den pakken 3 dager, menst den som ble sendt på samme vis på mandag tidligst er her på man/tirsdag altså 7-8 dager. Hvordan er dette mulig?? Er det noen i posten som har en rimelig forklaring på slikt?? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Elendige Posten. Har 2 kolli med noe datautstyr som skal til Longyearbyen. Det at det ligger i Oslo i 2+ dager synes jeg er fordårlig..(Kom der den 02.08) Hvordan vet du at varene har ligget i Oslo i to dager? At pakkesporingen ikke har vist noen aktivitet på to dager kan vel bare bety at pakkene er på vei nordover? Nei, men siden den ikke har blitt reigstrert i Tromsø på over 2 dager regner jeg med at den ligger i Oslo. Og siden det går minst 3-5 fly hver dag fra Oslo til Tromsø, (bare regnet med braathens), så synes jeg at det er for dårlig av Posten.. Skulle egentlig vært i Tromsø på en dag. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Elendige Posten. Har 2 kolli med noe datautstyr som skal til Longyearbyen. Det at det ligger i Oslo i 2+ dager synes jeg er fordårlig..(Kom der den 02.08) Hvordan vet du at varene har ligget i Oslo i to dager? At pakkesporingen ikke har vist noen aktivitet på to dager kan vel bare bety at pakkene er på vei nordover? Nei, men siden den ikke har blitt reigstrert i Tromsø på over 2 dager regner jeg med at den ligger i Oslo. Og siden det går minst 3-5 fly hver dag fra Oslo til Tromsø, (bare regnet med braathens), så synes jeg at det er for dårlig av Posten.. Skulle egentlig vært i Tromsø på en dag. Tviler sterkt på at de sender den med fly med mindre du har betalt 3-400 kr i expressfrakt. Den er nok sendt med tog til fauske og omlstes der til trailer. Billig og treg forsendelse, ja. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Elendige Posten. Har 2 kolli med noe datautstyr som skal til Longyearbyen. Det at det ligger i Oslo i 2+ dager synes jeg er fordårlig..(Kom der den 02.08) Hvordan vet du at varene har ligget i Oslo i to dager? At pakkesporingen ikke har vist noen aktivitet på to dager kan vel bare bety at pakkene er på vei nordover? Nei, men siden den ikke har blitt reigstrert i Tromsø på over 2 dager regner jeg med at den ligger i Oslo. Og siden det går minst 3-5 fly hver dag fra Oslo til Tromsø, (bare regnet med braathens), så synes jeg at det er for dårlig av Posten.. Skulle egentlig vært i Tromsø på en dag. Tviler sterkt på at de sender den med fly med mindre du har betalt 3-400 kr i expressfrakt. Den er nok sendt med tog til fauske og omlstes der til trailer. Billig og treg forsendelse, ja. Hmm, sikker? Siden pakken ikke blir registrert i Fuske tolker jeg det som at den blir sendt med fly fra Oslo til Tromsø. Ruten alle pakkene jeg har bestillt fra div webshops har alltid tatt denne ruten: Stokke -> Oslo -> Tromsø -> Longyearbyen. Mens pakker jeg har sendt fra LYB har feks tatt denne ruten: Longyearbyen -> Tromsø -> Fauske - Bergen Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Når pakken ankommer Molde i 8-9 tiden på morran er det litt irriterende å ikke få hentelappi posten, som kommer i rundt 12.00 her jetg bor. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Nei sikker er jeg ikke,men vet at pakkene til meg kommer via Fauske om det er vanlig servicepakke og med fly til evenes om det er expresspakke. Spurte posten en gang om dette og da var svaret at kostnadene ved flysending var høyere derfor bruktes tog/trailer der det var mulig, i tillegg var det vel noe med begrenset kapasitet på fly . Om de kommer med Tog/trailer er det ikke sikkert de blir omregistrert på Fauske, de er sannsynelig sortert for Troms, menst min er for Nordland som da sorteres vidre på Fauske. Endret 5. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Jeg blir så oppgitt at jeg får lyst å grine Denne historien gjelder en Norgespakke: - Da pakken ble levert inn ba senderen de om å merke pakken med nummeret 4045 (skrive dette nummeret et sted på pakken). - Pakken ender så opp på et postkontor i stavanger (overhode ikke der den skulle). - Posten bli kontaktet og spurt hva i all verden den gjør der? Da viser det seg at de har prestert å sende pakken til Postnummer 4045. Hvordan de har klart å misforstå det, skjønner ikke jeg - siden avsender/mottakerfeltene på pakkeseddelen var korrekt. - Posten beklager og skal sende pakken videre til rett adresse - Noen dager senere har pakken endet opp på samme postkontor. De har altså prestert å begå samme misforståelse en gang til. - Posten bli kontaktet og beklager. De endrer sendingsmåte til Bedriftspakke ekspress over natten. - Pakken blir IKKE levert på døren som den skal - Mottaker (jeg) blir heller ikke informert om at pakken har ankommet (ingen sendingslapp i posten). Får lyst å sende et skarpt brev og si at vi (bedriftskunde) bytter leverandør av post-tjenester. Men det ender nok bare i latter, siden de vet like godt som oss at de har monopol. Endret 9. august 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Får lyst å sende et skarpt brev og si at vi (bedriftskunde) bytter leverandør av post-tjenester. Men det ender nok bare i latter, siden de vet like godt som oss at de har monopol. Det er nettopp dette som er så moralsk forkastelig! At en privatisert dårlig tjeneste skal være eneste mulighet er rett og slett trist FedEx må skynde seg til norge! Jeg betalte 600 KRONER for en overnattpakke som jeg var avhengig å få på tirsdag (bestilte mandag klokken 10.00), den har ennå ikke kommet frem, så kommer til å sende pakken i retur i morgen. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 05.08.05 16.29 Innlevert postterminal 1714 SARPSBORG 08.08.05 07.20 Videresendt 0024 OSLO Syns det er litt merkelig at pakken fremdeles er på vei til Tromsø. Har handlet litt på QXL og da har pakken brukt 1 døgn fra Oslo til Tromsø, men så lenge pakken kommer fram før den 15.august så burde det gå greit. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Bestilte pakke fra komplett tirsdags kveld. 09.08.05 11.53 Innlevert postterminal 3169 STOKKE 09.08.05 20.39 Videresendt 0024 OSLO 10.08.05 09.02 Registrert omlastingsterminal 5500 HAUGESUND 10.08.05 15.58 Ankommet postkontor 4200 SAUDA Synes posten fungerer greit jeg... Endret 10. august 2005 av anth Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Har en klage å komme med til posten. Jeg har i over en uke ventet på et erstatningsprodukt fra Komplett og jeg har trodd det var Komplett som var treige, men nå som jeg endelig etter henvendelse til Komplett har fått sporingsnummer viser det seg at sendingen ankom mitt postkontor den 9/8. Jeg har ikke visst om dette fordi posten ikke har varslet meg på noe som helst vis om at jeg hadde en sending i mitt navn på postkontoret. Og for å gjøre vondt verre er det søndag i morgen, så jeg får ikke hentet pakken før seks dager etter at den faktisk ankom og var klar til henting. EDIT: Pakkesporingen: 08.08.05 15.37 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE 09.08.05 05.05 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6856 SOGNDAL 09.08.05 07.32 ANKOMMET POSTKONTOR 6856 SOGNDAL SOGNDAL Endret 13. august 2005 av Aetius Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Når pakken ankommer Molde i 8-9 tiden på morran er det litt irriterende å ikke få hentelappi posten, som kommer i rundt 12.00 her jetg bor. Du er klar over at ting som postmannen skal ha med seg ut sorteres og gjøres klart om morgenen, ikke sant? At pakken din ankommer i 8-9 tiden på morgenen betyr langt fra at de rekker å få gjort klart hentelappen til postbudet før han/hun drar ut. Eller er det slik at postbudet ikke har noen andre stopp før de kommer til ditt hus? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tingen er at samtidig som pakken går gjennom siste omsortering så skal også hentelappen gjøre dette. Derfor vil de i de aller fleste tilfeller komme fram samtidig, noen ganger kommer dessverre disse på forskjellige dager, og man kan oppleve å få hentelappen dagen før pakken kommer, og visa verca. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Når pakken ankommer Molde i 8-9 tiden på morran er det litt irriterende å ikke få hentelappi posten, som kommer i rundt 12.00 her jetg bor. Du er klar over at ting som postmannen skal ha med seg ut sorteres og gjøres klart om morgenen, ikke sant? At pakken din ankommer i 8-9 tiden på morgenen betyr langt fra at de rekker å få gjort klart hentelappen til postbudet før han/hun drar ut. Eller er det slik at postbudet ikke har noen andre stopp før de kommer til ditt hus? Jeg kan ikke helt skjønne at det skal være noen logistisk umulighet å få ut den lappen samtidig med pakka, de vet vel også litt før enn når pakka når posthuset, at den skal sendes ut? AtW Endret 14. august 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg