Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS

Anbefalte innlegg

Er det én ting som plager meg med Posten så er det kunnskapsnivået hos post-i-butikk-folkene. Det er noe av det mest latterlige jeg har vært borti. Skulle f.eks sende en norgespakke en gang og gikk på butikken for å kjøpe en adresselapp. Fyren bak disken var en overlegen fjortiss som trodde han kunne alt. Jeg sjekket på posten.no nøyaktig hva jeg måtte betale, 5 min før jeg gikk for å kjøpe, men til tross for en lang diskusjon med både fjortissen bak disken og daglig leder endte jeg opp med å måtte betale 40-50 kroner mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det én ting som plager meg med Posten så er det kunnskapsnivået hos post-i-butikk-folkene. Det er noe av det mest latterlige jeg har vært borti. Skulle f.eks sende en norgespakke en gang og gikk på butikken for å kjøpe en adresselapp. Fyren bak disken var en overlegen fjortiss som trodde han kunne alt. Jeg sjekket på posten.no nøyaktig hva jeg måtte betale, 5 min før jeg gikk for å kjøpe, men til tross for en lang diskusjon med både fjortissen bak disken og daglig leder endte jeg opp med å måtte betale 40-50 kroner mer enn nødvendig.

Hvilken forsendingsmåte var det du brukte?

Lenke til kommentar
Hvilken forsendingsmåte var det du brukte?

En eller annen norgespakke. Er en stund siden, men det var vel noe med at jeg måtte betale full pris for en ny adresselapp til egenemballerte pakker, selv om jeg allerede hadde vanlig norgespakke-emballasje.

Lenke til kommentar

noe som irritere meg med posten er de latterlige satsene de har på brevforsendelsene sine. De går som følger:

20gram: 6kr

50g: 9kr

100g: 12kr

350g: 22kr

1000g: 55kr

2000g: 120kr

Det MÅ da være mulig å sette litt mer presise satser, slik som de har i resten av verden!

må jeg virkelig betale 33kr ekstra hvis jeg har 352gram? Det er jo helt latterlig. Posten har heller ingen mulighet til å ha sporing på vanlige brev. Det er ikke mulig å kjøpe et enkelt sporingsnummer til breveposten. (for uten rek. brev da..som koster 56kr ekstra!)

Posten Norge har endel å lære av sine partnere, bla. USPS!! Skjerp dere!

Lenke til kommentar
noe som irritere meg med posten er de latterlige satsene de har på brevforsendelsene sine. De går som følger:

20gram: 6kr

50g: 9kr

100g: 12kr

350g: 22kr

1000g: 55kr

2000g: 120kr

Så enig, så enig. I jobben frankerer jeg 100-200 brev om dagen, og irriterer meg grønn hvar gang jeg får brev som veier noen få gram over 350. Kunne gjerne vært en takst for f.eks 600 gram og 1500 gram i tillegg.

Var faktisk ute for et brev som veide 351 gram for noen få dager siden. Vurderte å ta sjansen på at Postens vekt var litt "snillere" enn min.

...men siden det ikke var mine penger uansett valgte jeg å play'e it safe ;)

Lenke til kommentar
Posten har heller ingen mulighet til å ha sporing på vanlige brev. Det er ikke mulig å kjøpe et enkelt sporingsnummer til breveposten. (for uten rek. brev da..som koster 56kr ekstra!)

Posten Norge har endel å lære av sine partnere, bla. USPS!! Skjerp dere!

USPS (UnitedStatesPostalServices, altså Posten i USA) har da ikke sporing på vanlige brev, de heller? Det har heller ikke DHL, som vel er det største brevselskapet i hele verden. Jeg har ikke hørt om noen som sporer de vanlige økonomiproduktene, dvs brev. Er det noen andre som har hørt om noen?

Lenke til kommentar
Helt enig, dette er noe Posten virkelig bør få bedre kontroll på. Blir til tider mektig irritert over folk i PiB selv, da disse har fått bedre opplæring enn de viser utad. Om dette kommer av at de jukser seg gjennom post-kurset eller om de rett og slett lider av seriøs mangel på lære-evne det vet ikke jeg.

Det MÅ da være mulig å sette litt mer presise satser, slik som de har i resten av verden! må jeg virkelig betale 33kr ekstra hvis jeg har 352gram? Det er jo helt latterlig. Posten har heller ingen mulighet til å ha sporing på vanlige brev. Det er ikke mulig å kjøpe et enkelt sporingsnummer til breveposten. (for uten rek. brev da..som koster 56kr ekstra!) Posten Norge har endel å lære av sine partnere, bla. USPS!! Skjerp dere!
Mer presise satser hadde vært en fordel ja. Er fryktelig frustrerende for forbrukeren at prisen dobles om man skal sende ett gram fra eller til. Etter det jeg vet så er sporing av vanlige brev ikke mulig i det heletatt noe sted. I USA koster derimot "registered mail" (rekommandert) mye, mye, mye mye mye mindre enn i Norge, og derfor merker man som regel lite til den ekstra dollaren man må hive i for en rekommandert sending.

Igjen må jeg vel bare skylde på mangel på konkurranse. Posten Norge AS har ennå ingen seriøse motstandere der ute, og før det skjer vil de nok ikke stresse for mye med å tjene mindre på oss. Om de kommer med mer fordelaktige prissatser ettersom tiden går og vi får flere aktører på markedet gjenstår å se. Jeg tipper nå i hvert fall dette skjer.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil prisene øke etter at det blir full konkuranse. Koster mer å skape en dobbelt infrastruktur. Vi har dessverre nok av eksempler på dette, f.eks. strømmarkedet og taxi bransjen. Prisene har totalt steget. Kan ta feil, selvfølgelig, men jeg tror ikke prisene totalt sett vil synke nevneverdig. Forhåpentligvis vil konkuransen medføre at Posten skjerper seg enda mer.

Lenke til kommentar
Så enig, så enig. I jobben frankerer jeg 100-200 brev om dagen, og irriterer meg grønn hvar gang jeg får brev som veier noen få gram over 350. Kunne gjerne vært en takst for f.eks 600 gram og 1500 gram i tillegg.

Jobben min sender kun brev som veier ca 100 gram (vanligvis litt over). Du kan jo tenke deg hvor fantastisk irriterende det er :cry:

Dobbel pris pga den veier et par gram for mye :wallbash:

Mulig jeg har nevnt det før, men jeg nevner det igjen:

Fra nyttår økte Posten prisen på rekommanderte sendinger med 25%, samtidig som de reduserte forsikringen fra 5000kr til 1000kr.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

ny klage!

i går bestilte jeg noen pc deler hos netshop, og som vanelig er de raske med pakking og sending. levert hos posten kl 13:46. men hva er det som skjer! JO-posten sender ikke pakken videre alikevel! med andre ord tar det en dag ekstra før jeg får pakken.

å dette betaler jeg for?! unødvendig dårlig av posten!

Lenke til kommentar
ny klage!

i går bestilte jeg noen pc deler hos netshop, og som vanelig er de raske med pakking og sending. levert hos posten kl 13:46. men hva er det som skjer! JO-posten sender ikke pakken videre alikevel! med andre ord tar det en dag ekstra før jeg får pakken.

Wow! Tenkt på at det kanskje er flere pakker enn akkurat din som leveres inn, og at posten ikke kjører pakker videre på løpende bånd?

(Aurgjelme er sikkert enig med deg, though)

Lenke til kommentar
ny klage!

Wow! Tenkt på at det kanskje er flere pakker enn akkurat din som leveres inn, og at posten ikke kjører pakker videre på løpende bånd?

Alle pakker levert til Posten så tidlig som dette (1346) skal videresendes samme dag. Er du usikker, så sjekk med framsendingstidene på posten.no.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte varer fra komplett.no, søndags kveld. Hadde jo ingen forhåpninger om at det skulle bli sendt den dagen. Vi snakker her ca 2,5 kg. Så får jeg etterhvert sporingsnummer(370702051007630955) som viser at pakka ikke er kommet seg lenger enn til Oslo på Onsdag. Og jeg bor i Bodø! Skal det ta ei uke å frakte noe oppover hit?

Lenke til kommentar
Har bestilt varer på mandag,tirsdag og onsdag,alle disse pakkene kommer da samtidig til meg, altså på tirsdag uken etter.Dette viser vel klart at posten står totalt stille på lørdag og søndag .

Hehe, egentlig skulle det nesten tyde på at posten står stille på mandag og tirsdag :)

AtW

Lenke til kommentar
ny klage!

Jeg pleier å skrive ut sendingsnummeret og ta det med meg til posten, slik at jeg får pakken der og da...

Du kan jo ta følge med aurgjelme til posten neste gang. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg pleier å skrive ut sendingsnummeret og ta det med meg til posten, slik at jeg får pakken der og da...

ja, jeg gjør det jeg også, men gidder ikke kjøre til sandefjord for å hente en pakke jeg har bestilt og betalt for å få til nærmeste postkontor.

Alle pakker levert til Posten så tidlig som dette (1346) skal videresendes samme dag.

ja, det var det jeg trodde også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...