Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har jeg allerede svart på.

Prøv å se dette i et større perspektiv. Det er nok neppe innscanningsrutinene og ordvalget på sporingssidene til posten som er det som bør forbedres først...

-KJ

Det er da vitterlig ingen motsetning mellom å ordne forskjellige ting? Jeg ser på det slik: når mange er misfornøyde med hvordan posten bruker lang tid, så burde noe så enkelt som en litt forklarende tekst være ganske selvsagt å innføre, minimalt med arbeid, for å få mindre misnøye.

AtW

Lenke til kommentar

Hei

har ikke tatt meg tid til å lese igjenom alle postene , hvis dette har vært oppe så beklager jeg dette men . har spurt om det sammen men tror ikke jeg fikk svar . Dør til dør / eller hjem på døren . Hvis du da bor i lavblokk og du har en dør inn til leiligheten , noe jeg vil kalle leilighetens ytterdør . Hva er posten sin tolkning av dette ? Pga jeg er veldig lei å gå ned til blokkens ytterdør å hente alle pakkene jeg har bestilt .

Kanskje det er bare meg som opplever dette hvem vet men når det er en kvinnelig postbetjent som leverer pakken så får jeg den alltid på min ytterdør , men når det har vært en mannlig postbetjent så er det alltid omvendt . er dårlig parkering etc etc . masse mulige svar. Kunne gjerne ha tenkt meg et svar på dette .

Grunnet når jeg får pakker med ups /dhl så leverer dem alltid til min ytterdør . eller dem ringer og spør om jeg er hjemme .eventuelt om dem kan levere det på jobben min . Noe som jeg bare har gode erfaringer med . Har dog brukt posten som bedrift tjeneste . skulle få levert en pakke fra Oslo , var desverre ikke hjemme når pakken ble forsøkt levert ut , ingen oppringing bare en lapp i postkassen som sa at pakke var blitt forsøkt utlevert og den kunne hentes på mitt lokale postkontor .

Lenke til kommentar

Posten Norges "på døren / hjem på kvelden" er generelt en mye dårligere tjeneste enn utenlandske pakker blir levert med.

Ikke spør meg hvorfor Posten ikke lærer av hvordan det kan gjøres, men jeg gidder ikke betale ekstra for å måtte vente lengre med å få pakken.

Lenke til kommentar
Posten Norges "på døren / hjem på kvelden" er generelt en mye dårligere tjeneste enn utenlandske pakker blir levert med.

Ikke spør meg hvorfor Posten ikke lærer av hvordan det kan gjøres, men jeg gidder ikke betale ekstra for å måtte vente lengre med å få pakken.

Postens På Døren-tjeneste leverer til private kl 17-21. Her kan du også betale ved levering, dersom du ikke har betalt i nettbutikken. Det er det ingen av de utenlandske transportørene som gjør (begge deler). Det er ikke lenge siden jeg bestilte en vare som ble levert med TNT. TNT prøvde flere ganger å levere til meg på formiddagene (da jeg aldri er hjemme). De ringte aldri, la heller ikke beskjed i postkassa. Tilslutt ringte jeg dem og avtalte et tidspunkt på formiddagen (de måtte komme før 1600..., så jeg måtte være hjemme fra jobben). Men hvis du er hjemme på formiddagene eller orker å få levert på jobben (bære hjem tunge ting...), er det sikkert ok for deg.

Jeg konkluderer med at de utenlandske operatørene har ok løsninger for levering til bedrifter, men ikke til private. Så registrerer jeg også at de har begynt å samarbeide med Posten i Norge.....

Til en annen kommentar i en av de siste innleggene: Min erfaring er at Posten leverer til ytterdøra mi. Men dersom oppgangen er låst, finner jeg meg i å gå ned for å åpne.... Og da blir det litt sært å forlange at postmannen skal gå sammen med meg og bære opp en liten pakke.

Lenke til kommentar
Postens På Døren-tjeneste leverer til private kl 17-21. Her kan du også betale ved levering, dersom du ikke har betalt i nettbutikken. Det er det ingen av de utenlandske transportørene som gjør (begge deler). Det er ikke lenge siden jeg bestilte en vare som ble levert med TNT. TNT prøvde flere ganger å levere til meg på formiddagene (da jeg aldri er hjemme). De ringte aldri, la heller ikke beskjed i postkassa. Tilslutt ringte jeg dem og avtalte et tidspunkt på formiddagen (de måtte komme før 1600..., så jeg måtte være hjemme fra jobben). Men hvis du er hjemme på formiddagene eller orker å få levert på jobben (bære hjem tunge ting...), er det sikkert ok for deg.

Jeg konkluderer med at de utenlandske operatørene har ok løsninger for levering til bedrifter, men ikke til private. Så registrerer jeg også at de har begynt å samarbeide med Posten i Norge.....

Til en annen kommentar i en av de siste innleggene: Min erfaring er at Posten leverer til ytterdøra mi. Men dersom oppgangen er låst, finner jeg meg i å gå ned for å åpne.... Og da blir det litt sært å forlange at postmannen skal gå sammen med meg og bære opp en liten pakke.

Da har vi forskjellige erfaringer. Jeg står også i en PiB og får kjeft ganske ofte fordi folk har betalt ekstra for "hjem på kvelden", også ligger det en "forsøkt levert" lapp i postkassen, enten fordi posten kom tidlig på dagen, eller fordi de aldri ringte på.

Lenke til kommentar

EDIT!

Jeg har et spørsmål..

Vil en pakke som har kommet så langt;

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

20.07.05 12.26 Innlevert postkontor 9504 ALTA

20.07.05 15.28 Innlevert postterminal 9500 ALTA

Rekke å komme til postkontoret mitt i Oslo før Tirsdag? Drar nemlig i garden, kjipt om jeg akkurat ikke på dagen får den nye bærbare PC'en min :p Tehe.. Spørsmålet er vel om de sender ut varer fra Omlastningssentralen til postkontorer på Mandags morgen? :)

Endret av Lyngstad
Lenke til kommentar
EDIT!

Jeg har et spørsmål..

Vil en pakke som har kommet så langt;

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

20.07.05 12.26 Innlevert postkontor 9504 ALTA

20.07.05 15.28 Innlevert postterminal 9500 ALTA

Rekke å komme til postkontoret mitt i Oslo før Tirsdag? Drar nemlig i garden, kjipt om jeg akkurat ikke på dagen får den nye bærbare PC'en min :p Tehe.. Spørsmålet er vel om de sender ut varer fra Omlastningssentralen til postkontorer på Mandags morgen? :)

Normal levering til et postkontor i Oslo for denne pakken (jeg antar det er en såkalt Servicepakke eller Norgespakke) er tirsdag 26.7. Posten har tidsgaranti, så dersom dette ikke går, kan avsender forlange portoen tilbake.

Dette fant jeg ut ved et kjapt søk her: https://www.eposten.no/ppf/index.jsp (du finner link til denne søkefunksjonen på www.posten.no)

Lenke til kommentar

Ny episode av "forvirring med posten".

Bestilte div varer til noen datamaskiner jeg skal levere i morgen og for å være helt sikker bestilte jeg forrige uke (fredag).

Joda alle varene levert til posten på mandags morgen (4 pakker) i dag skulle jeg hente dem, men her var bare 3 stk, hva nå ?

Hjem og søke på sporingsnr, joda ganske riktig posten har klart å sende den fjerde pakken til Stamsund i Lofoten :wallbash:

Adressen ligner overhode ikke på min engang :nei:

Dette kan vel ikke kalles tilfeldig, når det i 70-80 % av tilfellene en får tilsendt pakker så skjer det en feil eller en forsinkelse, dette begynner å bli en parodi .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Man scanner pakkene etterhvert som containeren pakkes, og hvis containeren ikke kommer med på sendingen som skal sendes samme dag, så tømmer man ikke containeren igjen for å scanne denne endringen på alle pakker. Det synes jeg er en logisk og akseptabel forklaring på dette. Hadde du vært mindre opptatt med å fortelle om alt som er feil hadde du nok sett denne forklaringen du også. Om du godtar den som plausibel blir nok en annen sak.

Det er jo ikke noe problem for posten å ha et datasystem som holder styr på hvilke pakker som ligger i hvilken container (og det har de kanskje allerede?!) og da bør det jo være enkelt å endre status for alle pakkene i en container på en gang, uten å måtte scanne alle pakkene om igjen...

Man kunne enkelt utvikle dette til et system hvor pakkene registreres som "pakket for videresending, venter på transport" inntil bilen med den aktuelle containeren forlater omlastingssentralen -og først da blir pakkene registrert som videresendt. Noe å tenke på for Posten??

Lenke til kommentar
Man scanner pakkene etterhvert som containeren pakkes, og hvis containeren ikke kommer med på sendingen som skal sendes samme dag, så tømmer man ikke containeren igjen for å scanne denne endringen på alle pakker. Det synes jeg er en logisk og akseptabel forklaring på dette. Hadde du vært mindre opptatt med å fortelle om alt som er feil hadde du nok sett denne forklaringen du også. Om du godtar den som plausibel blir nok en annen sak.

Det er jo ikke noe problem for posten å ha et datasystem som holder styr på hvilke pakker som ligger i hvilken container (og det har de kanskje allerede?!) og da bør det jo være enkelt å endre status for alle pakkene i en container på en gang, uten å måtte scanne alle pakkene om igjen...

Man kunne enkelt utvikle dette til et system hvor pakkene registreres som "pakket for videresending, venter på transport" inntil bilen med den aktuelle containeren forlater omlastingssentralen -og først da blir pakkene registrert som videresendt. Noe å tenke på for Posten??

Enig,for da visste man i det minste hvor pakken var og man behøvde ikke "lyve" for sine kunder.

Problemet i dag er jo at de skriver vidresendt på en pakke på fredag så viser det seg at den ikke blir vidresendt før på mandag ..

Lenke til kommentar

Da var jeg nettopp kommet tilbake fra byen. Mitt gjøremål var å hente en pakke. Det er fortsatt mitt gjøremål å hente en pakke.

www.posten.no > hurtigvalg "finn postkontor" > skrive "arendal" i postnummer / posted, trykke Enter > en popup kommer opp, velg 4836 > hovedvinduet vil oppdateres og kun ett postkontor vil vises. Til høyre, i "informasjon" vil dette vises:

Arendal

Postkontor

Kirkegt 2a

Minibank

Åpningstider:

Man - Fre: 0830-1700

Lør: 0930-1500

Åpningstider boksanlegg:

Man - Fre: 0700-1700

Lør: 0700-1500

I dag er det lørdag, og stengetiden skulle i dag være kl 1500. Jeg tusler pent ned og har 13 minutter til gode for å kunne hente ut pakken som jeg ønsker å få. Neeida, på døra henger det en lapp og de stenger kl 1400. Det er altså en feil mellom det som står på Internett og det som er praksis. *glede seg til den første personen som våger å nevne sommertid*

Dagens bomtur og endelig har jeg noe å klage på Posten. Bortsett fra den gangen jeg skulle ha en liten rull med frimerket, og endte opp med å kjøpe frimerker for 600 kr.

Lenke til kommentar
Typisk Posten, jeg venter på to pakker som har kommet frem til utlevering for to dager siden og jeg har enda ikke fått hentelapp.

Det samme skjer med meg stadig vekk. Senest i går. Har gjort Posten oppmerksom på det, men det har de altså ikke klart å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Ikke bare har jeg ikke fått hentelapp, men de har sendt pakken klar til utlevering på et helt annet postnummer enn det jeg bestilte det til, jeg lurer på hva de ansatte tenker med, slikt er slørv og utrolig irriterende, synd at de har monopol på denne virksomheten, hadde glatt byttet for lenge siden.

Lenke til kommentar

jeg prøvde posten sin nye "velg hvilke postkontor du vil bruke" sin funksjon, sammen med sms-tjensten...

jeg fikk sms i dag tidlig, reiste på postkontoret for å hente pakken, som så klart det var noen skader på, men det jeg fikk høre av personellet sjokkerte meg litt, de hadde nesten åpnet pakken, fordi de trodde det var til dem, stod jo addressen dere stort på pakken, og min liten under...

dere burde vel egentlig gi god beskjed til kontorene om dette systemet, glemte å spørre om de hadde hørt om den...

evt. skrive litt bedre hva og hvor pakken skal, ellers var det ett topp system :love:

Lenke til kommentar

Samme skjedde hos meg når jeg prøvde velg postkontor funskjonen hos komplett.no. Skulle hente pakken da jeg såg den var kommet til hentekontoret, men de fant den ikke. brukte et kvarter. men neida. Tenkte kanskje den hadde havnet hos mitt egentlige postkontor som tilhører mitt postnummer. Der var heller ikke pakken å finne. Tilbake igjen til Piben for et nytt søk, ingen pakke. Da såg jeg tilfeldig vis en pakke som kunne passe med størrelsen og dimensjonene. Jeg sa i fra til dama bak disken. "Nei det er våres pakker det, det er ikke den". Men jeg overtalte henne til å sjekke alikevel. Jo der var den , pakken min, Mitt i glaningen til personalet. De trodde det var til dem fordi det stod mitt navn men adressa til piben. De var ikke klar over at valg av utleveringskontor eksisterte.

POSTEN MÅ INFORMERE OGSÅ TIL POST I BUTIKK IKKE BARE TIL SINE VANLIGE POSTKONTOR.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...