sigen Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Egentlig for dårlig, helt enig! Det er for lett å lure for med Posten, enten med å sende murstein, eller med å stikke av med pakker Håper det skjer noe med dette snart, har hørt om bærbare maskiner som har blitt henta mens personen som skulle ha den var på vei til postkontoret Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Og hadde Posten krevd legitimasjon (eventuelt fullmakt) på alle pakker hadde kunder klagd over for lang behandlingstid og unødvendig forevisning av legitimasjon og greier. Jeg syns det må være som i dag, det over hadde rett og slett blitt for mye stress. Da får man heller være forsiktig med å gi fra seg sendingsnummer. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Irriterer meg grønn over postens pakkesporing, hvorfor i all hverden er denne nede nesten hver helg Så også denne helgen, gikk inn på Fredags ettermiddag (17-18 tiden) selvsagt var den nede, prøvde flere ganger på Lørdag samme res og har nå prøvd 3 ganger i dag. Ja riktig gjettet den er fortsatt nede Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) ....... Ja riktig gjettet den er fortsatt nede Hei, Hva kan man forvente av et postvesen, drevet av præster, der kun ønsker å få så stort overskud som overhodet muligt (> 1 milliard). Groteskt at posten.no i det hele tatt henvender sig her på forummet Mvh Kimmer Endret 10. juli 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
kverna Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Dårlig erfaringer med posten, men er jo omtrent eneste måte å få frakta pakker man bestiller på Bestilte en liten pakke med minnekort og datakabel til min telefon fra pcutstyr.no, siden jeg trengte den raskt betalte jeg ekstra for "på døren". Pakkesporing.no sa at pakka var blitt "forsøkt levert" til min adresse, men postbilen kjørte bare rett forbi huset mitt. Hmm, rart tenkte jeg når jeg traska mot postkassa. I kassa fant jeg en lapp med giro til pakken, så da var det bare å kaste seg i bilen og kjøre til postkontoret. (som ikke hadde pakken) Hjem igjen, ned på postkontoret, hente pakken, kjøre hjem igjen. Dette er for dårlig, har før fått en crt skjerm på døra av ett snilt postbud, men når det er snakk om en boblekovelutt. Nei da er det for mye forlangt når man i tillegg har betalt ekstra for denne servicen som tar 10sekunder ekstra. Enten er postmannen/damen utrolig lat, ellers er det noe farlig feil med rutinene. Dama på postkontoret hadde hørt flere sånne historier og bad meg klage til posten. Det er også gjort uten å få svar tilbake. Man betaler ikke mer for likevel å måtte hente pakka si på postkontoret + irritasjonen over ett system som er helt på bærtur. SKJERPINGS! Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Da var pakken min i hus, men hverken slik jeg hadde forestilt meg eller betalt for. Pakken ble registrert på nytt hos terminalen i Breivika kl 06:30 i dag tidlig og når jeg kom hjem fra jobb i dag, oppdaget jeg en hentelapp i postkassen der det stod at pakken ble forsøkt utlevert i dag klokken 12:20. Litt forunderlig tidspunkt å levere en pakke på, i og med at Posten selv sier at tjeneste kun gjelder fra 17:00 - 21:00 på hverdager. Hvordan kan Posten forvente at folk er hjemme på et tidspunkt som ikke inngår i avtalen og heller ikke prøver å ringe mobilnummeret som står klistret på pakken for å høre om det er greit å komme utenom avtalt tidspunkt? Litt irritert kikker jeg på sporingen og ser at pakken er registrert som forsøkt utlevert kl 14:12. Hurra for samsvar. Denne pakken skulle vært levert meg på døren mellom klokken 17 og 21 på fredag 8 juli. Mandag klokken 16:15 var jeg på posthuset og hentet den, 3 dager for sent og ikke slikt jeg ville ha den levert, på grunn av Postens udugelighet. Dette er tredje gangen jeg måtte ha hentet en pakke på posthuset, selv om jeg har betalt ekstra for å få levert pakken på døren. Nå er jeg mektig lei. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Nok er INNERTIER fra Posten, på Fredag ble det innlevert en pakke på Stokke som skulle til meg. siden pakkesporingen som vanelig ikke fungerte i helgen kunne jeg ikke spore den. Men ble mistenksom da den ikke kunne spores i dag. Tok kontakt og da sa de "joda vi har fått registrert pakken ,men vi har ikke motatt den " Så viser det seg at de fikk denne på fredag , men hadde " forlagt" denne. Dermed ble den først reg kl 19.13 i dag og blir da ikke vidresendt før i morgen Hvor skal postens eminente service ende? Det minste de kunne gjøre når de selv har klart å rote det til var å sende den express, men neida ikke såpass som en unnskyldning, istedenfor virket de temmelig irriterte fordi jeg klaget Stå på Posten dere klarer med glans å vise deres udugelighet gang på gang Det viser seg nå at pakken som var sendt Fredag fra nettbutikken vil annkomme et døgn senere enn en pakke som er sendt på Mandag fra samme nettbutikk. Ikke værst Endret 12. juli 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 ....... Ja riktig gjettet den er fortsatt nede Hei, Hva kan man forvente av et postvesen, drevet av præster. Postvesenet er vel ikke drevet av prester? Ikke rart de er så griske Lenke til kommentar
dopus Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Pakken ble registrert på nytt hos terminalen i Breivika kl 06:30 i dag tidlig og når jeg kom hjem fra jobb i dag, oppdaget jeg en hentelapp i postkassen der det stod at pakken ble forsøkt utlevert i dag klokken 12:20. Litt forunderlig tidspunkt å levere en pakke på, i og med at Posten selv sier at tjeneste kun gjelder fra 17:00 - 21:00 på hverdager. Hvordan kan Posten forvente at folk er hjemme på et tidspunkt som ikke inngår i avtalen og heller ikke prøver å ringe mobilnummeret som står klistret på pakken for å høre om det er greit å komme utenom avtalt tidspunkt? Litt irritert kikker jeg på sporingen og ser at pakken er registrert som forsøkt utlevert kl 14:12. Hurra for samsvar. Det er vanlige bedriftspakker som blir levert i forbindelse med postgangen. Hjem på kvelden blir levert etter klokka 1700 av egne sjåfører som også har terminal for kort betaling. Vanlige bedriftspakker blir levert i forbindelse med vanlig postgang. Grunnen til at tiden på lappen og tiden som sporingen gir er forskjellig er tid på lapp er håndskrevet og er den tiden budet var på døra med pakken. tiden som står i pakkesporinga er det tidspunktet pakken blir registrert som forsøkt levert (Vanligvis når sjåfør/bud kommer inn fra ruta og videresender pakken) Derfor kan disse to tidspunktene variere met noen timer. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Det er vanlige bedriftspakker som blir levert i forbindelse med postgangen. Hjem på kvelden blir levert etter klokka 1700 av egne sjåfører som også har terminal for kort betaling. Resten av det du skriver er jeg veldig klar over, men det første avsnittet må du gjerne forklare relevansen med. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hmm var på Posten og hentet de to pakkene i dag, den ene så grei ut men den andre hadde fått hard medfart og da jeg åpnet denne manglet det en AMD prosessor. Sier ikke at denne er forsvunnet i posten men rart at en pakke med 2 gjenstandre i bare inneholder 1. Det var teipet over skaden i hjørnet . Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 ....... Ja riktig gjettet den er fortsatt nede Hei, Hva kan man forvente av et postvesen, drevet av præster. Postvesenet er vel ikke drevet av prester? Ikke rart de er så griske Er ikke øverste udugelige sjef her i norge en prest da? Han som styrer butikken, og det er han som forteller Posten hvor stort overskudd det skal være. Nei, posten er grei å ha, men verdt pengene? Ikke i mine øyne. Posten er gammeldags, upålitelig og utrolig lite service-innstilt. Dette er mine private synspunkter og kan stort sett bare relateres til magefølelsen jeg sitter igjen med etter å ha brukt posten til frakt i 15 år. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Quote (Posten @ 26/04/2005 : 19:52) Med SMS-varsling vil du få beskjed med en gang pakken din har kommet til utleveringsstedet. Etterspør tjenesten der du handler på nettet. Vel, problemet er fortsatt tilstede. Man har ikke tilgang til strekkoden. Og den trengs både for å ikke gjøre kassadamene sure Ikke bry deg om at kassadamene blir sure. Det er jobben deres å finne fram pakken din, enten du har strekkode eller ikke. Når du får en SMS-melding, er det ikke strekkode på telefonen... Snart vil de som får SMS-melding ikke få papirvarsel. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Det tar dobbelt så lang tid for Posten Norge å sende et brev (50 gram) fra Oslo til Trondheim (363 km), som det tar USPS å sende en pakke (1500 gram) fra Seattle, WA (USAs vestkyst) til Oslo (7318 km). Har sammenligner man epler og bananer. Posten i Norge kan også få fram ting raskt - på dagen til NewYork, f.eks. - dersom du betaler for det. Du må ikke sammenligne ekspress- og økonomiprodukter på denne måten. (Forøvrig er USPS - UnitedStatesPostalServices - det amerikanske statlige postverket. Når pakken kommer til Norge, er det Posten i Norge som gjør jobben.....) Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Til kommentar nr. 4: Prosentandelen på skadde pakker i fjor, dvs. andelen pakker som ble erstattet, var 0,017 promille. Posten sender over 26 millioner pakker i året. Småskader er nok underrapportert, men tallet er allikevel lavt, nesten så jeg føler meg priviligert over at datamaskina mi ble knust Faktisk bare 450 pakker. AtW Vel,da må jeg være spesielt utsatt da, for jeg har fått en god del av dem, den siste var noen rester i en plastpose ( pc deler for mange tusen rett i dass) Legg merke til at dette gjelder pakker det utbetales erstatning for. Dersom pakken var dårlig innpakket, får ikke avsender erstatning. Jeg antar likevel at du fikk erstattet det som var ødelagt fra avsender (avsender "eier" pakken helt til den er utlevert). Så er det en sak mellom Posten og avsender om Posten skal utbetale erstatning. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Posten er udugelig i Norge. Men slik blir det når dere ikke har konkurranse. Posten har konkurranse på alle tjenester. Når det gjelder pakker, har det alltid vært konkurranse. Inntil tidligere i år, hadde Posten monopol på brev opp til 250 gram. Men det er borte nå. At du, som privatperson, ikke ser så mye til denne konkurransen, skyldes kanskje at det ikke er så mange som klarer å gjøre det bedre og billigere ennn Posten.....? 1 Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Først og fremst sette ned prisen på sendig av varer fra butikker på nett. Eksempel 1 stk. Sunbeam Kald Katode, 10cm, UV/Blacklight - 29,00 Med frakt kommer denne varen på 145 kr! Er det bare meg eller blir dette vannvittig dyrt? Nei det er ikke dyrt det er POSTEN og MICROPLEX EDIT:Leif kom Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva. SBCCBB10 1 stk. Sunbeam Kald Katode, 10cm, UV/Blacklight 23,20 29,00 Varesum: 23,20 29,00 Postens Servicepakke (0,20 kilo*) 65,00 81,25 Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 36,29 45,00 Ekspedisjonsgebyr 20,16 25,00 Totalsum: 144,65 180,25 Tror nok det bare er posten denne gang Neida, dette er Microplex som ikke har skjønt at man må velge riktig transportmåte. Dersom de hadde tatt sjansen (??) på å legge en lapp inne i forsendelsen med beskjed om hvilken kontonummer du skulle sette de 29 kronene inn på + sendt dette som brev ville portoen blitt 20 kroner. Du synes kanskje det også er dyrt for en dings på 29 kroner? Hvis du synes det, kan du flytte litt mer sentralt, slik at du kan gå til alle butikker som fins (hvis det er mulig å finne et slikt bosted). Lenke til kommentar
Labov Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg var veldig fornøyd med "Hjem på døren" de årene jeg bodde i Tromsø. Skulle gjerne sett at dekningsgraden på dette tilbudet ble utvidet. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Neida, dette er Microplex som ikke har skjønt at man må velge riktig transportmåte. Dersom de hadde tatt sjansen (??) på å legge en lapp inne i forsendelsen med beskjed om hvilken kontonummer du skulle sette de 29 kronene inn på + sendt dette som brev ville portoen blitt 20 kroner. Du synes kanskje det også er dyrt for en dings på 29 kroner? Hvis du synes det, kan du flytte litt mer sentralt, slik at du kan gå til alle butikker som fins (hvis det er mulig å finne et slikt bosted).Angående valt av riktig transportmåte. Det faller i sin egen urimelighet at en webshop kan sende ut ordre i brev. Hvorfor? Fordi det ikke er hverken garanti eller sporing på brevsendinger, dette er ikke akseptabelt for et selger-kjøper forhold. Tenk så mange som hadde bestilt en CPU og blitt frista til å si at "nei den kom aldri fram"... Endret 15. juli 2005 av JimL Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Postkontoret på Sandvika åpner ikke før kl 10:00! Hadde to komplette PC'r som ventet der her om dagen, kom klokka ni og de åpnet ikke før 10:00, utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg