Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Hei, det stemmer det. Det er virkelig alt for dyrt å sende noe pr dags dato, jeg personlig tipper dette kommer av mangel på konkurranse.

 

Dette vil heldigvis rette seg i løpet av 2007 da er det vel fri konkuranse og har ikke posten klart å forbedre seg kraftig innen den tid både med tanke på pris og leveringstid er jeg redd deres tid snart er omme.

Det eneste de ser ut til å bry seg med er å spare penger og innskrenke servicen :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette vil heldigvis rette seg i løpet av 2007 da er det vel fri konkuranse og har ikke posten klart å forbedre seg kraftig innen den tid både med tanke på pris og leveringstid er jeg redd deres tid snart er omme.

Det eneste de ser ut til å bry seg med er å spare penger og innskrenke servicen :no:

Problemet for deg, Snekker'n, er at den konkuransen du mener vil rette på saken vil sannsynligvis kun omfatte de folkerike områdene (der de kan drive lønnsomt). Og etter det jeg har forstått så stemmer dette ikke for deg. Skal de nye konkurentene ha et like godt dekningsområde som Posten så frykter jeg at prisene og servicen vil utvikle seg i negativ retning, dessverre.

Lenke til kommentar
Dette vil heldigvis rette seg i løpet av 2007 da er det vel fri konkuranse og har ikke posten klart å forbedre seg kraftig innen den tid både med tanke på pris og leveringstid er jeg redd deres tid snart er omme.

Det eneste de ser ut til å bry seg med er å spare penger og innskrenke servicen  :no:

Problemet for deg, Snekker'n, er at den konkuransen du mener vil rette på saken vil sannsynligvis kun omfatte de folkerike områdene (der de kan drive lønnsomt). Og etter det jeg har forstått så stemmer dette ikke for deg. Skal de nye konkurentene ha et like godt dekningsområde som Posten så frykter jeg at prisene og servicen vil utvikle seg i negativ retning, dessverre.

Riktig,dette har jeg nevnt før i denne tråden, det er de folkerike områdene som vil nyte godt av dette,men det vil samtidig ramme posten hårdt.

Desverre er det grisgrente strøk som blir sittende med rasket (les posten) noe som vil gjøre det enda værre for små bedrifter i utkanten .

Men dette er det kun posten som kan gjøre noe med og da må de forbedre servicen og prisene over hele landet og ikke bare i de 3-4 største byene samtidig som de raserer resten .

Lenke til kommentar

hei,

til vedkommende som er aktiv her fra posten, kan du gi meg forklaringen på hvorfor dere har sluttet å få pakker to ganger fra kristiansand postsentral til postkontorene i byen? det kan da ikke koste så mye? når pakken ligger på postsentralen rett over ei mil unna er det litt kjit....

 

 

 

Musa (aka magnus)

Lenke til kommentar

28.06.05 15.37 Innlevert postkontor 4890 GRIMSTAD

29.06.05 16.16 Innlevert postterminal 4606 KRISTIANSAND S

30.06.05 07.01 Videresendt 0024 OSLO

01.07.05 10.33 Registrert omlastingsterminal 8200 FAUSKE

 

Burde ikke denne pakken komme til Lofoten på lørdag? :hmm:

Lenke til kommentar

2 Dager på levering fra netshop - Trondheim, i tillegg så stilte postbudet seg villig til å kjære en omvei for å levere til riktig postadresse (webshoppen hadde cachet den gamle adressen tydeligvis), noe som er veldig positivt.

 

Posten fikk nettop en + i margen fra meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes fremdeles det hadde vært fint om Posten gav meg beskjed når jeg mottar pakker. Nå skjedde det nettopp igjen: Fyren på "post i butikk" la tilfeldigvis merke til en pakke som var til meg. Den hadde ligget siden 25/6 uten at noen hadde gitt beskjed. :realmad:

Lenke til kommentar

kan virke som om at PIB sliter noe enormt.

 

Sendte en pakke på tirsdag den 21.6, pakken var nede i oslo den 24.6 på en fredag altså.

Pakken ble ikke utlevert før den 29.6, og det var ikke før jeg hadde gitt firmaet som skulle ha pakken kollinummeret. Siden PIB aldri klarer å knø ut hentelappen til rett tid.

Kaller man det skikkelig leveringstid?

I tillegg så har det firmaet avtale med posten om at alle pakker skal direkte til dem.. noe som hverken kundeservicen til posten eller PIB funnet ut.

 

Er MEGET misfornøyd med posten nå om dagen ja.

 

I tillegg i samme sak, så ringte jeg posten på tirsdag den 28.6 tidlig på dagen, for så sjekke hvordan det sto til med pakken min og hvorfor i huleste den ennå lå på posten.

Jo, det var fordi at firmaet ikke hadde avtale på norgespakker (noe som de har), men hun skulle gi beskjed til transporten at pakken skulle taes med samme dag.. det garanterte hun meg.

 

Sjekket så senere på dagen, nei pakken lå på stedet hvil på posten den.. ringte så tilbake.. da fikk jeg beskjed om at det bare er 1 transport ut om dagen, å da ville pakken ikke bli sendt over før på onsdag.. ja vell tenke jeg.. venter til onsdag da..

 

Sjekket på morgenen på onsdag, nei pakken lå der ennå.

Ringte posten igjen.. nei da ville ikke pakken bli kjørt ut i det hele tatt grunnet at firmaet ikke hadde avtale på norgespakker..

 

Så ringte jeg firmaet og ba dem hente pakken.. noe som tok dem 30 min..

 

:realmad:

 

Så er ikke direkte imponert hverkern over PIB eller kundeservicen til posten nei.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med posten så langt. Er fornøyd.

Men har alltid en liten klump i halsen når jeg bestiller datakomponenter o.l, etter å ha hørt visse historier.. :p

 

 

edit: eey! innlegg 1000 jo :D

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

I all hovedsak må jeg si meg fornøyd med tjenesten fra PiB her på Gulset-Skien. Har vært noen tilfeller av manglende pakkelapp, eller pakke uten lapp, men de ansatte i butikken har vært svært hjelpsomme.

 

En annen ting er pakker som skal kjøres ut. Der har det vært fler tilfeller av lapper i postkassen med beskjed om at det ikke kunne leveres og jeg har beviselig vært hjemme nettop for å ta imot.

 

Siste tilfellet var retur av en mobil, da lå det en håndskrevet lapp i postkassen. Da ristet de litt på hodet i PiB også.

 

Har en bestilling over natten levering inne nå, så man får se hva som skjer i morgen.

Lenke til kommentar

Virker som det er mye missnøye med PiB, håper posten noterer det og ser om de får gjort noe med det.

 

Føler nå ting går greit her oppe i byen, men klart at det blir vanskelig når det blir vår feil uansett hva som skjer innenfor Posten Norge AS. Er litt vanskelig for meg å bestemme portotakster og hvordan pakker skal sorteres, sendes, hvordan skader og klager håndteres osv. Ikke mange som forstår det.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Bestilt med levering på døren:

 

07.07.05 14.00 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

07.07.05 20.07 Videresendt 0024 OSLO

08.07.05 07.39 Registrert omlastingsterminal 6025 ÅLESUND

 

 

Venter ennå i spenning på om det kommer noe i dag.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er overrasket over at det går an å gå i PiB kun med navnet mitt og hente ut en pakke med datautstyr som er betalt per VISA. Jeg var på butikken og handlet for noen dager siden og ventet to pakker; en fra Komplett og en fra et annet firma. Den siste var betalet på VISA og kostet rundt ti tusen kroner.

 

Siden denne sto på sporingen som sortert i Oslo da jeg gikk på butikken, så regnet jeg med at den ikke hadde kommet enda, men pakken fra Komplett hadde gått inn på sorteringen i Trondheim klokken 0930 samme dag, så den hadde jeg håp om å få fingrene på.

 

Derfor spør jeg om damen i PiB kan sjekke om det har kommet en pakke til meg i de pakkene hun fikk i dag. Hun forsvinner bak en reol og kommer tilbake med en pakke. Det er tydelig at dette er VISA-pakken, da avsender står klistret over eskene, og jeg blir litt overrasket. Såpass overrasket at jeg ikke reagerer på at alt hun gjør er å fylle ut en postkvittering, be om signatur og så gir meg pakken.

 

Litt for lett å få fatt på andres post spør du meg.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Derfor spør jeg om damen i PiB kan sjekke om det har kommet en pakke til meg i de pakkene hun fikk i dag. Hun forsvinner bak en reol og kommer tilbake med en pakke. Det er tydelig at dette er VISA-pakken, da avsender står klistret over eskene, og jeg blir litt overrasket. Såpass overrasket at jeg ikke reagerer på at alt hun gjør er å fylle ut en postkvittering, be om signatur og så gir meg pakken.

 

Litt for lett å få fatt på andres post spør du meg.

Sånn er det da over hele verden, eneste man krever er en underskrift på personen som har mottatt pakken. Gjelder da selvfølgelig ikke "registered mail"-sendinger (rekommandert), der man trenger legitimasjon på mottaker og/eller fullmakt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...