Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS

Anbefalte innlegg

11.06.05  16.13	Innlevert postkontor
11.06.05  16.16	Utlevert
13.06.05  13.46	Innlevert postterminal
17.06.05  12.17	Registrert omlastingsterminal
18.06.05  12.14	Forsøkt utlevert
18.06.05  12.31	Ankommet postkontor

Her snakker vi om effektivitet og korrekt behandlng av en Service-pakke jeg sendte.

Men på en annen side, så har vi solskinnshistorier også:

16.06.05  15.14	Innlevert postkontor
16.06.05  17.45	Innlevert postterminal
17.06.05  09.13	Ankommet postkontor
17.06.05  17.10	Varsel sendt  SMS: 9xxxxxxx	
17.06.05  19.57	Utlevert

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det finnst solskinnshistorier også, men dette er en servicebedrift og da bør det bli flest solskinnshitorier .

Når en gang på gang opplever tragedien så blir en litt frustrert, ca 75-80 % av pakkene jeg har motatt de siste 2 mnd har vært forsinket .

Og hvorfor skriver de på pakkesporingen at pakken er vidresendt fra Oslo på Fredags morgen kl 6 og så viser det seg at dette er bare tull,den ble ike sendt før på Mandag altså hele 3 døgn senere :no:

Lenke til kommentar

først og frems burde de som jobber på posten bli mer forskiktig med pakkene. det har vært stor hakk i flere av eskene jeg har motatt og det viser veldig liten "omsorg" for andres pakker. hittil vil jeg tro det bare har vært nettshoppenes gode inpakking av varene som har gjort at alle varene jeg har fått har fungert som de skal, etter mye av julingen pakken har fått. litt biligere transport hadde også gjort seg ;)

men bortsett fra dette er posten i norge relativt bra. transpoterer varer fort frem, noe hvertfall jeg setter høyt. er relativt fornøyd med posten

Lenke til kommentar

dere burde kansje forbedre pakke sporingen.

sitter og skriver på en bærbar pc som ble utlevert for en time siden og i følge pakkesporingen er den fortsatt på omfordelingen på hamar :tease:

dette er vel ikke godtatt fra oss "nerder" som vill ha hardwaren i hus så fort som muligt :thumbdown:

men ellers så er dere greie.

mvh: nokiakiller

Lenke til kommentar
Med all respekt for de som bor på Fauske, hva tenkte de på med å plassere postkontor der? :dontgetit:

viss folk trenger arbeidsplasser, så fins det nok av andre yrker!

Det postkontoret må bort!

Meld dere inn i NMFP - NedMedFauskePostkontor :thumbup:

Kommer fra Fauske, så jeg vet grunnen til at de har omlastningssentralen der. Dette er pga. at toglinjen stopper der, og pakker må lastes over på trailer før de skal videre. Synes uansett at det virker drøyt at de skal legge ned postkontoret pga. at det blir gjort feil på omlastningssentralen...

Ligger forresten midt på E6 i Norge, så det er faktisk nesten Norges Navle ;)

Lenke til kommentar

ARGH!!!

Posten har funnet ut at de ikke alltid gidder å sende meg varsling om pakker som har ankommet postkontoret. Nå har det ligget en pakke der siden 15.06, uten at noen har blitt varslet om det. Den pakken skulle forresten leveres på døren, men det hadde jo ikke jeg en gang forventet. Men at de gir meg beskjed hadde jo vært greit...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Og hvorfor skriver de på pakkesporingen at pakken er vidresendt fra Oslo på Fredags morgen kl 6 og så viser det seg at dette er bare tull,den ble ike sendt før på Mandag altså hele 3 døgn senere  :no:
Fordi de ansatte i posten registrerer pakken som "videresendt" før de legger den i containeren som skal din vei. Hadde vært for tungvint å sortere dem i containere på fredag, for så å ta dem ut og registrere dem videresendt på mandag, legge dem tilbake i containerene og få dem avgårde så kjapt at det ville blitt akseptert.

Posten har nemlig funnet ut at det er farlig å røre pakker i helga.

først og frems burde de som jobber på posten bli mer forskiktig med pakkene. det har vært stor hakk i flere av eskene jeg har motatt og det viser veldig liten "omsorg" for andres pakker. hittil vil jeg tro det bare har vært nettshoppenes gode inpakking av varene som har gjort at alle varene jeg har fått har fungert som de skal, etter mye av julingen pakken har fått.
Dette kommer av den maskinelle løsningen posten har valgt ved sortering av post, håper dette en dag kan gå fra å være "de ansatte" til "posten".

Tenk deg en container med pakker, gjerne sortert med de tyngste nederst. Logisk, sant? Så kommer den inn på en omsortering, og blir løftet opp akkurat som en søppelbil løfter opp en søppelkasse, og snudd opp ned. Så faller de minste/letteste pakkene ut og lander på samlebåndet, og får muligens en pakke eller to av det større kaliberet deisende ned over seg. Sånn er det ganske enkelt. Pakker må være pakket for å tåle dette, men posten kunne jo informert om sin noe brutale måte å behandle ting på...

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Og hvorfor skriver de på pakkesporingen at pakken er vidresendt fra Oslo på Fredags morgen kl 6 og så viser det seg at dette er bare tull,den ble ike sendt før på Mandag altså hele 3 døgn senere  :no:
Fordi de ansatte i posten registrerer pakken som "videresendt" før de legger den i containeren som skal din vei. Hadde vært for tungvint å sortere dem i containere på fredag, for så å ta dem ut og registrere dem videresendt på mandag, legge dem tilbake i containerene og få dem avgårde så kjapt at det ville blitt akseptert.

Posten har nemlig funnet ut at det er farlig å røre pakker i helga.

først og frems burde de som jobber på posten bli mer forskiktig med pakkene. det har vært stor hakk i flere av eskene jeg har motatt og det viser veldig liten "omsorg" for andres pakker. hittil vil jeg tro det bare har vært nettshoppenes gode inpakking av varene som har gjort at alle varene jeg har fått har fungert som de skal, etter mye av julingen pakken har fått.
Dette kommer av den maskinelle løsningen posten har valgt ved sortering av post, håper dette en dag kan gå fra å være "de ansatte" til "posten".

Tenk deg en container med pakker, gjerne sortert med de tyngste nederst. Logisk, sant? Så kommer den inn på en omsortering, og blir løftet opp akkurat som en søppelbil løfter opp en søppelkasse, og snudd opp ned. Så faller de minste/letteste pakkene ut og lander på samlebåndet, og får muligens en pakke eller to av det større kaliberet deisende ned over seg. Sånn er det ganske enkelt. Pakker må være pakket for å tåle dette, men posten kunne jo informert om sin noe brutale måte å behandle ting på...

joda,greit nok om den var reg sent Fredag kveld,men det er vel litt tidlig å ta helg kl 0600 på Fredag morgen,må være måte på

Lenke til kommentar
Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 

21.06.05  14.04 Innlevert postterminal  3169 STOKKE 

21.06.05  20.01 Videresendt  0024 OSLO 

Snodig. Skulle tro det var lite effektivt både med tanke på kostnader og tid å sende en pakke som skal til Kristiansand via Oslo. :whistle:

Lenke til kommentar

Dato:	Kl.:	Hendelse:	Poststed:  
20.06.05  12.36	Innlevert postkontor  2040 KLØFTA  
20.06.05  18.42	Innlevert postterminal  0024 OSLO

Hadde vært super-happy dersom noe faktisk SKJEDDE, _2_ dager etter at pakken er levert!

Nå er det nok. Dette er til og med en ukedag. Foreslår å sende brev til lokale stortingsrepresentanter og får konsesjonen til Posten opp til vurdering... :)

Lenke til kommentar

Har hele Posten tatt ferie eller?

Venter på en pakke fra Databutikken (3 stk flatskjermer).

20.06.05  09.36 Innlevert postterminal  0024 OSLO  
21.06.05  07.06 Registrert omlastingsterminal  1714 SARPSBORG

Nå har jeg ventet i 2 dager på at denne pakken skal bli fraktet til postkontoret mitt (post i Butikk) som ligger 3 km unna denne termialen. Ringte butikken nå, og pakken min var ikke med i leveransen i ettermiddag heller.

Det tar da altså 3 dager å frakte en pakke 3 km. Jaggu ikke dårlig Posten. :thumbdown:

Endret av SpritHansi
Lenke til kommentar
Ringte butikken nå, og pakken min var ikke med i leveransen i ettermiddag heller.

Hey! Har dere TO leveringer hver dag av post til PIB? Det er jo luksus!

Fra Florø leveres det pakker _1_ gang om dagen, om morgenen FØR eventuelle pakker kommer inn fra Oslo og omegn klokka 09:00 eller noe slikt.

Skabb.

Lenke til kommentar

Har Posten gått i hi? De blei i alle fall stille... Uansett, her er min lille erfaring med posten i det siste:

Skulle hente 3 pakker som kom i oppkrav på en søndag. Sjekker posten.no for utleveringsstedets åpningstid. Joda, Joker har oppe fra 12.00 til 23.00 står det. Noe mer står det ikke. Jeg kjører derfor på Joker og leverer dama i kassen lappene. Etter 1 minutt kommer hun tilbake; "Sorry, oppkravspakker kan ikke hentes idag". Tusen takk for at dette står på www.posten.no!!! Sparte meg for mye tid den nyttige informasjonen som stod der; åpningstid 12.00-23.00. Jeg går ikke på www.posten.no for å sjekke når jeg kan handle mat, men for å sjekke når jeg kan hente posten min! :nei:

Lenke til kommentar
Aktiv tråd ja :)

Det viktigste jeg har å utsette på posten er transport-tider.

Hvorfor kan ikke dere drive med transport også i helger? Gjerne også søndager. Postkontorene behøver ikke holdes åpne søndag selvsagt, men hadde vært greit om transport kunne foregått. Det virker det ihvertfall ikke som det gjør idag.

På østlandet synes jeg posten vanligvis bruker ok, med tid. Får som regel ting da jeg forventer dem, f.eks. ankommer ofte pakker meg på lørdager, hvis jeg bestiller på f.eks. torsdag. Detter er jo bra.

Skal skissere et eksempel som viser hvordan ting har forløpt de siste 5-6 gangene jeg har bestilt noe over nett, iløpet av de siste 2 månedene.

1. Pakken blir registrert hos posten Torsdag

2. Pakken blir videresendt fra oslo til trondheim Fredags morgen

3. Pakken blir ikke registrert på omlastings terminalen i Trondheim før Mandag

4. Pakken blir videresendt til mitt postkontor en eller annen gang iløpet av mandag

5. Er jeg da _heldig_ er pakken å hente mandags kveld rundt 1700, ofte også tirsdag.

Hvorfor er det vanskelig å transportere ting på lørdag? Pakka ligger jo på omlastingsterminalen i Trondheim Lørdags morgen og venter på de ansatte, dytt alle pakkene i budbilene og kjør de ut. Så kan jeg gå og hente min pakke før stengetid på Lørdag istedenfor Tirsdag som ofte skjer.

Mandagen er ofte effektiv synes jeg, men hvorfor kan det ikke også skje ting i helgen?

Posten sorterer ikke pakker på lørdager, men kjører ut. Det betyr at pakker som ikke kommer innen fastatte frister ikke vil bli sortert og kjørt ut før på mandag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...