Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Postens Servicepakke (0,20 kilo*)  65,00  81,25

Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke  36,29  45,00

Ekspedisjonsgebyr  20,16  25,00

Totalsum:  144,65  180,25

 

Tror nok det bare er posten denne gang ;)

Tja, du kunne jo fått betalt med visa eller forhåndsbetalt, så kunne du ha kuttet oppkravsgebyret. ten hadde vært også den samme (iallefall hos komplett)

Det er jo det jeg mener...hva skal en med slike gebyrer...er dette en slags straff for meg at butikken ikke har visa?

Jeg mener vertfall at et ekstra GEBYR (ja, her i norge har vi gebyr på alt) blir for drøyt når det allerede koster ganske mange penger for å mota en pake :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo det jeg mener...hva skal en med slike gebyrer...er dette en slags straff for meg at butikken ikke har visa?

Jeg mener vertfall at et ekstra GEBYR (ja, her i norge har vi gebyr på alt) blir for drøyt når det allerede koster ganske mange penger for å mota en pake :hmm:

Gebyrene posten har for håndering av postoppkrav får du ikke fikset med. Men du kan jo handle på en annen butikk som har visa muligheter. Gjør tilstrekkelig mange det, så vil Microplex måtte innføre visa. Og de har råd til å gjøre det, men en dekningsbidrag (etter skatt) på 12,8 % er de en av de mest lønnsomme databutikkene i landet.

 

Angående ekstra bebyr, tror ingen som forhåndsbetaler en pakke vil være med å subsiderer de som må betale med postoppkrav. Siden de da må øke prisen for å sende alle vanlige pakker.

Lenke til kommentar

Om jeg er fornøyd med posten....?

 

Hva med denne pakken som ble "forsøkt" utlevert igår ( ja jeg var hjemme)

 

Kollinummer: 37070373000539XXXX

 

Produkttype: PÅ DØREN

Vekt: 10,64 kg

Volum: 190,51 dm3 (72 x 63 x 42 cm3)

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

13.06.05 15.17 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

14.06.05 01.55 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 02.58 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 18.08 Forsøkt utlevert 0020 OSLO

14.06.05 20.24 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

15.06.05 07.14 Videresendt 8200 FAUSKE

 

Etter 1 forsøk på utlevering i Oslo er den så bekreftet fra Posten videresendt FAUSKE idag - slå den?!?!....arghhhhh.....

Lenke til kommentar
Om jeg er fornøyd med posten....?

 

Hva med denne pakken som ble "forsøkt" utlevert igår ( ja jeg var hjemme)

 

Kollinummer: 37070373000539XXXX

 

Produkttype: PÅ DØREN

Vekt: 10,64 kg

Volum: 190,51 dm3 (72 x 63 x 42 cm3)

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

13.06.05 15.17 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

14.06.05 01.55 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 02.58 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 18.08 Forsøkt utlevert 0020 OSLO

14.06.05 20.24 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

15.06.05 07.14 Videresendt 8200 FAUSKE

 

Etter 1 forsøk på utlevering i Oslo er den så bekreftet fra Posten videresendt FAUSKE idag - slå den?!?!....arghhhhh.....

Bor du i Oslo og posten bare fant ut at de skulle sende den til Fauske for å være kjipe?

Lenke til kommentar
Bor du i Oslo og posten bare fant ut at de skulle sende den til Fauske for å være kjipe?

 

Kanskje det...!?

Har vel bestillt for mye datautstyr i det siste , posten på Grunerløkka har kanskje gått lei av å sortere pakkene...

 

Nei det er bare rot med posten for min del, dette er ikke første gang.

Posten synes også denne transporten er rar, men de ga selv uttryk for at de er imponert av å ha klart å sende videre pakken til Fauske på så kort tid....sic

 

Får bekreftet nå at den virkelig er i Fauske, og lovet at den skal på tur tilbake til Oslo imorgen.......

 

Sysselsettings-tiltak tror jeg det kalles

Lenke til kommentar
Posten synes også denne transporten er rar, men de ga selv uttryk for at de er imponert av å ha klart å sende videre pakken til Fauske på så kort tid....sic

 

Ja det tviler jeg ikke et sekund på, for de klarer jo ikke å sende de som skal dit i rett tid :thumbdown:

Lenke til kommentar

Etter 6 dager har jeg fått min pakke fra Netshop. Posten brukte 3 dager fra Stokke til Oslo, så 2 dager til fra Oslo til Fauske, deretter 1 dag fra Fauske til Harstad.

 

MEN..

 

Det var 2 pakker i samme sending, og bare 1 kom fram. Den andre er enda i Fauske av en eller annen merkelig grunn. Spurte posten om hvorfor i alle verden jeg må vente et ekstra døgn på den andre pakka mi, og fikk til svar at det måtte jeg bare leve med. Jo jøss, lever med det, men det er fryktelig irriterende.

 

Moralen i historien som jeg vil ha fram til posten: IKKE separer en sending som skal sendes i lag, slik at bare 1 del kommer fram. Det er oftes en grunn til at de blir sendt ilag! I dette tilfellet så har jeg fått kabinett med innmat, men mangler skjerm, kabler og programvare.

Lenke til kommentar

Glamelding...?

Fortsettelsen på denne historien:

13.06.05 15.17 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

14.06.05 01.55 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 02.58 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 18.08 Forsøkt utlevert 0020 OSLO

14.06.05 20.24 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

15.06.05 07.14 Videresendt 8200 FAUSKE

 

Ovenstående er fortsatt status 2 dager senere...!

 

Ringt flere flere flere ganger igjen,

nå blir jeg i det nærmeste "bebreidet" av saksbehandler for at jeg vil ha pakken tilbake til Oslo på en dag, jeg må da forstå at posten trenger minimum 2 dagr fra Fauske til Oslo

( Ved feilsending går det tydeligvis ekspress på 1 dag...sic)

 

og idag kommer den virkelige glameldingen ang. pakken min med harddisker annet datautstyr:

Pakken er nå blitt så SKADET i transporten fra Fauske at den ikke kan utleveres,

og har havnet på et eller annet kontor for undersøkelser "om det kan repareres" (hva da -pakken eller datautstyret???)

 

Mere gøy...

prosjektet som jeg trengte datautstyret til er nå gått i vasken for min del fordi jeg ikke fikk levert datamaskinen som avtalt

 

Til Posten Norge As(s):

- ja noen trenger faktisk pakkene de har bestillt fordi de har virkelige deadlines og avtaler.

arghhhh.....

Posten -just say no. don't do drugs.

Lenke til kommentar
Glamelding...?

Fortsettelsen på denne historien:

13.06.05 15.17 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

14.06.05 01.55 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 02.58 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

14.06.05 18.08 Forsøkt utlevert 0020 OSLO

14.06.05 20.24 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

15.06.05 07.14 Videresendt 8200 FAUSKE

 

Ovenstående er fortsatt status 2 dager senere...!

 

Ringt flere flere flere ganger igjen,

nå blir jeg i det nærmeste "bebreidet" av saksbehandler for at jeg vil ha pakken tilbake til Oslo på en dag, jeg må da forstå at posten trenger minimum 2 dagr fra Fauske til Oslo

( Ved feilsending går det tydeligvis ekspress på 1 dag...sic)

 

og idag kommer den virkelige glameldingen ang. pakken min med harddisker annet datautstyr:

Pakken er nå blitt så SKADET i transporten fra Fauske at den ikke kan utleveres,

og har havnet på et eller annet kontor for undersøkelser "om det kan repareres" (hva da -pakken eller datautstyret???)

 

Mere gøy...

prosjektet som jeg trengte datautstyret til er nå gått i vasken for min del fordi jeg ikke fikk levert datamaskinen som avtalt

 

Til Posten Norge As(s):

- ja noen trenger faktisk pakkene de har bestillt fordi de har virkelige deadlines og avtaler.

arghhhh.....

Posten -just say no. don't do drugs.

Da fakturer du posten med tapt inntekt grunnlag pga forsinket pakke + at du skal ha igjen portoen + verdien på pakken...

 

RScue

Lenke til kommentar
Mere gøy...

prosjektet som jeg trengte datautstyret til er nå gått i vasken for min del fordi jeg ikke fikk levert datamaskinen som avtalt

 

Til Posten Norge As(s):

- ja noen trenger faktisk pakkene de har bestillt fordi de har virkelige deadlines og avtaler.

arghhhh.....

Posten -just say no. don't do drugs.

 

Føler virkelig med deg,da jeg selv har opplevd dette flere ganger.

Bygger maskiner for andre med avtalt leveringstid,disse går i vasken fordi posten enten roter bort pakkene eller knuser dem, det er sørgelig å komme på posten og skal hente datautstyr og så kommer en lett rødmende ansatt med en plastpose med noen reter av div deler i .

Posten burde være annsvarlig for tapt inntekt i slike tilfeller eller de burde være så ærlige å si " Desverre vi er ikke kompetente nok til å utføre denne jobben godt nok" Og så la andre overta :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

må egentlig si meg ganske fornøyd jeg også. 2-3 dager fra komplett til mitt lokale postkontor i oslo er godkjent.

 

Og pakke på døren funker som bare det når jeg er hjemme, er jeg ikke hjemme kan de havne hvor som helst i oslo av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

for meg som skulle bestille pcn min i fjor sommer tok det over 2 måneder før den kom og siden kom plett hadde hatt et probvlem og jeg sendte de en mail og sa va jeg hadde bestilt men alikevel nei den orderen der hadde de ikke fått men da bestilte jeg den igjenn men så kom den 2måneder etter og da var ferien slutt :thumbdown:

Lenke til kommentar
for meg som skulle bestille pcn min i fjor sommer tok det over 2 måneder før den kom og siden kom plett hadde hatt et probvlem og jeg sendte de en mail og sa va jeg hadde bestilt men alikevel nei den orderen der hadde de ikke fått men da bestilte jeg den igjenn men så kom den 2måneder etter og da var ferien slutt :thumbdown:

Og hva har dette med posten å gjøre?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver posten slik svada som dette, pakken ble IKKE vidresendt på fredagsmorgen men på mandagsmorgen den 20 altså i dag

 

svada er helt riktig ord,

etter utallige telefoner til posten viser det seg at posten selv har helt andre pakkesporings meldinger enn det vi ser med mye mer detaljert info.

 

her er den tragiske forsettningen på min forsvunne pakke historie (sendt en plass i Fauske istedenfor til meg i Oslo) er følgende:

 

kontakt person nummer 101 på posten har nå sendt følgende inrømmelse på email

 

"Det er registrert kundereaksjon/klage med ref nr 2005-06XXX

 

Registreringen gjelder kollinr 370703730005XXXX fra Itegra (MPX.no).

 

Pakka er savnet, våre registreringer viser avvik, feilsendt og reparert for

skadd emballasje."

 

-Denne er god: savnet, avvik, feilsendt og reparert skade uten at jeg eller posten vet hvor den er.............. at det går an?!?

 

men ingen vil ta noen ansvar nå og finne en løsning

posten sier de ikke vet noe, MPX.no gjør ingeting før saken er ferdig behandlet av posten (noe posten sier de vil bruke veeeldig laaang tid på)

pengene for PCn er trukket fra kreditkort konton og angrefristen snart ute......

 

hjelp...

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver posten slik svada som dette, pakken ble IKKE vidresendt på fredagsmorgen men på mandagsmorgen den 20 altså i dag

 

svada er helt riktig ord,

etter utallige telefoner til posten viser det seg at posten selv har helt andre pakkesporings meldinger enn det vi ser med mye mer detaljert info.

 

her er den tragiske forsettningen på min forsvunne pakke historie (sendt en plass i Fauske istedenfor til meg i Oslo) er følgende:

 

kontakt person nummer 101 på posten har nå sendt følgende inrømmelse på email

 

"Det er registrert kundereaksjon/klage med ref nr 2005-06XXX

 

Registreringen gjelder kollinr 370703730005XXXX fra Itegra (MPX.no).

 

Pakka er savnet, våre registreringer viser avvik, feilsendt og reparert for

skadd emballasje."

 

-Denne er god: savnet, avvik, feilsendt og reparert skade uten at jeg eller posten vet hvor den er.............. at det går an?!?

 

men ingen vil ta noen ansvar nå og finne en løsning

posten sier de ikke vet noe, MPX.no gjør ingeting før saken er ferdig behandlet av posten (noe posten sier de vil bruke veeeldig laaang tid på)

pengene for PCn er trukket fra kreditkort konton og angrefristen snart ute......

 

hjelp...

Angrefristen starter ikke å løpe før du har fått varene.

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

      Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte.

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver posten slik svada som dette, pakken ble IKKE vidresendt på fredagsmorgen men på mandagsmorgen den 20 altså i dag

 

svada er helt riktig ord,

etter utallige telefoner til posten viser det seg at posten selv har helt andre pakkesporings meldinger enn det vi ser med mye mer detaljert info.

 

her er den tragiske forsettningen på min forsvunne pakke historie (sendt en plass i Fauske istedenfor til meg i Oslo) er følgende:

 

kontakt person nummer 101 på posten har nå sendt følgende inrømmelse på email

 

"Det er registrert kundereaksjon/klage med ref nr 2005-06XXX

 

Registreringen gjelder kollinr 370703730005XXXX fra Itegra (MPX.no).

 

Pakka er savnet, våre registreringer viser avvik, feilsendt og reparert for

skadd emballasje."

 

-Denne er god: savnet, avvik, feilsendt og reparert skade uten at jeg eller posten vet hvor den er.............. at det går an?!?

 

men ingen vil ta noen ansvar nå og finne en løsning

posten sier de ikke vet noe, MPX.no gjør ingeting før saken er ferdig behandlet av posten (noe posten sier de vil bruke veeeldig laaang tid på)

pengene for PCn er trukket fra kreditkort konton og angrefristen snart ute......

 

hjelp...

Angrefristen starter ikke å løpe før du har fått varene.

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

      Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte.

Det stemmer.

 

Så egentlig kan du bestille ny maskin og returnere denne som du venter på nå på angrefristen om du ønsker det.

 

Men så var det om kontoen hadde penger til den ekstra belastningen da......

Lenke til kommentar

Jepp, bare å infomere mpx om at du vil benytte angrefristen, men at du ikke har mottatt pakken ifra posten enda og at den sannsynligvis er blitt rotet vekk i postgangen. I følge MPX sider så garanterer posten at pakken skal bli levert innen 5 dager og 3 dager ved "på døren", slik at du kan vel be mpx eller ta dette på sin "garanti ordning for forsinkede pakker".

 

Hør om du kan få inngå en eller annen avtale med mpx.no, men her må du dessverre veie dine ord med omhug. Det som er viktig i dette tilfelle er å sørge for at mpx ikke sitter igjen med svarteper om du likevel skulle få tilsendt pakken din. (Forutsetninger her er at du ikke vil betale enda gang til mpx)

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...