pertm Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Se på dette på dagbladet: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/26/429882.html Det ser ut til at den grensa på 200 kr for handel uten toll og moms kan forsvinne Håper dette kommer i høyesterett og får et annet utfall Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 dette er helt forjævli.. ikke bare at dette kan forsvinne men det var et finsk-fuckings-selskap som fremmed det! et utenlandsk selskap skal ødelegge dvdimport-gleden til tusenvis av norske ungdommer.. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 dette er helt forjævli..ikke bare at dette kan forsvinne men det var et finsk-fuckings-selskap som fremmed det! et utenlandsk selskap skal ødelegge dvdimport-gleden til tusenvis av norske ungdommer.. Ehh...de prøvde å gjøre det bedre da. Er staten som er problemet her. Får håpe på flertall for å øke tollgrensen etter valget. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tap i avgifter vet dere, ikke rart dem vi ha slutt på dette. Hau og jeg hater dette avgiftslandet! Mye vil ha mye mer Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Leste om den saken for en stund siden. Jeg kan ikke forstå at man klarer å lage en sak ut av dette, loven sier tydelig at varer under 200 kr er moms og avgiftfrie. Uansett hva slags varer det er og hvor det kommer fra. ( Vel, bortsett fra sigaretter, alkohol, og ulovlige varer da, som våpen ) At man så fremmer et skattekrav, er jo ytterst betenkelig. Så jeg er ganske ang dette. Endret 26. april 2005 av LioKaiser Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Siden posten, forbrukere OG firmaer (utenfor Norge vil ha tollgrensen _høyere_, og tollgrense har eksistert i dagens form i over 30 år, tviler jeg på at dette blir noe av. Regner med at dommen ankes, og omgjøres. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ja dette blir nok å få bukt på piratkopierings problemet hvertfall. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 dette er helt forjævli..ikke bare at dette kan forsvinne men det var et finsk-fuckings-selskap som fremmed det! et utenlandsk selskap skal ødelegge dvdimport-gleden til tusenvis av norske ungdommer.. Ehh...de prøvde å gjøre det bedre da. Er staten som er problemet her. Får håpe på flertall for å øke tollgrensen etter valget. jo..jeg vet det men dette med 200 grensa er såpass betent at den helst skulle ligge i ro eller tas opp i retten for heving. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tap i avgifter vet dere, ikke rart dem vi ha slutt på dette. Hau og jeg hater dette avgiftslandet! Mye vil ha mye mer Derfor flytter firmaet mitt rubbel og bit til utlandet i løpet av dette året... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tap i avgifter vet dere, ikke rart dem vi ha slutt på dette. Hau og jeg hater dette avgiftslandet! Mye vil ha mye mer Er som regel slik, ja. Marsipanavgift, sjokoladeavgift, og så bortetter. Kvalmande. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Leste om den saken for en stund siden. Jeg kan ikke forstå at man klarer å lage en sak ut av dette, loven sier tydelig at varer under 200 kr er moms og avgiftfrie. Uansett hva slags varer det er og hvor det kommer fra. ( Vel, bortsett fra sigaretter, alkohol, og ulovlige varer da, som våpen ) At man så fremmer et skattekrav, er jo ytterst betenkelig. Så jeg er ganske ang dette. Grensen på 200kr. er det ingen som har gjort noe med. Det denne saken gjelder er hvor varen blir regnet som levert til kunden. Er det når varen går ut av lager fra butikken i utlandet eller når varen dumper ned i postkassa. Hvis det hadde vært ut fra lager hadde det ikke vært noe problem. Men retten har bestemt at varen blir overlevert når den kommer i din postkasse og da er den "kjøpt i Norge" og dermed norsk mva. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Stenges finnes ein tråd om saka allereie som er eldre enn denne. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=410136 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg