Gå til innhold

Tollfri grensa på 200kr forsvinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette er helt forjævli..

ikke bare at dette kan forsvinne men det var et finsk-fuckings-selskap som fremmed det! et utenlandsk selskap skal ødelegge dvdimport-gleden til tusenvis av norske ungdommer..

Ehh...de prøvde å gjøre det bedre da. Er staten som er problemet her. Får håpe på flertall for å øke tollgrensen etter valget.

Lenke til kommentar

Leste om den saken for en stund siden.

Jeg kan ikke forstå at man klarer å lage en sak ut av dette, loven sier tydelig at varer under 200 kr er moms og avgiftfrie. Uansett hva slags varer det er og hvor det kommer fra.

( Vel, bortsett fra sigaretter, alkohol, og ulovlige varer da, som våpen )

At man så fremmer et skattekrav, er jo ytterst betenkelig.

Så jeg er ganske :hmm: ang dette.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
dette er helt forjævli..

ikke bare at dette kan forsvinne men det var et finsk-fuckings-selskap som fremmed det! et utenlandsk selskap skal ødelegge dvdimport-gleden til tusenvis av norske ungdommer..

Ehh...de prøvde å gjøre det bedre da. Er staten som er problemet her. Får håpe på flertall for å øke tollgrensen etter valget.

jo..jeg vet det men dette med 200 grensa er såpass betent at den helst skulle ligge i ro eller tas opp i retten for heving.

Lenke til kommentar
Leste om den saken for en stund siden.

Jeg kan ikke forstå at man klarer å lage en sak ut av dette, loven sier tydelig at varer under 200 kr er moms og avgiftfrie. Uansett hva slags varer det er og hvor det kommer fra.

( Vel, bortsett fra sigaretter, alkohol, og ulovlige varer da, som våpen )

At man så fremmer et skattekrav, er jo ytterst betenkelig.

Så jeg er ganske :hmm: ang dette.

Grensen på 200kr. er det ingen som har gjort noe med. Det denne saken gjelder er hvor varen blir regnet som levert til kunden. Er det når varen går ut av lager fra butikken i utlandet eller når varen dumper ned i postkassa. Hvis det hadde vært ut fra lager hadde det ikke vært noe problem. Men retten har bestemt at varen blir overlevert når den kommer i din postkasse og da er den "kjøpt i Norge" og dermed norsk mva.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...