scudflip Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg har en PIII 733MHz med 128mb ram og et ATI rage 3d skjermkort og jeg kjøpte morrowind i går. Virker som et veldig bra spill, men det hakker veldig(på 640x480). Jeg vurderer å ruste opp maskinen litt, men ny prosessor er uaktuelt. Finnes det noen måte å få morrowind til å gå litt glattere på uten å bruke så altfor mye penger? Selv så tror jeg kanskje at mer ram eller et 3d skjermkort av noe slag kan hjelpe, men greit å sjekke med andre før jeg blåser 1500 kr... Lenke til kommentar
sof Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Kjører Morrowind i 1024*768 på min P3@728 Mhz, GF2 TI500 og 384 Mb ram, og det går helt greit. Tror et nytt skjermkort og kanskje 128 ram til ville hjulpet deg mye! Sørg for å ha siste drivere og directX innstallert også. Lykke til [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-07-09 09:19 ] Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Hørtes jo lovende ut det :smile: Takk for tipset. Geforce2 koster vel ikke all verden nå lenger. Måtte installere directx 8.1 når jeg installerte morrowind så det får vel holde. Men når jeg installerer et geforce kort, skal jeg ta ut standard skjermkortet da? (jeg er helt utafor, veit det...) Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 La merke til at folk oppgir hvilken windows de bruker når de har et problem; jeg har ME. Lenke til kommentar
sof Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg kjører 2000, men det funker med samme konfiggen i windows ME. Du vil ikke få SUPER-ytelse, men det blir helt spillbart iallefall. Ikke så mye vits å satse på enda kraftigere skjermkort, om du ikke planlegger å oppgradere resten i nærmeste fremtid :smile: Redigert inn:ja, du må ta ut det andre skjermkortet, evt. Disable det om det er integrert. Sjekk at du har AGP port på HK'et ditt. [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-07-09 09:33 ] Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg akter ikke å oppgradere på lenge jeg nå. <-student... Da får jeg aldri råd til mc lappen :wink: Får se om elkjøp har noen GeForce2 kort i dag da. Takk for hjelpa. Godt å vite litt mer før jeg åpner lommeboka. Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg har 1 agp port ja. ATI rage 3d pro whatever sitter der nå, men hvis jeg må plukke det ut uansett så kan jeg jo kjøpe et agp kort i stedet for pci. Lenke til kommentar
sof Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 åh...har du ATI pci kort _må_ du ikke ta det ut. Du kan f.eks kjøre dualskjerm (om du har en skjerm til) Har du ikke det, er det like greit å ta det ut, så slipper du iallefall trøbbel. Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Det er akkurat det. ATI kortet er agp og det er den eneste agp plassen jeg har. Hvis jeg kjøper et geforce2 kort til pci så er det kanskje dårligere? Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Ingen maskiner har mer enn 1 agp port. Ta det ut. Har du planer om å kjøpe Geforce 2 på elkjøp, så må du regne med å betale dobbel pris. Kjøp et Geforce 3 ti 200 fra en webshop. Feks : Point Of View GeForce3 Ti200 64Mb DDR TV-out på http://www.databutikken.com til 970,- [ Denne Melding var redigert av: EggePromp på 2002-07-09 12:13 ] Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg var inne på hardware.no sin prisguide og sjekket priser på geforce kort. Kan tydeligvis få et geforce4 til samme pris som et geforce3. Prøver å ringe elkjøp nå for å høre på pris. Hadde vært kjekt å hatt det i dag. Problemet med webshops er jo at man må gå å pines i flere dager før man endelig får varen. Lenke til kommentar
Saruronny Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg har kjøpt et Point Of View GeForce3 Ti200 64Mb DDR TV-out fra www.databutikken.com, og jeg er dritfornøyd. Men det koster litt ekstra i toll siden det blir sendt fra Sverige. Du kan jo også kjøpe f. eks. MSI G4 TI4200 til 1495,- fra www.psdata.no, men jeg tror et GeForce 3 Ti200 yter bedre i forhold til cpu'en din. For all del, ikke kjøp på elkjøp! Da må du isåfall vurdere hvor mye det koster der i forhold til på webshop. Jeg mener at den ekstra ventetiden det tar å få et produkt fra en webshop er verdt de pengene du sparer. Det er veldig stor etterspørsel etter PoV GeForce3 Ti200 kortene på databutikken.com så de har ingen på lager, men jeg fikk mitt etter en uke :smile:. Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg endte opp med å kjøpe et (dette kommer jeg til å kludre til, men here goes...) Creative Geforce4 mx460 550mhz ddr 64mb agp. Spillet glir en del glattere nå, men kan fortsatt hakke litt "i tettbygde strøk". Spesielt rett etter at jeg har lastet inn bygningene osv. Heldigvis hakker det ikke i kamp lenger så nå har jeg faktisk en sjanse til å være den råtne j**** av en bueskytter jeg vil være ;p I dag får jeg en 256mb ram brikke som jeg håper gjør at jeg kan gå opp litt i oppløsning. [ Denne Melding var redigert av: scudflip på 2002-07-10 09:19 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå