Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en liten oppgave der jeg skal lage et "program" som skal holde orden på ting i en skobutikk.

Den skal holde kontroll over hvor mange sko som butikken har, hvor mange av hver type, størrelse osv. Skal justeres når det blir solgt noe.

Syns dere at jeg skal lage en database (er kun komfortabel med access) for så å lage en klient i Java som kan behandle data i databasen. Eller skal jeg kun bruke Access. Eller går det an å bare lage dette i Java, altså ikke bruke noen databaseprogrammer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kommer jo helt an på hvor mange forskjellige workstations som trenger å ha tilgang til denne databasen da. Er det en workstation, så er sikker access fett nok. Er det flere, så må du begynne å tenke litt større (enkleste da er kanskje å lage noen servlets som bruker access databasen din, men da flyr transaksjonshåndteringen inn i dine hender, og det er kanskje litt udigg hvis du ikke er helt konfortabel med databaser og slikt.)

Annen løsning er selfølgelig å bruke EJB, men det er kanskje litt overkill? Da vil den håndtere transaksjoner og database-pooling for deg, og dette er temaer som du ikke har lyst til å løse på egen hånd. For eksempel så har JBoss Hypersonic database med som er ganske enkel å bruke, så det vil ikke ta så altfor lang tid å sette opp noen Session beans, entity beans og servlets hvis du følger noen tutorials.

Linken nedenfor er en sinnsykt bra, detaljert tutorial på disse temaene. Tar tid å gå igjennom, men er verdt all bryet.

Lomboz tutorial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...