luresau Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hei. Sitter med tiden med pcen til en venn. han har et eagletech hovedkort som har et innebygget skjermkort. Han kjøpte et nytt skjermkort i går men det vil ikke aktivisere seg. Det er kun det innebygde som kjører. han har selvfølgelig kastet manualen og jeg finner den ikke på nettet. Regner med at det er inne i biosen jeg må endre på en instilling, men finner ikke ut av hva det kan være. er der noen av dere som kan gi meg en liten pekepinn (har endret på noen av de "mulige" instillingene men ingenting. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har aldri vært borte i denne problemstillingen selv men jeg mener du må starte maskinen med skjermen koblet til det innebygde kortet. Deretter må du vel gå inn i BIOS og velge hvilket kort som skal være standard. Lenke til kommentar
luresau Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 har gjort det men funker ikke. velger agp som primary graphics adapter men den kjører det innebydge kortet fordet. og ingen signaler fra agp kortet. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Ingen jumpere på HK som disabler det integrerte grafikkortet? Hva heter HK mer enn eagletech? Endret 26. april 2005 av c-man Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 det er vell noe sånt som onboard vga som må "disables" i bios... Lenke til kommentar
c-man Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hjemmesiden til eagletec mainboards er www.eagletec.nl der fins manualer. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det er mulig det må gjøres med en jumper. Kankje eneste mulighet er og lete over kortet etter en jumper som kan tyde på at den har noe med skjermkort å gjøre. Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 gå på hjemmesiden til hk produsent og let deg fram til manualen til hket ditt. så finner du sikkert jumper settings. Lenke til kommentar
luresau Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 takker for hjelpen kortet er av typen M825LU han som eier pcen har selvfølgelig kastet manualen og siden med manualene er nede..jeg får nok bare vente og se om de ikke klarer å få den opp igjen:D Lenke til kommentar
deviant Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det er faktisk bare å trykke AGP kortet skikkelig oppi, så blir PCI adatperen slått av helt automagisk ;-). Du skal høre et klikk når kortet er helt på plass. Pass eventuelt på at Primary Display Adapter, under Plug and Play options står til PCI før du setter inn kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå