akaslack Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Hei har et lite problem, når jeg skal installere nvidia drivere til min pc, kort : Nvidia Gforce 2 go: Distro : Ubuntu 5.04 , så tar jeg sudo apt-get og den pakken (alt i root og logget ut av X) ... men ... når jeg skifter "nv" til "nvidia" og restarter så... får jeg bare svart skjerm... noen som kan hjelpe meg ? Endret 29. april 2005 av akaslack Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Er du i X eller i konsoll? Hvis skjermen er svart og musen er der enda, så velkommen til "hater nVIDIA klubben". Dette er en _stor_ bug som ikke har blitt fikset på 6 eller 7 serien av drivere. Lenke til kommentar
akaslack Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 nei.. er helt svart ... ingen ting ... må bare restarte ... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Virker som jeg har samme problem som deg. Noen som kan linke til noen eldre drivere? Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 http://www.nvidia.com/object/linux_display_archive.html Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 så at kortet mitt ikke var støttet i de nyeste driverene, men Version: 1.0-6111 funket fint.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 bah, merker selv at dette ikke funker i ubuntu, jeg satt i debian når jeg gjorde det. Så fant jeg ut, hvorfor ikke prøve ubuntu. Står selv på sidene dems at ikke geforce 2 er støttet :S og når jeg prøver å installere drivere manuelt finner den ikke kernel greia :S Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ein kan fint kompilere "kernel-greiene" sjølv, det gjorde i alle fall eg den eine gongen eg har lagt inn NVIDIA-drivaren. Installasjonsprogrammet ordnar alt. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ein kan fint kompilere "kernel-greiene" sjølv, det gjorde i alle fall eg den eine gongen eg har lagt inn NVIDIA-drivaren. Installasjonsprogrammet ordnar alt. Hvis installasjonsprogrammet ikke finner RPM error'er det vel ut. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Eg må ha kernel-source då.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 jeg har instalert kernel-source, men fortsatt nogo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå